Use case 3: Płatność gotówką ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: opłacenie zakupu i otrzymanie produktu - Kasa: przyjmowanie gotówki, opłata produktu, wydanie reszty Warunki wstępne: ---------------- Klientowi jest wyświetlany panel wyboru metody płatności Warunki końcowe: ---------------- Produkt jest opłacony i wydany Klientowi Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wybiera metodę płatności gotówką. 2. Klient wprowadza gotówkę do pojemnika. 3. Kasa sprawdza czy podana kwota jest wystarczająca. 4. Automat wydaje produkt. 5. Klientowi zostaje wydrukowany paragon Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ 1a. Klient decyduje się zmienić metodę płatności 1. Klient klika przycisk "Powrót" 2. Automat powraca do ekranu z wyborem metod płatności 2a. Klient wprowadza banknot 100zł i wyżej 1. Kasa zwraca banknot Klientowi 2. Powtarzamy krok 1 dopóki nie zostanie wprowadzony poprawny banknot 3a. Klient wprowadza niedostateczną kwotę 1. Kasa liczy ile pozostało do zapłaty 2. Kasa prosi klienta o wprowadzenie pozostałej kwoty do pojemnika 3. Powtarzamy punkty 1-2 dopóki nie zostanie wprowadzona potrzebna kwota do zapłaty 2a. Klient decyduje zrezygnować z płatnośći 1. Klient klika przycisk "Anuluj" 2. Wprowadzona klientem kwota zostaje zwrócona 3. Wybranie produktu zostaje anulowane 2b. Klient nie wprowadza pieniędzy w ciągu 3 minut 1. Wprowadzona kwota zostaje zwrócona klientowi 2. Wybranie produktu zostaje anulowane Wymagania specjalne: -------------------- - Napis sumy potrzebnej do zapłaty jest dobrze widoczny na ekranie - Informacja o kwocie pozostałej do zapłaty musi być podana w czasie 10 sekund w 90% przypadków - W przypadkach możliwych błędów w pracy automatu wprowadzona kwota musi być zwrócona Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. Automat nie obsługuje banknotów 100zł i wyżej 2b. Płatność musi być wykonana tylko w PLN 5a. Po skończeniu płatności musi być wydrukowany paragon Kwestie otwarte: ---------------- - Kiedy musi być powiadomiony Serwisant o niedostatku pieniędzy do wydania reszty? - W przypadku niedostatku pieniędzy do wydania reszty Automat musi wysyłać kominikat o niemożliwości wydania reszty? - W przypadku braku papieru albo farby czy Automat musi to definiować w jakiś sposób i powiadomić o tym Serwisanta?