Use Case 2: Wpłata gotówki ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: chce zrealizować szybko żądaną operację, oczekuje potwierdzenia wykonanej transkacji. - Bank: chce otrzymać potwierdzenie, że w bankomacie została umieszczona odpowiednia ilość gotówki. Warunki wstępne: ---------------- Bankomat ma aktywne połączenie z bankiem. W bankomacie poprawnie działa urządzenie do pobierania gotówki i karty, klawiatura, ekran oraz kamera. W bankomacie jest odpowiednia ilość papieru, aby wydrukować potwierdzenie. Warunki końcowe: ---------------- Wpłacone środki są prawidłowo przeliczone i dodane do konta klienta. System bankowy jest zaktualizowany. Potwierdzenie wykonanej operacji zostało wydrukowane. Karta została odebrana przez klienta. Transakcja została dodana do historii transakcji klienta. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bakomatu. 2. Klient wprowadza PIN. 3. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą. 4. Klient wybiera opcję wpłaty. 5. Klient wpisuje kwotę. 6. Bankomat pyta o potwierdzenie. 7. Bankomat sprawdza wpłaconą sumę z wprowadzoną sumą. 8. Bankomat wydaje kartę. 9. Bankomat zasila konto powiązane z kartą. 10. Bankomat drukuje potwierdznie. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Zawieszenie/Błąd systemu. 1. Komunikat o błędzie. 1a. Stan wykonywanych operacji. 1. Jeśli karta została umieszczona zostaje ona oddana. 2. Jeśli gotówka została włożona zostaje ona oddana. 3. Powiadomienie serwisanta. 4. Wyłączenie bankomatu. 5. Komunikat o niedostępności bankomatu. 1a. Uszkodzony czytnik kart. 1. Komunikat o uszkodzonym czytniku kart. 2. Bankomat oddaje kartę. 3. Powiadomienie serwisanta. 4. Wyłączenie bankomatu. 5. Komunikat o niedostępności bankomatu. 1b. Karta nie została rozpoznana. 1. Komunikat o nierozpoznaniu karty. 2. Bankomat oddaje kartę. 3. Komunikat, aby spróbować ponownie włożyć kartę do bankomatu. 4. Powró† do kroku 1. 3a. Klient podał błędny PIN. 1. Komunikat o podaniu błędnego PIN-u. 2. Bank otrzymuje informację o podaniu błednego PIN-u. 2a. Bank dostał informacje o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu. 1. Komunikat o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu. 2. Karta zostaje zablokowana. 3. Bankomat oddaje kartę. 4. Bankomat powraca do ekranu startowego. 3. Bankomat oddaje kartę. 4. Powrót do kroku 1. 7a. Wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą. 1. Komunikat, że wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą. 2. Bankomat oddaje włożoną gotówkę. 3. Bankomat oddaje kartę. 4. Powrót do kroku 1. Wymagania specjalne: -------------------- - Możliwość wyboru języka w bankomacie (polski, angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański). - Komunikat jest wyświetlany na ekranie bankomatu. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. Pin składa się z 4 cyfr. 5a. Bankomat przyjmuje banknoty 50zł, 100zł, 200zł, 500zł. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy zamiast podawania numeru PIN?