47 lines
1.5 KiB
Plaintext
47 lines
1.5 KiB
Plaintext
|
import sys
|
||
|
import pygame
|
||
|
|
||
|
screen = []
|
||
|
|
||
|
|
||
|
def draw(square_num):
|
||
|
#następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła
|
||
|
#background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle
|
||
|
#screen.blit(background, (0, 0))
|
||
|
grid_color = (0, 0, 0) #kolor czarny
|
||
|
|
||
|
grid_size = 500 #rozmiar kraty
|
||
|
square = grid_size/square_num #rozmiar pojedyńczego kwadracika
|
||
|
|
||
|
a = 50
|
||
|
b = 10 #odległości kraty od krawędzi okna
|
||
|
|
||
|
for i in range(square_num):
|
||
|
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + i*square, b), (a + i*square, b + grid_size), 2)
|
||
|
|
||
|
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + i*square), (a + grid_size, b + i*square), 2)
|
||
|
|
||
|
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + grid_size), (a + grid_size,
|
||
|
b + grid_size), 2)
|
||
|
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b),
|
||
|
(a + grid_size, b + grid_size), 2)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
def close(): #by móc zamnkąć okno iksem
|
||
|
for event in pygame.event.get():
|
||
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||
|
sys.exit()
|
||
|
|
||
|
|
||
|
if __name__ == '__main__':
|
||
|
pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna
|
||
|
width = 600
|
||
|
height = 530
|
||
|
screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna
|
||
|
|
||
|
c = (245, 12, 35) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie
|
||
|
screen.fill(c)
|
||
|
while 1:
|
||
|
draw(10)
|
||
|
close()
|
||
|
pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni
|