From 69e54b2c316ffe4b9d65cdda0eb9a2d9a988c6c8 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: ddamiankowalski Date: Tue, 8 Mar 2022 11:25:50 +0100 Subject: [PATCH] dodanie agenta --- board | 67 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 67 insertions(+) create mode 100644 board diff --git a/board b/board new file mode 100644 index 0000000..a3c52fe --- /dev/null +++ b/board @@ -0,0 +1,67 @@ +import sys +import pygame + +screen = [] +objectArray = [] + +class Agent: + def __init__(self, name, xPos, yPos): + self.name = name + self.xPos = xPos + self.yPos = yPos + +def draw(square_num, objectArr): + #następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła + #background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle + #screen.blit(background, (0, 0)) + grid_color = (0, 0, 0) #kolor czarny + + grid_size = 500 #rozmiar kraty + square = grid_size/square_num #rozmiar pojedyńczego kwadracika + + a = 50 + b = 10 #odległości kraty od krawędzi okna + + for i in range(square_num): + pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + i*square, b), (a + i*square, b + grid_size), 2) + + pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + i*square), (a + grid_size, b + i*square), 2) + + pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + grid_size), (a + grid_size, + b + grid_size), 2) + pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b), + (a + grid_size, b + grid_size), 2) + + ## tutaj rysujemy agenta i inne obiekty juz na gotowej mapie + + ## RYSUJEMY AGENTA + agent_color = (255, 0, 0) + circleX = objectArr[0].xPos * square + square / 2 + circleY = objectArr[0].yPos * square - square / 2 + radius = 10 + pygame.draw.circle(screen, agent_color, (a + circleX, b + circleY), radius) + + +def close(): #by móc zamnkąć okno iksem + for event in pygame.event.get(): + if event.type == pygame.QUIT: + sys.exit() + + +if __name__ == '__main__': + pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna + + #Tworzymy nowego playera, czy tam agenta + agent = Agent("smieciarka", 5, 7) + objectArray.append(agent) + + width = 600 + height = 530 + screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna + + c = (255, 255, 255) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie + screen.fill(c) + while 1: + draw(10, objectArray) + close() + pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni \ No newline at end of file