From 8fa4ea2ae87967a51c97e2b0c39a16f640e3c01f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?Wojciech=20J=C4=99drzejak?= Date: Mon, 21 Jan 2019 13:45:34 +0000 Subject: [PATCH] =?UTF-8?q?Prze=C5=9Blij=20pliki=20do=20'=C4=86w09'?= MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 8bit --- Ćw09/new 1.txt | 23 +++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 23 insertions(+) create mode 100644 Ćw09/new 1.txt diff --git a/Ćw09/new 1.txt b/Ćw09/new 1.txt new file mode 100644 index 0000000..6656871 --- /dev/null +++ b/Ćw09/new 1.txt @@ -0,0 +1,23 @@ +zad1 +Wyszukać "15 pln to eur" +"manchester united results" +"Nelson Mandela" +zad2 +中華人民共和國成立後,教育模式参照蘇聯發展,將原先的綜合性大學進行拆分。由於建国之初需要大量的工業技術人才,故當時中國創建了大量的理工科學院和技术学院。來源請求年代初,中國開展了大規模的掃盲運動,掃盲運動的高潮一直持續到50年代末。其间,高考制度于1955年正式設立。1960-1970年代,中國共產黨发动了上山下乡运动,组织了大量城市「知識青年」離開城市,到農村勞動和定居。直到1970年代末開始,大部分知青陸續回到城市,仍有部分於農村生活。 + +1966年文化大革命的爆發導致全國所有學校進入停課狀態,大學入學考試被取消。知識分子不被尊重,大多數被下放進行體力勞動,有些則遭到殘酷對待,財產被沒收,被批為「臭老九」等。许多正在接受教育的人被迫停止繼續教育;沒有接受教育的人喪失了機會,對中國的人口素質和教育事业造成了嚴重的破壞。同时邓小平还认为,文革造成大多学生习惯了‘文革’时瞎捣乱的习气。无政府主义猖獗,大家不守纪律,以为标新立异、我行我素就是英雄,谁也不能拿我怎么样。但文革後期知識分子下鄉後,基礎掃盲工作逐漸回到正常軌道。 + +1977年,文革結束,高考恢复,当时的考生的平均年齡最大、錄取率最低。原創研究?自九十年代後期以来,中國開始實行大學擴招政策,更多的人得到了前往大学学习的机会。但随着时间的推移,这一政策弊端開始逐渐显现出来。擇校之風與應試教育实际上沒有改善,因此升學的壓力並沒有減輕,學生的負擔反而增加,这也在一定程度上让補習班的数量大量增長。而「教育產業化」政策的施行,讓各個學校的收費猛漲,使越來越多工薪阶层的家庭難以承擔。同時,由于越來越多的人認為扩招使得現在大學生的素質明顯滑坡,大學生的就業情況與起薪直线下降。近些年雖然中國出現了一些私立學校,但普遍經營狀況不理想,無法對公立學校構成竞争,其中原因仍待觀察。[來源請求]2010年代,中国大学教育开始出现进一步改革的尝试,为教育事业的提升和发展带来了一丝曙光。 + +Po powstaniu Chińskiej Republiki Ludowej model edukacji opierał się na rozwoju Związku Radzieckiego i podzieleniu pierwotnego uniwersytetu wszechstronnego. Od początku założenia kraju wymagało dużej liczby personelu przemysłowego i technicznego, Chiny stworzyły dużą liczbę akademii naukowych i technicznych oraz szkół technicznych. Na początku prośby o źródło, Chiny rozpoczęły kampanię na rzecz umiejętności czytania i pisania na wielką skalę, a szczyt kampanii dotyczącej alfabetyzacji kontynuowany był do końca lat 50. XX wieku. W międzyczasie system egzaminów wstępnych do szkół został oficjalnie ustanowiony w 1955 roku. W latach 60. i 70. Komunistyczna Partia Chin rozpoczęła kampanię na wsi i zorganizowała dużą liczbę miejskich "młodych ludzi wiedzy", by opuścić miasto, pracować i osiedlać się na wsi. Do końca lat 70. większość wykształconej młodzieży wracała do miasta jedna po drugiej, a niektórzy nadal mieszkali na obszarach wiejskich. + +Wybuch rewolucji kulturalnej w 1966 roku doprowadził do zawieszenia wszystkich szkół w kraju, a egzamin wstępny na uniwersytet został odwołany. Intelektualiści nie są szanowani, większość z nich jest zdecentralizowana pod kątem pracy fizycznej, inni są traktowani z okrucieństwem, majątek jest konfiskowany i zatwierdzany jako "śmierdząca stara dziewiątka". Wiele osób, które otrzymują edukację, jest zmuszonych do zaprzestania kształcenia ustawicznego, a ci, którzy nie otrzymali wykształcenia, stracili szanse i spowodowali poważne szkody dla jakości ludności Chin i edukacji. W tym samym czasie Deng Xiaoping uważał również, że rewolucja kulturalna sprawiła, że ​​większość uczniów przyzwyczaiła się do nawyków buntu podczas Rewolucji Kulturalnej. Anarchizm, wszyscy nie są zdyscyplinowani, myśląc, że jest to nowa postać i że jest bohaterem, nikt mnie nie może zabrać. Jednak po tym, jak intelektualiści poszli na wieś w późnej rewolucji kulturalnej, podstawowe umiejętności czytania i pisania stopniowo powracały do ​​normalnego stanu. + +W 1977 r. Rewolucja Kulturalna została zakończona i wznowiono egzamin wstępny na studia, w którym średnia wieku kandydatów była najwyższa, a wskaźnik przyjęć był najniższy. Oryginalne badania? Od końca lat 90. Chiny zaczęły wdrażać politykę rozszerzania rekrutacji uniwersytetów, a więcej osób ma możliwość studiowania na uniwersytecie. Ale wraz z upływem czasu zaczęły pojawiać się wady tej polityki. Wybór szkoły i edukacja zorientowana na test nie uległy poprawie, dlatego presja na dalsze studia nie została złagodzona, a obciążenie dla uczniów wzrosło, co również zwiększyło do pewnego stopnia liczbę szkół przygotowawczych. Wdrożenie polityki "uprzemysłowienia edukacji" spowodowało, że opłaty różnych szkół wzrosły, utrudniając coraz więcej rodzin klasy robotniczej. W tym samym czasie, gdy coraz więcej osób uważa, że ​​wzrost liczby zapisów spowodował znaczny spadek jakości studentów, sytuacja zatrudnienia i początkowe wynagrodzenie studentów znacznie spadły. Chociaż w ostatnich latach pojawiły się w Chinach niektóre prywatne szkoły, ogólne warunki handlowe nie są idealne i nie mogą konkurować ze szkołami publicznymi, a przyczyny takiego stanu rzeczy są widoczne. + +zad3 +"Rafał Jaworski" site:wmi.amu.edu.pl +related:amu.edu.pl + +zad4 +https://drive.google.com/drive/folders/1odt9D-EPtgfLGjR96ULFJC_ZkQXdwlmr?usp=sharing \ No newline at end of file