Use Case 4: Doładowanie karty prepaidowej ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: Sprawnie i w przejrzysty sposób zakupić kod prepaid. - Bank: Poprawne przprowadzenie tranzakcji możliwie wykluczając błędy, zadowolenie Klienta. Warunki wstępne: ---------------- Klient musi posiadać konto bankowe wraz z wydaną przez bank kartą. Warunki końcowe: ---------------- Klijent otrzymał z powrotem swoją kartę. Paragon z kodem doładowania oraz potwierdzenie zostały wydrukowane. Obciążono konto klienta odpowiednią kwotą. Odpowiedni kod prepaid został stworzony. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bakomatu. 2. Bankomat prosi o wrowadzenie numeru PIN. 3. Klient wprowadza PIN. 4. Bankomat weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą. 5. Bankomat prosi o wybranie wyświetlonych opcji. 6. Klient wybiera opcję “zakup kodu prepaid”. 7. Bankomat prosi o wybranie kwoty. 8. Klient wybiera kwotę. 9. Bankomat pyta czy wydrukować potwierdzenie. 10. Klient zgadza się na wydruk potwierdzenia. 11. Bankomat wydaje kartę. 12. Bankomat drukuje paragon z kodem doładowania. 13. Bankomat drukuje potwierdznie. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu. 1. Bankomat wysuwa kartę jeśli takową posiada. 2. Bankomat resetuje się. 3. Bankomat wyświetla informację o tymczasowej niedostępności. 4. Bankomat wysyła komunikat o niepoprwnym działaniu do serwisanta. 1a. Zablokowana karta. 1. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie. 2. Bankomat wysuwa kartę. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 1b. Karta jest nieaktywna. 1. Bankomat wyświetla komunikat o nieaktywnej karcie. 2. Bankomat wysuwa kartę. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 1c. Nie można odczytać karty. 1. Bankomat wyświetla komunikat o błędzie podczas odczytu karty. 2. Bankomat wysuwa kartę. 3. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 4a. Nieprawidłowy pin. 1. Bankomat wysyła informację do banku o nieprawidłowym kodzie PIN. 2. powrót do kroku 4. 2a. Zablokowanie karty na podstawie informacji wysłanej przez bankomat. 1. Bank wysyła komunikat o zablokowaniu karty do bankomatu. 1. Bankomat otrzymuję informację o zablokowaniu karty. 2. Bankomat wyświetla komunikat o zablokowanej karcie. 3. Bankomat wysuwa kartę. 4. Bankomat powraca do ekranu starowego po upływie 5 sekund. 8a. Kwota jest wyższa od posiadanych środków. 1. Bankomat wyświetla informację o wybraniu za dużej kwoty na 3 sekundy. 2. Ponowne rozpoczęcie kroku 8. 10a. Klient nie chcę drukować potwierdzenia. 1. Klient nie zgadza się na wydruk potwierdzenia. 2. pomijamy krok 13. 3. przechodzimy do kroku 11. Wymagania specjalne: -------------------- - Bankomat musi posiadać opcję przełączenia interfejsu na język Angielski. - Domyślny język interfejsu Polski. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. Pin składa się z 4 cyfr. 3a. Możliwość wysyłania zapytań o weryfikację PIN do banku. 8a. Możliwość zlecenia bankowi tranzakcji zakupu kodu prepaid. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy dodajemy jescze jakieś języki obsługujące interfejs. - Czy nakładamy limit kwoty doładowania karty prepaidowej.