Update doc
This commit is contained in:
parent
ebc28216cd
commit
908b1fd1f2
@ -1 +1,18 @@
|
|||||||
Plik z Dokumentacja do projektu
|
Plik z Dokumentacja do projektu
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
Zadanie 3
|
||||||
|
Histogram to wyliczenie ile razy wystepuje dana wartośc koloru w obrazie.
|
||||||
|
Dla każdego kanału : rgb liczona jest liczba wystąpień każdego odcienia od 0 do 255.
|
||||||
|
|
||||||
|
Rozciągniecie histogramu :
|
||||||
|
najpierw szukamy lewej (min) i prawej (max) krawędzi histogramu, tzn. od jakiej wartości piksela (idąc od lewej i od prawej) zaczynają się pierwsze niezerowe wartości histogramu,
|
||||||
|
rozciągamy histogram, czyli każdemu pikselowi na obrazie dajemy nową wartość wg wzoru:
|
||||||
|
Pixel-new [x,y] = (255/ max-min) * pixel-old[x,y] - min
|
||||||
|
|
||||||
|
Wyrównanie
|
||||||
|
To wyliczenie dystrybuanty czyli histogramu podzielonego przez sume. Mamy takzwane prawdopobienstwo wystapienia
|
||||||
|
a nastepnie wyliczenie na podstawie wzoru:
|
||||||
|
Lut[i] = ( ( D[i] - Dmin) / 1 - Dmin ) ) * k-1 , gdzie k to liczba poziomow odcienia czyli 256
|
||||||
|
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user