Merge branch 'develop-agent-DK'

This commit is contained in:
ddamiankowalski 2022-03-08 14:33:32 +01:00
commit e91e737511

40
board
View File

@ -2,9 +2,15 @@ import sys
import pygame import pygame
screen = [] screen = []
objectArray = []
class Agent:
def __init__(self, name, xPos, yPos):
self.name = name
self.xPos = xPos
self.yPos = yPos
def draw(square_num): def draw(square_num, objectArr):
#następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła #następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła
#background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle #background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle
#screen.blit(background, (0, 0)) #screen.blit(background, (0, 0))
@ -26,22 +32,44 @@ def draw(square_num):
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b), pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b),
(a + grid_size, b + grid_size), 2) (a + grid_size, b + grid_size), 2)
## tutaj rysujemy agenta i inne obiekty juz na gotowej mapie
def close(): #by móc zamnkąć okno iksem ## RYSUJEMY AGENTA
agent_color = (255, 0, 0)
circleX = objectArr[0].xPos * square + square / 2
circleY = objectArr[0].yPos * square - square / 2
radius = 10
pygame.draw.circle(screen, agent_color, (a + circleX, b + circleY), radius)
def kb_listen(objectArray, gridLength):
for event in pygame.event.get(): for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT and objectArray[0].xPos > 0:
objectArray[0].xPos = objectArray[0].xPos - 1
if event.key == pygame.K_RIGHT and objectArray[0].xPos < gridLength - 1:
objectArray[0].xPos = objectArray[0].xPos + 1
if event.key == pygame.K_UP and objectArray[0].yPos > 1:
objectArray[0].yPos = objectArray[0].yPos - 1
if event.key == pygame.K_DOWN and objectArray[0].yPos < gridLength:
objectArray[0].yPos = objectArray[0].yPos + 1
if event.type == pygame.QUIT: if event.type == pygame.QUIT:
sys.exit() sys.exit()
if __name__ == '__main__': if __name__ == '__main__':
pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna
#Tworzymy nowego playera, czy tam agenta
agent = Agent("smieciarka", 5, 7)
objectArray.append(agent)
width = 600 width = 600
height = 530 height = 530
screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna
c = (245, 12, 35) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie
screen.fill(c)
while 1: while 1:
draw(10) c = (255, 255, 255) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie
close() screen.fill(c)
draw(15, objectArray)
kb_listen(objectArray, 15)
pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni