Prześlij pliki do 'Ćw10'

This commit is contained in:
Wojciech Jędrzejak 2019-01-21 13:46:10 +00:00
parent 8fa4ea2ae8
commit 36c8a9a6e7
1 changed files with 23 additions and 0 deletions

23
Ćw10/new 1.txt Normal file
View File

@ -0,0 +1,23 @@
zad1
Wyszukać "15 pln to eur"
"manchester united results"
"Nelson Mandela"
zad2
中華人民共和國成立後教育模式参照蘇聯發展將原先的綜合性大學進行拆分。由於建国之初需要大量的工業技術人才故當時中國創建了大量的理工科學院和技术学院。來源請求年代初中國開展了大規模的掃盲運動掃盲運動的高潮一直持續到50年代末。其间高考制度于1955年正式設立。1960-1970年代中國共產黨发动了上山下乡运动组织了大量城市「知識青年」離開城市到農村勞動和定居。直到1970年代末開始大部分知青陸續回到城市仍有部分於農村生活。
1966年文化大革命的爆發導致全國所有學校進入停課狀態大學入學考試被取消。知識分子不被尊重大多數被下放進行體力勞動有些則遭到殘酷對待財產被沒收被批為「臭老九」等。许多正在接受教育的人被迫停止繼續教育沒有接受教育的人喪失了機會對中國的人口素質和教育事业造成了嚴重的破壞。同时邓小平还认为文革造成大多学生习惯了文革时瞎捣乱的习气。无政府主义猖獗大家不守纪律以为标新立异、我行我素就是英雄谁也不能拿我怎么样。但文革後期知識分子下鄉後基礎掃盲工作逐漸回到正常軌道。
1977年文革結束高考恢复当时的考生的平均年齡最大、錄取率最低。原創研究自九十年代後期以来中國開始實行大學擴招政策更多的人得到了前往大学学习的机会。但随着时间的推移这一政策弊端開始逐渐显现出来。擇校之風與應試教育实际上沒有改善因此升學的壓力並沒有減輕學生的負擔反而增加这也在一定程度上让補習班的数量大量增長。而「教育產業化」政策的施行讓各個學校的收費猛漲使越來越多工薪阶层的家庭難以承擔。同時由于越來越多的人認為扩招使得現在大學生的素質明顯滑坡大學生的就業情況與起薪直线下降。近些年雖然中國出現了一些私立學校但普遍經營狀況不理想無法對公立學校構成竞争其中原因仍待觀察。[來源請求]2010年代中国大学教育开始出现进一步改革的尝试为教育事业的提升和发展带来了一丝曙光。
Po powstaniu Chińskiej Republiki Ludowej model edukacji opierał się na rozwoju Związku Radzieckiego i podzieleniu pierwotnego uniwersytetu wszechstronnego. Od początku założenia kraju wymagało dużej liczby personelu przemysłowego i technicznego, Chiny stworzyły dużą liczbę akademii naukowych i technicznych oraz szkół technicznych. Na początku prośby o źródło, Chiny rozpoczęły kampanię na rzecz umiejętności czytania i pisania na wielką skalę, a szczyt kampanii dotyczącej alfabetyzacji kontynuowany był do końca lat 50. XX wieku. W międzyczasie system egzaminów wstępnych do szkół został oficjalnie ustanowiony w 1955 roku. W latach 60. i 70. Komunistyczna Partia Chin rozpoczęła kampanię na wsi i zorganizowała dużą liczbę miejskich "młodych ludzi wiedzy", by opuścić miasto, pracować i osiedlać się na wsi. Do końca lat 70. większość wykształconej młodzieży wracała do miasta jedna po drugiej, a niektórzy nadal mieszkali na obszarach wiejskich.
Wybuch rewolucji kulturalnej w 1966 roku doprowadził do zawieszenia wszystkich szkół w kraju, a egzamin wstępny na uniwersytet został odwołany. Intelektualiści nie są szanowani, większość z nich jest zdecentralizowana pod kątem pracy fizycznej, inni są traktowani z okrucieństwem, majątek jest konfiskowany i zatwierdzany jako "śmierdząca stara dziewiątka". Wiele osób, które otrzymują edukację, jest zmuszonych do zaprzestania kształcenia ustawicznego, a ci, którzy nie otrzymali wykształcenia, stracili szanse i spowodowali poważne szkody dla jakości ludności Chin i edukacji. W tym samym czasie Deng Xiaoping uważał również, że rewolucja kulturalna sprawiła, że większość uczniów przyzwyczaiła się do nawyków buntu podczas Rewolucji Kulturalnej. Anarchizm, wszyscy nie są zdyscyplinowani, myśląc, że jest to nowa postać i że jest bohaterem, nikt mnie nie może zabrać. Jednak po tym, jak intelektualiści poszli na wieś w późnej rewolucji kulturalnej, podstawowe umiejętności czytania i pisania stopniowo powracały do normalnego stanu.
W 1977 r. Rewolucja Kulturalna została zakończona i wznowiono egzamin wstępny na studia, w którym średnia wieku kandydatów była najwyższa, a wskaźnik przyjęć był najniższy. Oryginalne badania? Od końca lat 90. Chiny zaczęły wdrażać politykę rozszerzania rekrutacji uniwersytetów, a więcej osób ma możliwość studiowania na uniwersytecie. Ale wraz z upływem czasu zaczęły pojawiać się wady tej polityki. Wybór szkoły i edukacja zorientowana na test nie uległy poprawie, dlatego presja na dalsze studia nie została złagodzona, a obciążenie dla uczniów wzrosło, co również zwiększyło do pewnego stopnia liczbę szkół przygotowawczych. Wdrożenie polityki "uprzemysłowienia edukacji" spowodowało, że opłaty różnych szkół wzrosły, utrudniając coraz więcej rodzin klasy robotniczej. W tym samym czasie, gdy coraz więcej osób uważa, że wzrost liczby zapisów spowodował znaczny spadek jakości studentów, sytuacja zatrudnienia i początkowe wynagrodzenie studentów znacznie spadły. Chociaż w ostatnich latach pojawiły się w Chinach niektóre prywatne szkoły, ogólne warunki handlowe nie są idealne i nie mogą konkurować ze szkołami publicznymi, a przyczyny takiego stanu rzeczy są widoczne.
zad3
"Rafał Jaworski" site:wmi.amu.edu.pl
related:amu.edu.pl
zad4
https://drive.google.com/drive/folders/1odt9D-EPtgfLGjR96ULFJC_ZkQXdwlmr?usp=sharing