import sys import pygame screen = [] objectArray = [] class Agent: def __init__(self, name, xPos, yPos): self.name = name self.xPos = xPos self.yPos = yPos def draw(square_num, objectArr): #następne dwie linijki do odkomentowania, jak będzie wgrane zdjęcie do tła #background = pygame.image.load("ścieżka do pliku").convert() #tu ścieżka do zdjęcia w tle #screen.blit(background, (0, 0)) grid_color = (0, 0, 0) #kolor czarny grid_size = 500 #rozmiar kraty square = grid_size/square_num #rozmiar pojedyńczego kwadracika a = 50 b = 10 #odległości kraty od krawędzi okna for i in range(square_num): pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + i*square, b), (a + i*square, b + grid_size), 2) pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + i*square), (a + grid_size, b + i*square), 2) pygame.draw.line(screen, grid_color, (a, b + grid_size), (a + grid_size, b + grid_size), 2) pygame.draw.line(screen, grid_color, (a + grid_size, b), (a + grid_size, b + grid_size), 2) ## tutaj rysujemy agenta i inne obiekty juz na gotowej mapie ## RYSUJEMY AGENTA agent_color = (255, 0, 0) circleX = objectArr[0].xPos * square + square / 2 circleY = objectArr[0].yPos * square - square / 2 radius = 10 pygame.draw.circle(screen, agent_color, (a + circleX, b + circleY), radius) def close(): #by móc zamnkąć okno iksem for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: sys.exit() if __name__ == '__main__': pygame.init() #inicjalizacja modułów, na razie niepotrzebna #Tworzymy nowego playera, czy tam agenta agent = Agent("smieciarka", 5, 7) objectArray.append(agent) width = 600 height = 530 screen = pygame.display.set_mode((width, height)) #ustalanie rozmiarów okna c = (255, 255, 255) #tymczasowy kolor tła - do usunięcia, jak już będzie zdjęcie screen.fill(c) while 1: draw(10, objectArray) close() pygame.display.update() #by krata pojawiła się w okienku - update powierzchni