Use Case 1: Wypłata gotówki ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje możliwośći wypłaty gotówki o dowolnej porze dnia. - Klient: oczekuje możliwości uzyskania potwierdzenia dokonanej operacji. - Bank: przeprowadzana transakcja jest bezproblemowa dla obu stron. Warunki wstępne: ---------------- - Klient posiada kontaktywne konto w banku oraz jest w posiadaniu karty bankomatowej do tego konta Warunki końcowe: ---------------- - Wypłata gotówki jest bezpieczna i bezproblemowa dla klienta. Klient otrzymał swoją kartę spowrotem. Jeśli zostało wydrukowane klient otrzymuje również potwierdzenie dokonania transakcji. Wydawana jest wybrana ilośc gotówki. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1.Klient wkłada kartę do bakomatu. 2.Klient wprowadza PIN. 3.System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą. 4.Klient wybiera opcję wypłaty. 5.Klient wybiera kwotę. 6.Bankomat pyta o potwierdzenie. 7.Bankomat wydaje kartę. 8.Bankomat wydaje żądaną ilość pieniędzy. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu. 1. Informacja o wystąpieniu zostaje wyświetlona na ekranie / zasygnalizowana dżwiękiem. 2. Jeśli została wprowadzona karta, zostaje ona wysunięta z bankomatu. 3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu. 4. Powiadomienie serwisanta. 1a. Czytnik kart uszkodzony. 1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie czytnika. 2. Wysunięcie karty z czytnika. 3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu. 4. Powiadomienie serwisanta. 1b. Karta nierozpoznana przez czytnik kart. 1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie odczytu karty. 2. Wysunięcie karty z czytnika. 3. Wyświetlenie prośby aby klient spróbował ponownie. 4. Powrót do kroku 1. 3a. PIN nieprawidłowy. 1. Wyświetlenie informacji o nieprawidłowym kodzie PIN. 2. Wysłanie informacji do banku o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN. 3. Powrót do kroku 2. 2a. Wprowadzono nieprawidłowy kod PIN trzeci raz z rzędu. 1. Wyświetlenie informacji o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN poraz trzeci oraz o zablokowaniu konta. 2.Wysunięcie karty z czytnika kart. 3. Po upływie 5s bankomat powraca na ekran startowy. 5a. Wybrana kwota przekracza maksymalną kwotę jednorazowej wypłaty ustalonej przez bank. 1. Wyświetlenie informacji o wybraniu kwoty przekraczającej wysokość jednorazowej wypłaty. 2. Wysunięcie karty. 3. Powrót do kroku 1. 5b. Wybrana kwota przekracza dzienny limit wypłat klienta. 1. Wyświetlenie informacji o przekroczeniu dziennego limitu wypłat gotówki. 2. Wysunięcie karty. 3. Powrót do kroku 1. 5c. Wybrana kwota przekracza wysokość salda klienta. 1. Wyświetlenie informacji o niewystarczającym saldzie na koncie. 2. Wysunięcie karty. 3. Powrót do kroku 1. Wymagania specjalne: -------------------- - Domyślnym językiem wyświetlania jest język Polski. - Bankomat umożliwia zmianę języka na jeden z poniższych: 1. Angielski. 2. Niemiecki. 3. Hiszpański. 4. Rosyjski. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 1a. Karta bankomatowa nie może być uszkodzona. 2a. Kod PIN skłąda się z 4 cyfr. Kwestie otwarte: ----------------