Zaktualizuj 'agent.py'
This commit is contained in:
parent
b88ac20618
commit
8d43f8abf6
@ -1,95 +1,95 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent1:
|
||||
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
||||
self.hitbox = hitbox
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.kierunek = kierunek
|
||||
self.droga = droga
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
losowa_droga = None
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
|
||||
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWDol(self):
|
||||
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
|
||||
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWLewo(self):
|
||||
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
|
||||
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
|
||||
for a in Agenci:
|
||||
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def ruszSie(self, Agenci):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
# self.ruszSie(Agenci)
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent1:
|
||||
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
||||
self.hitbox = hitbox
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.kierunek = kierunek
|
||||
self.droga = droga
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
losowa_droga = None
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x)
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
|
||||
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWDol(self):
|
||||
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
|
||||
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWLewo(self):
|
||||
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
|
||||
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
|
||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||
else:
|
||||
self.droga = 0
|
||||
|
||||
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
|
||||
for a in Agenci:
|
||||
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def ruszSie(self, Agenci):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
# self.ruszSie(Agenci)
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user