Use Case 1: Wypłata gotówki
=====================

**Aktor podstawowy:**  Klient 


Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------

 - Klient: oczekuje możliwośći wypłaty gotówki o dowolnej porze dnia.
 - Klient: oczekuje możliwości uzyskania potwierdzenia dokonanej operacji.
 - Bank: przeprowadzana transakcja jest bezproblemowa dla obu stron. 
 
Warunki wstępne:
----------------
 - Klient posiada kontaktywne konto w banku oraz jest w posiadaniu karty bankomatowej do tego konta


Warunki końcowe:
----------------
 - Wypłata gotówki jest bezpieczna i bezproblemowa dla klienta. Klient otrzymał swoją kartę spowrotem. Jeśli zostało wydrukowane klient otrzymuje również potwierdzenie dokonania transakcji. Wydawana jest wybrana ilośc gotówki. 


Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------

 1.Klient wkłada kartę do bakomatu.  
 2.Klient wprowadza PIN.  
 3.System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.  
 4.Klient wybiera opcję wypłaty.  
 5.Klient wybiera kwotę.  
 6.Bankomat pyta o potwierdzenie.  
 7.Bankomat wydaje kartę.  
 8.Bankomat wydaje żądaną ilość pieniędzy.  

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------

 *a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.

   1. Informacja o wystąpieniu zostaje wyświetlona na ekranie / zasygnalizowana dżwiękiem.
   2. Jeśli została wprowadzona karta, zostaje ona wysunięta z bankomatu.
   3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
   4. Powiadomienie serwisanta.
 
1a. Czytnik kart uszkodzony. 

   1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie czytnika. 
   2. Wysunięcie karty z czytnika.
   3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
   4. Powiadomienie serwisanta.
 
1b. Karta nierozpoznana przez czytnik kart. 

   1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie odczytu karty. 
   2. Wysunięcie karty z czytnika.
   3. Wyświetlenie prośby aby klient spróbował ponownie. 
   4. Powrót do kroku 1. 

 3a. PIN nieprawidłowy.

   1. Wyświetlenie informacji o nieprawidłowym kodzie PIN.
   2. Wysłanie informacji do banku o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN.
   3. Powrót do kroku 2.

    2a. Wprowadzono nieprawidłowy kod PIN trzeci raz z rzędu.
       1. Wyświetlenie informacji o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN poraz trzeci oraz o zablokowaniu konta.
       2.Wysunięcie karty z czytnika kart.
       3. Po upływie 5s bankomat powraca na ekran startowy.

5a. Wybrana kwota przekracza maksymalną kwotę jednorazowej wypłaty ustalonej przez bank. 
   1.  Wyświetlenie informacji o wybraniu kwoty przekraczającej wysokość jednorazowej wypłaty.
   2.  Wysunięcie karty. 
   3.  Powrót do kroku 1.

5b. Wybrana kwota przekracza dzienny limit wypłat klienta. 
   1.  Wyświetlenie informacji o przekroczeniu dziennego limitu wypłat gotówki.
   2.  Wysunięcie karty. 
   3.  Powrót do kroku 1.  
  
5c. Wybrana kwota przekracza wysokość salda klienta.
   1.  Wyświetlenie informacji o niewystarczającym saldzie na koncie.
   2.  Wysunięcie karty. 
   3.  Powrót do kroku 1.    

Wymagania specjalne:
--------------------

 - Domyślnym językiem wyświetlania jest język Polski.
 - Bankomat umożliwia zmianę języka na jeden z poniższych: 
    1. Angielski.
    2. Niemiecki.
    3. Hiszpański.
    4. Rosyjski.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
1a. Karta bankomatowa nie może być uszkodzona.

2a. Kod PIN skłąda się z 4 cyfr.

Kwestie otwarte:
----------------