Use Case 1: Sprawdzenie stanu konta ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: Chce sprawdzić stan konta - System autoryzacji: Chce otrzymać dane użytkownika w poprawnym formacie aby dokonać autoryzacji - Bank: Chce otrzymać zapytanie o saldo użytkownika Warunki wstępne: ---------------- - Bankomat ma połączenie z internetem. - Klawisze i ekran dotykowy jest sprawny. - Bank/Bankomat nie prowadzi teraz przerwy technicznej. Warunki końcowe: ---------------- - Klient otrzymuje informacje o stanie konta. - Klient otrzymuje swoja kartę. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. 2. System prosi o podanie pinu. 3. Klient wprowadza pin 4. System autoryzacji weryfikuje wprowadzony pin na podstawie konta klienta. 5. Klient wybiera operację - "sprawdź saldo". 6. System pyta się o wydruk potwierdzenia 7. Klient wybiera opcję wydrukuj potwierdzenie Tak/Nie. 8. Klient czyta saldo. 9. System wyświetla zapytanie o chęci wykonania kolejnej operacji 10. Klient wybiera czy chce zakończyć czy kontynuować 11. Klient wybiera opcję zakończ 12. Klient odbiera kartę z bankomatu. 13. Klient odbiera potwierdzenie. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Zacięcie systemu. 1. Jeśli użytkownik wprowadził kartę, bankomat oddaje kartę 2. Jeśli użytkownik był zautoryzowany, następuje deautoryzacja. 3. System zapisuje informacje o błędzie. 4. System się restartuje. 5a. Restart przebiegł pomyślnie. 1. Krok pierwszy scenariusza głównego. 5b. Restart nie przebiegł pomyślnie. 1. System powiadamia serwisanta. 2. System wyłącza bankomat. 3. System wyświetla komunikat o awarii banomatu. 1a. Bankomat nie rozpoznaje karty.       1. System sygnalizuje błąd i odrzuca wprowadzenie pinu.       2. System zapisuje informacje o błędzie.       3. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.       4. Bankomat zwraca kartę klientowi.       5. Powrót do kroku 1 ze scenariusza głównego. 1b. Karta zacięła się w bankomacie.       1. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.       2. System trzykrotnie próbuje wydać kartę.       3a. Bankomat wydał kartę.             1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.             2. Powrót do pkt 1. scenariusza głównego.       3b. Bankomat nie wydał karty.             1. System zapisuje informacje o błędzie i wysyła informację do serwisu.             2. System się restartuje.             3. Bankomat próbuje zwrócić kartę użytkownikowi.             4a. Bankomat wydał kartę.                   1. Powrót do kroku 1 ze scenariusza głównego.             4b. Bankomat nie wydał karty.                   1. System zapisuje informacje o zaistniałym błędzie i wysyła informację do serwisu.                   1. System wyświetla informację o awarii systemu i wyświetla na ekranie numer telefonu do serwisu. 1c. Bankomat nie wspiera karty od tego dostawcy.       1. System sygnalizuje błąd i odrzuca wprowadzenie pinu.       2. System zapisuje informacje o błędzie.       3. System wyświetla na ekranie informacje o błędzie.       4. Bankomat zwraca kartę klientowi. 4a. Wprowadzony pin jest niepoprawny.       1.System wyświetla na ekranie informacje o błęnym pinie.       2. System wyświetla informacje o kolejnych 2 możliwych próbach wprowadzenia pinu.       3a. Klient wprowadza poprawny pin.             1. Powrót do punktu 5 scenariusza głównego.       3b. Klient wprowadza niepoprawny pin.             1. System wyświetla informację o wykorzsytaniu wszystkich prób i blokadzie konta.             2. System informuje bank o blokadzie konta.             3. System wydaje kartę użytkownikowi. 12a. Klient nie odebrał karty z bankomatu.       1.System wydaje sygnały dźwiękowe.       2. System czeka 30 sekudnd na odebranie karty z bankomatu.       3a. Klient odbiera kartę.             1. Powrót do punktu 13. scenariusza głównego.       3b. Klient nie odbiera karty.             1. Bankomat wciąga kartę.             2. System zapisuje informacje o pozostawionej karcie.             3. System wysyła informację do banku o pozostawionej karcie. Wymagania specjalne: -------------------- - Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, niemieckim, angielskim, hiszpańskim i rosyjskim. - Niezbędny ekran dotykowy, tekst musi być widoczny z odległości 1m. - Niezbędna klawiatura do wprowadzania danych. - Autoryzacja użytkownika musi trwać maksymalnie 60 sekund. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 1a. Karta rozpoznawana jest przez czytnik kart. 3a. Pin składa się od 4 do 8 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy dopuszczamy użytek kart zagranicznych ? - Czy dopuszczamy tryb nocny i dzienny interfejsu użytkownika ?