Merge branch 'develop-agent-DK'
This commit is contained in:
commit
e91e737511
40
board
40
board
@ -2,9 +2,15 @@ import sys
|
|||||||
import pygame
|
import pygame
|
||||||
|
|
||||||
screen = []
|
screen = []
|
||||||
|
objectArray = []
|
||||||
|
|
||||||
|
class Agent:
|
||||||
|
def __init__(self, name, xPos, yPos):
|
||||||
|
self.name = name
|
||||||
|
self.xPos = xPos
|
||||||
|
self.yPos = yPos
|
||||||
|
|
||||||
def draw(square_num):
|
def draw(square_num, objectArr):
|
||||||
#następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła
|
#następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła
|
||||||
#background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle
|
#background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle
|
||||||
#screen.blit(background, (0, 0))
|
#screen.blit(background, (0, 0))
|
||||||
@ -26,22 +32,44 @@ def draw(square_num):
|
|||||||
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b),
|
pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b),
|
||||||
(a + grid_size, b + grid_size), 2)
|
(a + grid_size, b + grid_size), 2)
|
||||||
|
|
||||||
|
## tutaj rysujemy agenta i inne obiekty juz na gotowej mapie
|
||||||
|
|
||||||
def close(): #by móc zamnkąć okno iksem
|
## RYSUJEMY AGENTA
|
||||||
|
agent_color = (255, 0, 0)
|
||||||
|
circleX = objectArr[0].xPos * square + square / 2
|
||||||
|
circleY = objectArr[0].yPos * square - square / 2
|
||||||
|
radius = 10
|
||||||
|
pygame.draw.circle(screen, agent_color, (a + circleX, b + circleY), radius)
|
||||||
|
|
||||||
|
def kb_listen(objectArray, gridLength):
|
||||||
for event in pygame.event.get():
|
for event in pygame.event.get():
|
||||||
|
if event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_LEFT and objectArray[0].xPos > 0:
|
||||||
|
objectArray[0].xPos = objectArray[0].xPos - 1
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_RIGHT and objectArray[0].xPos < gridLength - 1:
|
||||||
|
objectArray[0].xPos = objectArray[0].xPos + 1
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_UP and objectArray[0].yPos > 1:
|
||||||
|
objectArray[0].yPos = objectArray[0].yPos - 1
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_DOWN and objectArray[0].yPos < gridLength:
|
||||||
|
objectArray[0].yPos = objectArray[0].yPos + 1
|
||||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||||
sys.exit()
|
sys.exit()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
if __name__ == '__main__':
|
if __name__ == '__main__':
|
||||||
pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna
|
pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna
|
||||||
|
|
||||||
|
#Tworzymy nowego playera, czy tam agenta
|
||||||
|
agent = Agent("smieciarka", 5, 7)
|
||||||
|
objectArray.append(agent)
|
||||||
|
|
||||||
width = 600
|
width = 600
|
||||||
height = 530
|
height = 530
|
||||||
screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna
|
screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna
|
||||||
|
|
||||||
c = (245, 12, 35) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie
|
|
||||||
screen.fill(c)
|
|
||||||
while 1:
|
while 1:
|
||||||
draw(10)
|
c = (255, 255, 255) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie
|
||||||
close()
|
screen.fill(c)
|
||||||
|
draw(15, objectArray)
|
||||||
|
kb_listen(objectArray, 15)
|
||||||
pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni
|
pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user