Stworzenie kraty i wygaszacza ekranu na niej.
This commit is contained in:
parent
f09e43584f
commit
561801db80
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.0 KiB |
BIN
Ikony/wozek.png
Normal file
BIN
Ikony/wozek.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 307 B |
BIN
Ikony/wozek_ze_skrzynka.png
Normal file
BIN
Ikony/wozek_ze_skrzynka.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 342 B |
71
main.py
71
main.py
@ -1,27 +1,69 @@
|
|||||||
|
import math
|
||||||
import os
|
import os
|
||||||
|
import random
|
||||||
|
|
||||||
import pygame
|
import pygame
|
||||||
|
|
||||||
FPS = 60
|
FPS = 1
|
||||||
SZEROKOSC_OKNA = 800
|
|
||||||
WYSOKOSC_OKNA = 600
|
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
||||||
|
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
||||||
|
|
||||||
|
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8
|
||||||
|
LICZBA_POL_W_PIONIE = 6
|
||||||
|
|
||||||
|
Krata = []
|
||||||
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||||
|
Krata.append([])
|
||||||
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||||
|
Krata[rzad].append(random.randint(0, 9))
|
||||||
|
|
||||||
|
bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE))
|
||||||
|
odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola))
|
||||||
|
bok_pola -= odstep_miedzy_polami
|
||||||
|
|
||||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||||
|
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
|
||||||
|
|
||||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||||
|
|
||||||
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
|
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
|
||||||
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
|
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
|
||||||
|
wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')),
|
||||||
|
(bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||||
|
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def wyswietl_okno():
|
def wyswietl_okno():
|
||||||
OKNO.fill((150, 200, 150))
|
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
||||||
OKNO.blit(TEST1_IKONA,
|
|
||||||
(SZEROKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_width() / 2, WYSOKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_height() / 2))
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, 0))
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), 0))
|
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami,
|
||||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height()))
|
(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami,
|
||||||
OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height()))
|
bok_pola, bok_pola])
|
||||||
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def wyswietl_wozek():
|
||||||
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||||
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||||
|
pom = Krata[rzad][kolumna]
|
||||||
|
if pom == 0:
|
||||||
|
pom = wozek_ikona
|
||||||
|
elif pom == 1:
|
||||||
|
pom = wozek_ze_skrzynka_ikona
|
||||||
|
elif pom == 2:
|
||||||
|
pom = TRAKTOR_IKONA
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
pom = None
|
||||||
|
if pom != None:
|
||||||
|
pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||||
|
OKNO.blit(pom, (((
|
||||||
|
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2,
|
||||||
|
((
|
||||||
|
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2))
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -35,5 +77,14 @@ while warunek_dzialania:
|
|||||||
break
|
break
|
||||||
|
|
||||||
wyswietl_okno()
|
wyswietl_okno()
|
||||||
|
wyswietl_wozek()
|
||||||
|
|
||||||
|
pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||||
|
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1):
|
||||||
|
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1):
|
||||||
|
Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)]
|
||||||
|
Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||||
|
Krata[0][0] = pom
|
||||||
|
print(Krata)
|
||||||
|
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user