Succ używający akcji i stanów; poprawa bfs - tworzenie ciągu akcji; interpretacja ciągu akcji przez agenta.
This commit is contained in:
parent
ccbb743403
commit
c8ea93916b
@ -4,7 +4,7 @@
|
||||
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
||||
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
||||
</content>
|
||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" jdkType="Python SDK" />
|
||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
|
||||
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
||||
</component>
|
||||
</module>
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||
<project version="4">
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
</project>
|
154
agent.py
154
agent.py
@ -1,24 +1,28 @@
|
||||
import random
|
||||
from collections import deque
|
||||
|
||||
from bfs import Stan, Akcja, graphsearch
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
cel: Stan
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne: PoleKraty, tekstura):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
Krata.agent = self
|
||||
self.cel = None
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.droga <= 0:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.droga -= 1
|
||||
@ -28,10 +32,10 @@ class Agent:
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
def obierzLosowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.obierzLosowyKierunek()
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
@ -66,75 +70,115 @@ class Agent:
|
||||
|
||||
# ZROBIC sciany
|
||||
def wszedlemWSciane(self):
|
||||
for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz+1):
|
||||
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna+1):
|
||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
return True
|
||||
for wiersz in range(self.poleStartoweGorne.wiersz, self.poleKoncoweDolne.wiersz + 1):
|
||||
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna, self.poleKoncoweDolne.kolumna + 1):
|
||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.POLUDNIE
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.WSCHOD
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.ZACHOD
|
||||
|
||||
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
|
||||
|
||||
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
|
||||
self.idzNaPolnoc()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
self.idzNaPoludnie()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
self.idzNaZachod()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
self.idzNaWschod()
|
||||
|
||||
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
|
||||
self.idzNaPoludnie()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
self.idzNaPolnoc()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
self.idzNaWschod()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
self.idzNaZachod()
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
def idzNaPolnoc(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
||||
|
||||
def idzWDol(self):
|
||||
def idzNaPoludnie(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
|
||||
|
||||
def idzWLewo(self):
|
||||
def idzNaZachod(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
def idzNaWschod(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||
|
||||
def bfs(graph, start, cel):
|
||||
sciezka = [start]
|
||||
wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
odwiedzone = set()
|
||||
while bfs_kolejka:
|
||||
aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
odwiedzone.add(aktualne)
|
||||
for neighbor in graph[aktualne]:
|
||||
if neighbor not in odwiedzone:
|
||||
if neighbor is cel:
|
||||
return sciezka + [neighbor]
|
||||
else:
|
||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
||||
# def bfs(self,graph, start, cel):
|
||||
# sciezka = [start]
|
||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
# odwiedzone = set()
|
||||
# while bfs_kolejka:
|
||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
||||
# if neighbor is cel:
|
||||
# return sciezka + [neighbor]
|
||||
# else:
|
||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
||||
|
||||
def idzDoCelu(self, klatkaz):
|
||||
stan_poczatkowy = Stan(self.kierunek, self.poleStartoweGorne)
|
||||
stos_akcji = graphsearch(stan_poczatkowy, self.cel)
|
||||
if stos_akcji == False:
|
||||
print("Nie można dotrzeć.")
|
||||
else:
|
||||
self.wykonaj_stos_akcji(stos_akcji, klatkaz)
|
||||
print("Dotarłem.")
|
||||
|
||||
self.krata.krata[self.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
|
||||
self.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE ##chwilowo-przeniesc pozniej
|
||||
|
||||
self.cel = None
|
||||
|
||||
def wykonaj_stos_akcji(self, stos_akcji: deque, klatkaz):
|
||||
while stos_akcji:
|
||||
klatkaz.tick(FPS)
|
||||
self.narysujAgenta()
|
||||
akcja = stos_akcji.pop()
|
||||
print(akcja.name, end=" ")
|
||||
if akcja == Akcja.KROK_W_PRZOD:
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
elif akcja == Akcja.OBROT_W_LEWO:
|
||||
self.obrocSieWLewo()
|
||||
elif akcja == Akcja.OBROT_W_PRAWO:
|
||||
self.obrocSieWPrawo()
|
||||
print()
|
||||
|
||||
def obrocSieWLewo(self):
|
||||
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaLewo()
|
||||
|
||||
def obrocSieWPrawo(self):
|
||||
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaPrawo()
|
||||
|
||||
def narysujAgenta(self):
|
||||
self.krata.narysujKrate()
|
||||
self.krata.okno.blit(self.tekstura, (self.hitbox.x, self.hitbox.y))
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
187
bfs.py
187
bfs.py
@ -1,45 +1,148 @@
|
||||
from collections import deque
|
||||
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
def bfs(Krata: Krata, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
||||
wierzcholek_sciezka = [["start", start], [["start", start]]]
|
||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
odwiedzone = set()
|
||||
while bfs_kolejka:
|
||||
elem = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
odwNowe = str(elem[0][1].wiersz) + "/" + str(elem[0][1].kolumna)
|
||||
odwiedzone.add(odwNowe)
|
||||
polaObok = succ(Krata,elem[0][1])
|
||||
for neighbor in polaObok:
|
||||
sciezka = elem[1].copy()
|
||||
sprOdw = str(neighbor[1].wiersz) + "/" + str(neighbor[1].kolumna)
|
||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
||||
if neighbor[1].wiersz == cel.wiersz and neighbor[1].kolumna == cel.kolumna:
|
||||
sciezka.append(neighbor)
|
||||
return sciezka
|
||||
else:
|
||||
sciezka.append([neighbor])
|
||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
||||
|
||||
def succ(Krata: Krata, poleKraty: PoleKraty):
|
||||
polaDostepneObok = list()
|
||||
if poleKraty.kolumna - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna - 1] != ZawartoscPola.SCIANA: # nie szafka (szafka to ściana)
|
||||
poleLewe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna - 1)
|
||||
naLewo = ["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
||||
if poleKraty.wiersz - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz - 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleGorne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz - 1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
||||
if poleKraty.kolumna + 1 < LICZBA_POL_W_POZIOMIE: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna + 1] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
polePrawe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna + 1)
|
||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
||||
if poleKraty.wiersz + 1 < LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz + 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleDolne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz + 1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
||||
return polaDostepneObok
|
||||
class Akcja(Enum):
|
||||
OBROT_W_LEWO = 0
|
||||
OBROT_W_PRAWO = 1
|
||||
KROK_W_PRZOD = 2
|
||||
|
||||
|
||||
class Stan:
|
||||
def __init__(self, kierunek: Kierunek, poleStartoweGorne: PoleKraty):
|
||||
self.kierunek = kierunek
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
|
||||
def skopiuj(self):
|
||||
return Stan(self.kierunek, self.poleStartoweGorne.skopiuj())
|
||||
|
||||
|
||||
class Nastepnik:
|
||||
def __init__(self, akcja: Akcja, stan: Stan, poprzednik):
|
||||
self.akcja = akcja
|
||||
self.stan = stan
|
||||
self._poprzednik = poprzednik
|
||||
|
||||
def getPoprzednik(self):
|
||||
return self._poprzednik
|
||||
|
||||
def setPoprzednik(self, x):
|
||||
raise Exception
|
||||
|
||||
poprzednik = property(getPoprzednik, setPoprzednik)
|
||||
|
||||
def skopiuj(self):
|
||||
return Nastepnik(self.akcja, self.stan.skopiuj(), self.poprzednik)
|
||||
|
||||
|
||||
def nastepnik_obrotu_w_lewo(nastepnik: Nastepnik):
|
||||
akcja = Akcja.OBROT_W_LEWO
|
||||
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek.kierunekNaLewo(), nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
|
||||
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
|
||||
|
||||
|
||||
def nastepnik_obrotu_w_prawo(nastepnik: Nastepnik):
|
||||
akcja = Akcja.OBROT_W_PRAWO
|
||||
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek.kierunekNaPrawo(), nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
|
||||
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
|
||||
|
||||
|
||||
def nastepnik_kroku_w_przod(nastepnik: Nastepnik):
|
||||
akcja = Akcja.KROK_W_PRZOD
|
||||
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek, nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
|
||||
if stan.kierunek == Kierunek.POLNOC:
|
||||
stan.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
||||
elif stan.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
stan.poleStartoweGorne.wiersz += 1
|
||||
elif stan.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
stan.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
|
||||
elif stan.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
stan.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
|
||||
|
||||
|
||||
def pole_w_granicach_kraty(pole: PoleKraty):
|
||||
if pole.wiersz not in range(0, pole.krata.liczbaPolPionowo):
|
||||
return False
|
||||
elif pole.kolumna not in range(0, pole.krata.liczbaPolPoziomo):
|
||||
return False
|
||||
else:
|
||||
return True
|
||||
|
||||
|
||||
def pole_puste(pole: PoleKraty):
|
||||
if pole.krata.krata[pole.wiersz][pole.kolumna] in (ZawartoscPola.PUSTE, ZawartoscPola.CEL):
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
|
||||
def mozna_zrobic_krok_w_przod(nastepnik: Nastepnik):
|
||||
nastepnik = nastepnik_kroku_w_przod(nastepnik)
|
||||
if pole_w_granicach_kraty(nastepnik.stan.poleStartoweGorne) and pole_puste(nastepnik.stan.poleStartoweGorne):
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
|
||||
def succ(nastepnik: Nastepnik):
|
||||
wynik = []
|
||||
pom = nastepnik.skopiuj()
|
||||
wynik.append(nastepnik_obrotu_w_lewo(pom))
|
||||
pom = nastepnik.skopiuj()
|
||||
wynik.append(nastepnik_obrotu_w_prawo(pom))
|
||||
pom = nastepnik.skopiuj()
|
||||
if mozna_zrobic_krok_w_przod(pom):
|
||||
pom = nastepnik.skopiuj()
|
||||
wynik.append(nastepnik_kroku_w_przod(pom))
|
||||
return wynik
|
||||
|
||||
|
||||
def goaltest(stan: Stan, cel: Stan):
|
||||
if stan.poleStartoweGorne.wiersz != cel.poleStartoweGorne.wiersz:
|
||||
return False
|
||||
elif stan.poleStartoweGorne.kolumna != cel.poleStartoweGorne.kolumna:
|
||||
return False
|
||||
else:
|
||||
return True
|
||||
|
||||
|
||||
def stan_w_liscie_nastepnikow(stan: Stan, lista_nastepnikow):
|
||||
for i in lista_nastepnikow:
|
||||
if i.stan.kierunek != stan.kierunek:
|
||||
continue
|
||||
elif i.stan.poleStartoweGorne.wiersz != stan.poleStartoweGorne.wiersz:
|
||||
continue
|
||||
elif i.stan.poleStartoweGorne.kolumna != stan.poleStartoweGorne.kolumna:
|
||||
continue
|
||||
else:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
|
||||
def stos_akcji(stan_koncowy: Nastepnik):
|
||||
stos = deque()
|
||||
while stan_koncowy.poprzednik is not None:
|
||||
stos.append(stan_koncowy.akcja)
|
||||
stan_koncowy = stan_koncowy.poprzednik
|
||||
return stos
|
||||
|
||||
|
||||
def graphsearch(istate: Stan, cel: Stan):
|
||||
fringe = deque()
|
||||
explored = []
|
||||
fringe.append(Nastepnik(None, istate, None))
|
||||
while fringe:
|
||||
# for i in fringe:
|
||||
# print("F",i.stan.kierunek,i.stan.poleStartoweGorne.wiersz,i.stan.poleStartoweGorne.kolumna,end=" ")
|
||||
# print()
|
||||
element: Nastepnik = fringe.popleft()
|
||||
if goaltest(element.stan, cel):
|
||||
return stos_akcji(element)
|
||||
explored.append(element)
|
||||
for nastepnik in succ(element):
|
||||
if not stan_w_liscie_nastepnikow(nastepnik.stan, fringe) and not stan_w_liscie_nastepnikow(nastepnik.stan,
|
||||
explored):
|
||||
fringe.append(nastepnik)
|
||||
return False
|
||||
|
@ -4,18 +4,40 @@ from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Kierunek(Enum):
|
||||
GORA = 0
|
||||
DOL = 1
|
||||
LEWO = 2
|
||||
PRAWO = 3
|
||||
POLNOC = 0
|
||||
POLUDNIE = 1
|
||||
ZACHOD = 2
|
||||
WSCHOD = 3
|
||||
|
||||
def kierunekNaLewo(self):
|
||||
if self == Kierunek.POLNOC:
|
||||
return Kierunek.ZACHOD
|
||||
elif self == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
return Kierunek.WSCHOD
|
||||
elif self == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
return Kierunek.POLUDNIE
|
||||
elif self == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
return Kierunek.POLNOC
|
||||
|
||||
def kierunekNaPrawo(self):
|
||||
if self == Kierunek.POLNOC:
|
||||
return Kierunek.WSCHOD
|
||||
elif self == Kierunek.POLUDNIE:
|
||||
return Kierunek.ZACHOD
|
||||
elif self == Kierunek.ZACHOD:
|
||||
return Kierunek.POLNOC
|
||||
elif self == Kierunek.WSCHOD:
|
||||
return Kierunek.POLUDNIE
|
||||
|
||||
|
||||
class ZawartoscPola(Enum):
|
||||
PUSTE = 0
|
||||
SCIANA = 1
|
||||
CEL = 2
|
||||
|
||||
|
||||
ZawartoscPolaNaKolorPola = {
|
||||
ZawartoscPola.PUSTE: BIALY,
|
||||
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1
|
||||
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1,
|
||||
ZawartoscPola.CEL: ZIELONY1
|
||||
}
|
||||
|
@ -1,7 +1,7 @@
|
||||
class Etykieta:
|
||||
def __init__(self,nazwa_paczki,producent,numer_paczki,cecha_paczki,data_wysylki):
|
||||
def __init__(self, nazwa_paczki, producent, numer_paczki, cecha_paczki, data_wysylki):
|
||||
self.nazwa_paczki = nazwa_paczki
|
||||
self.producent=producent
|
||||
self.producent = producent
|
||||
self.numer_paczki = numer_paczki
|
||||
self.cecha_paczki = cecha_paczki
|
||||
self.data_wysylki = data_wysylki
|
||||
|
13
krata.py
13
krata.py
@ -36,6 +36,9 @@ class PoleKraty:
|
||||
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
|
||||
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
|
||||
|
||||
def skopiuj(self):
|
||||
return PoleKraty(self.krata, self.wiersz, self.kolumna)
|
||||
|
||||
|
||||
class Krata:
|
||||
def __init__(self, okno):
|
||||
@ -65,7 +68,7 @@ class Krata:
|
||||
def wyswietlKrate(self):
|
||||
self.narysujKrate()
|
||||
# self.narysujKrateAlternatywnie()
|
||||
self.narysujAgenta()
|
||||
# self.narysujAgenta()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def narysujKrate(self):
|
||||
@ -90,7 +93,7 @@ class Krata:
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
|
||||
def narysujAgenta(self):
|
||||
if self.agent is not None:
|
||||
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||
self.agent.ruszSie()
|
||||
# def narysujAgenta(self):
|
||||
# if self.agent is not None:
|
||||
# self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||
# self.agent.ruszSie()
|
||||
|
69
main.py
69
main.py
@ -1,49 +1,62 @@
|
||||
import os
|
||||
import ctypes
|
||||
|
||||
from agent import *
|
||||
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
||||
from bfs import *
|
||||
|
||||
#aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
||||
#ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
||||
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
||||
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
||||
|
||||
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
Krata = Krata(Okno)
|
||||
Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
|
||||
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
|
||||
|
||||
|
||||
def dodaj_agenta():
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, 0, 0)
|
||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||
# zawsze na poczatku polnoc
|
||||
Krata.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
||||
|
||||
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1):
|
||||
|
||||
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
|
||||
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
szafka = Szafka(numerSzafki,wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
|
||||
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna, Krata)
|
||||
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
||||
|
||||
|
||||
def losowy_cel():
|
||||
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
wiersz = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPionowo - 1)
|
||||
kolumna = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPoziomo - 1)
|
||||
Krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
return Stan(kierunek, PoleKraty(Krata, wiersz, kolumna))
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
dodaj_szafke("A", 2, 7, "P", 0, 0)
|
||||
dodaj_szafke("B", 2, 7, "L", 0, 3)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 7, "P", 0, 4)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 7, "L", 0, 7)
|
||||
dodaj_szafke("E", 2, 7, "P", 0, 8)
|
||||
dodaj_szafke("F", 2, 7, "L", 0, 11)
|
||||
dodaj_szafke("G", 2, 7, "P", 0, 12)
|
||||
dodaj_szafke("H", 2, 7, "L", 0, 15)
|
||||
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 0, 16)
|
||||
dodaj_szafke("J", 2, 7, "L", 0, 19)
|
||||
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
|
||||
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
|
||||
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
|
||||
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
|
||||
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
|
||||
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
|
||||
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
|
||||
dodaj_szafke("G", 2, 10, "P", 5, 29)
|
||||
|
||||
dodaj_agenta()
|
||||
# cel to pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp
|
||||
cel = PoleKraty(Krata, 1, 14)
|
||||
# start to pole startowe agenta, == pole_lewe_gorne
|
||||
start = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
|
||||
bfsList = bfs(Krata, start, cel)
|
||||
|
||||
# Krata.wyswietlKrate()
|
||||
|
||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
warunek_dzialania = True
|
||||
@ -53,7 +66,15 @@ def main():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
warunek_dzialania = False
|
||||
break
|
||||
Krata.wyswietlKrate()
|
||||
|
||||
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
|
||||
if Krata.agent.cel is None:
|
||||
Krata.agent.cel = losowy_cel()
|
||||
Krata.krata[Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
|
||||
Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
||||
print("CEL:", Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
|
||||
Krata.agent.idzDoCelu(klatkaz)
|
||||
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
|
||||
|
10
miejsce.py
10
miejsce.py
@ -1,10 +1,8 @@
|
||||
class Miejsce:
|
||||
def __init__(self, name, polka, miejsceNaPolce):
|
||||
self.numer = name
|
||||
#self.rozmiar = rozmiar
|
||||
self.polka=polka
|
||||
self.miejsceNaPolce=miejsceNaPolce
|
||||
# self.rozmiar = rozmiar
|
||||
self.polka = polka
|
||||
self.miejsceNaPolce = miejsceNaPolce
|
||||
self.status = 'wolne'
|
||||
self.numerUmieszczonejPaczki=''
|
||||
|
||||
|
||||
self.numerUmieszczonejPaczki = ''
|
||||
|
@ -1,5 +1,3 @@
|
||||
from enumy_i_slowniki import *
|
||||
from stale import *
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
@ -44,14 +42,14 @@ class WarunkiPowietrza:
|
||||
self.wilgotnosc = wilgotnosc
|
||||
|
||||
|
||||
class Miejsce: #wcześniej półka
|
||||
class Miejsce: # wcześniej półka
|
||||
def __init__(self, numer, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi):
|
||||
self.numer=numer
|
||||
self.numer = numer
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.udzwig = udzwig
|
||||
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
|
||||
#self.status = 'wolne'
|
||||
self.dostep=[]
|
||||
# self.status = 'wolne'
|
||||
self.dostep = []
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
||||
@ -62,15 +60,17 @@ class Miejsce: #wcześniej półka
|
||||
|
||||
|
||||
class Szafka:
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
|
||||
self.numerSzafki=numerSzafki
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
|
||||
poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
|
||||
self.numerSzafki = numerSzafki
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.iloscPolek = iloscPolek
|
||||
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.dostepZeStrony=dostepZeStrony
|
||||
self.dostepZeStrony = dostepZeStrony
|
||||
self.Miejsca = []
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki,iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1,Krata)
|
||||
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
|
||||
poczatek_wiersz1, Krata)
|
||||
|
||||
def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
|
||||
self.Miejsca.append(miejsce)
|
||||
@ -78,28 +78,32 @@ class Szafka:
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostępZeStrony, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
|
||||
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz1,
|
||||
poczatek_kolumna, Krata: Krata):
|
||||
for i in range(iloscPolek):
|
||||
for j in range(iloscMiejscNaPolce):
|
||||
wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
numerMiejsca = self.numerSzafki + "/" + str(i) + "/" + str(j)
|
||||
miejsce = Miejsce(numerMiejsca,wymiar_miejsca, 0, 0)
|
||||
#wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
|
||||
miejsce = Miejsce(numerMiejsca, wymiar_miejsca, 0, 0)
|
||||
# wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
|
||||
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
|
||||
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * DUZA_SZAFA + m
|
||||
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
|
||||
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna+n)
|
||||
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n)
|
||||
miejsce.dodajPole(pole)
|
||||
self.dodajPole(pole)
|
||||
if dostępZeStrony=="L":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
|
||||
if dostepZeStrony == "L":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z lewej strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
elif dostępZeStrony == "P":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
|
||||
elif dostepZeStrony == "P":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
|
||||
poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
self.dodajMiejsce(miejsce)
|
||||
|
||||
|
||||
class Pomieszczenie:
|
||||
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):
|
||||
self.warunkiPowietrza = warunkiPowietrza
|
||||
@ -113,26 +117,30 @@ class Pomieszczenie:
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleMapy):
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
|
||||
class Etykieta:
|
||||
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, id, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie, uwagaSzklo):
|
||||
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, iD, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie,
|
||||
uwagaSzklo):
|
||||
# realistyczne? informacje na paczce
|
||||
# kategoryzowanie towaru może odbywać się na podstawie jego nazwy
|
||||
self.nazwaTowaru = nazwaTowaru
|
||||
self.nazwaNadawcy = nazwaNadawcy
|
||||
self.dataZapakowania = dataZapakowania
|
||||
self.id = id
|
||||
self.id = iD
|
||||
# nalepki na paczce - być może nie będą na etykiecie, a trzeba je będzie rozpoznać na obrazie
|
||||
self.niePietrowac = niePietrowac
|
||||
self.zachowacSuchosc = zachowacSuchosc
|
||||
self.ostroznie = ostroznie
|
||||
self.uwagaSzklo = uwagaSzklo
|
||||
|
||||
|
||||
class Paczka:
|
||||
def __init__(self,wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
|
||||
def __init__(self, wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.waga = waga
|
||||
self.etykieta = etykieta
|
||||
|
||||
|
||||
class Paleta:
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.Paczki = []
|
||||
@ -140,19 +148,21 @@ class Paleta:
|
||||
def dodajPaczke(self, paczka: Paczka):
|
||||
self.Paczki.append(paczka)
|
||||
|
||||
|
||||
class Nadawca:
|
||||
def __init__(self,nazwa, id):
|
||||
def __init__(self, nazwa, iD):
|
||||
self.nazwa = nazwa
|
||||
self.id = id
|
||||
self.id = iD
|
||||
# plus dodatkowe informacje mogące wpływać na priorytet rozpakowania transportu / miejsce składowania paczek?
|
||||
|
||||
|
||||
class Transport:
|
||||
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, id):
|
||||
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, iD):
|
||||
Palety = []
|
||||
self.dataPrzyjecia = dataPrzyjecia
|
||||
self.nadawca = nadawca
|
||||
self.id = id
|
||||
self.id = iD
|
||||
|
||||
# wyliczanie priorytetu rozpakowania transportu ?
|
||||
# def okrescPriorytet(self):
|
||||
# self.priorytet =
|
||||
# self.priorytet =
|
||||
|
6
stale.py
6
stale.py
@ -3,8 +3,8 @@ FPS = 5
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||
#
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 20
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 12
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 30
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 15
|
||||
BOK_POLA = 45
|
||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
@ -13,7 +13,7 @@ WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP
|
||||
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1
|
||||
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
#
|
||||
DUZA_SZAFA=1
|
||||
DUZA_SZAFA = 1
|
||||
#
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||
|
44
szafka2.py
44
szafka2.py
@ -1,37 +1,35 @@
|
||||
import miejsce
|
||||
|
||||
|
||||
class Szafka:
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, rozmiar, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce):
|
||||
self.numer = numerSzafki
|
||||
# np. A
|
||||
self.rozmiarMiejsc=rozmiar
|
||||
#średni, duży, mały
|
||||
#self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.iloscPolek=iloscPolek
|
||||
self.iloscMiejscNaPolce=iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.listaMiejsc=[]
|
||||
self.listaWolnychMiejsc=[]
|
||||
self.rozmiarMiejsc = rozmiar
|
||||
# średni, duży, mały
|
||||
# self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.iloscPolek = iloscPolek
|
||||
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.listaMiejsc = []
|
||||
self.listaWolnychMiejsc = []
|
||||
self.stworzMiejsca()
|
||||
|
||||
def stworzMiejsca(self):
|
||||
j=0 #półka
|
||||
k=0
|
||||
while j<self.iloscPolek:
|
||||
name=self.numer+"/"+str(j)+"/"+str(k)
|
||||
nowe_miejsce= miejsce.Miejsce(name,j, k)
|
||||
j = 0 # półka
|
||||
k = 0
|
||||
while j < self.iloscPolek:
|
||||
name = self.numer + "/" + str(j) + "/" + str(k)
|
||||
nowe_miejsce = miejsce.Miejsce(name, j, k)
|
||||
self.listaMiejsc.append(nowe_miejsce)
|
||||
k=k+1
|
||||
if k>self.iloscMiejscNaPolce-1:
|
||||
j=j+1
|
||||
k=0
|
||||
|
||||
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
|
||||
k = k + 1
|
||||
if k > self.iloscMiejscNaPolce - 1:
|
||||
j = j + 1
|
||||
k = 0
|
||||
|
||||
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
|
||||
|
||||
def polozPaczke(self, numerPaczki):
|
||||
if len(self.listaWolnychMiejsc)!=0:
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki=numerPaczki
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].status="zajęte"
|
||||
if len(self.listaWolnychMiejsc) != 0:
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki = numerPaczki
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].status = "zajęte"
|
||||
self.listaWolnychMiejsc.pop(0)
|
||||
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user