Succ używający akcji i stanów; poprawa bfs - tworzenie ciągu akcji; interpretacja ciągu akcji przez agenta.

This commit is contained in:
Dominik Jagosz 2022-04-06 14:05:40 +02:00
parent ccbb743403
commit c8ea93916b
12 changed files with 392 additions and 193 deletions

View File

@ -4,7 +4,7 @@
<content url="file://$MODULE_DIR$">
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
</content>
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" jdkType="Python SDK" />
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
</component>
</module>

View File

@ -1,4 +1,4 @@
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr1627_03dodaje)" project-jdk-type="Python SDK" />
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
</project>

154
agent.py
View File

@ -1,24 +1,28 @@
import random
from collections import deque
from bfs import Stan, Akcja, graphsearch
from krata import *
class Agent:
cel: Stan
bok = BOK_AGENTA1
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne: PoleKraty, tekstura):
self.krata = Krata
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
self.tekstura = tekstura
self.okreslPolozenie()
self.obierzNowyKierunek()
self.obierzLosowyKierunek()
self.okreslDlugoscDrogi()
Krata.agent = self
self.cel = None
def ruszSie(self):
if self.droga <= 0:
self.obierzNowyKierunek()
self.obierzLosowyKierunek()
self.okreslDlugoscDrogi()
self.zrobKrokWMoimKierunku()
self.droga -= 1
@ -28,10 +32,10 @@ class Agent:
self.zawroc()
self.okreslDlugoscDrogi()
def obierzNowyKierunek(self):
def obierzLosowyKierunek(self):
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
self.obierzNowyKierunek()
self.obierzLosowyKierunek()
def okreslDlugoscDrogi(self):
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
@ -66,75 +70,115 @@ class Agent:
# ZROBIC sciany
def wszedlemWSciane(self):
for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz+1):
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna+1):
if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
return True
for wiersz in range(self.poleStartoweGorne.wiersz, self.poleKoncoweDolne.wiersz + 1):
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna, self.poleKoncoweDolne.kolumna + 1):
if self.krata.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.SCIANA:
return True
return False
def zawroc(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.kierunek = Kierunek.DOL
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.kierunek = Kierunek.GORA
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.kierunek = Kierunek.LEWO
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
self.kierunek = Kierunek.POLUDNIE
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
self.kierunek = Kierunek.POLNOC
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
self.kierunek = Kierunek.WSCHOD
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
self.kierunek = Kierunek.ZACHOD
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
return self.poleStartoweGorne.wiersz
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
return self.poleStartoweGorne.kolumna
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.idzWLewo()
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.idzWPrawo()
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
self.idzNaPolnoc()
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
self.idzNaPoludnie()
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
self.idzNaZachod()
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
self.idzNaWschod()
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.idzWPrawo()
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.idzWLewo()
if self.kierunek == Kierunek.POLNOC:
self.idzNaPoludnie()
elif self.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
self.idzNaPolnoc()
elif self.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
self.idzNaWschod()
elif self.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
self.idzNaZachod()
def idzWGore(self):
def idzNaPolnoc(self):
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
def idzWDol(self):
def idzNaPoludnie(self):
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
def idzWLewo(self):
def idzNaZachod(self):
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
def idzWPrawo(self):
def idzNaWschod(self):
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
def bfs(graph, start, cel):
sciezka = [start]
wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
odwiedzone = set()
while bfs_kolejka:
aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
odwiedzone.add(aktualne)
for neighbor in graph[aktualne]:
if neighbor not in odwiedzone:
if neighbor is cel:
return sciezka + [neighbor]
else:
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
# def bfs(self,graph, start, cel):
# sciezka = [start]
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
# odwiedzone = set()
# while bfs_kolejka:
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
# odwiedzone.add(aktualne)
# for neighbor in graph[aktualne]:
# if neighbor not in odwiedzone:
# if neighbor is cel:
# return sciezka + [neighbor]
# else:
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
def idzDoCelu(self, klatkaz):
stan_poczatkowy = Stan(self.kierunek, self.poleStartoweGorne)
stos_akcji = graphsearch(stan_poczatkowy, self.cel)
if stos_akcji == False:
print("Nie można dotrzeć.")
else:
self.wykonaj_stos_akcji(stos_akcji, klatkaz)
print("Dotarłem.")
self.krata.krata[self.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
self.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE ##chwilowo-przeniesc pozniej
self.cel = None
def wykonaj_stos_akcji(self, stos_akcji: deque, klatkaz):
while stos_akcji:
klatkaz.tick(FPS)
self.narysujAgenta()
akcja = stos_akcji.pop()
print(akcja.name, end=" ")
if akcja == Akcja.KROK_W_PRZOD:
self.zrobKrokWMoimKierunku()
self.okreslPolozenie()
elif akcja == Akcja.OBROT_W_LEWO:
self.obrocSieWLewo()
elif akcja == Akcja.OBROT_W_PRAWO:
self.obrocSieWPrawo()
print()
def obrocSieWLewo(self):
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaLewo()
def obrocSieWPrawo(self):
self.kierunek = self.kierunek.kierunekNaPrawo()
def narysujAgenta(self):
self.krata.narysujKrate()
self.krata.okno.blit(self.tekstura, (self.hitbox.x, self.hitbox.y))
pygame.display.update()

187
bfs.py
View File

@ -1,45 +1,148 @@
from collections import deque
from krata import *
def bfs(Krata: Krata, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
wierzcholek_sciezka = [["start", start], [["start", start]]]
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
odwiedzone = set()
while bfs_kolejka:
elem = bfs_kolejka.pop(0)
odwNowe = str(elem[0][1].wiersz) + "/" + str(elem[0][1].kolumna)
odwiedzone.add(odwNowe)
polaObok = succ(Krata,elem[0][1])
for neighbor in polaObok:
sciezka = elem[1].copy()
sprOdw = str(neighbor[1].wiersz) + "/" + str(neighbor[1].kolumna)
if sprOdw not in odwiedzone:
if neighbor[1].wiersz == cel.wiersz and neighbor[1].kolumna == cel.kolumna:
sciezka.append(neighbor)
return sciezka
else:
sciezka.append([neighbor])
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
def succ(Krata: Krata, poleKraty: PoleKraty):
polaDostepneObok = list()
if poleKraty.kolumna - 1 >= 0: # nie poza kratę
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna - 1] != ZawartoscPola.SCIANA: # nie szafka (szafka to ściana)
poleLewe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna - 1)
naLewo = ["Kierunek.LEWO", poleLewe]
polaDostepneObok.append(naLewo)
if poleKraty.wiersz - 1 >= 0: # nie poza kratę
if Krata.krata[poleKraty.wiersz - 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
poleGorne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz - 1, poleKraty.kolumna)
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
polaDostepneObok.append(naGore)
if poleKraty.kolumna + 1 < LICZBA_POL_W_POZIOMIE: # nie poza kratę
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna + 1] != ZawartoscPola.SCIANA:
polePrawe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna + 1)
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
polaDostepneObok.append(naPrawo)
if poleKraty.wiersz + 1 < LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
if Krata.krata[poleKraty.wiersz + 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
poleDolne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz + 1, poleKraty.kolumna)
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
polaDostepneObok.append(naDol)
return polaDostepneObok
class Akcja(Enum):
OBROT_W_LEWO = 0
OBROT_W_PRAWO = 1
KROK_W_PRZOD = 2
class Stan:
def __init__(self, kierunek: Kierunek, poleStartoweGorne: PoleKraty):
self.kierunek = kierunek
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
def skopiuj(self):
return Stan(self.kierunek, self.poleStartoweGorne.skopiuj())
class Nastepnik:
def __init__(self, akcja: Akcja, stan: Stan, poprzednik):
self.akcja = akcja
self.stan = stan
self._poprzednik = poprzednik
def getPoprzednik(self):
return self._poprzednik
def setPoprzednik(self, x):
raise Exception
poprzednik = property(getPoprzednik, setPoprzednik)
def skopiuj(self):
return Nastepnik(self.akcja, self.stan.skopiuj(), self.poprzednik)
def nastepnik_obrotu_w_lewo(nastepnik: Nastepnik):
akcja = Akcja.OBROT_W_LEWO
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek.kierunekNaLewo(), nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
def nastepnik_obrotu_w_prawo(nastepnik: Nastepnik):
akcja = Akcja.OBROT_W_PRAWO
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek.kierunekNaPrawo(), nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
def nastepnik_kroku_w_przod(nastepnik: Nastepnik):
akcja = Akcja.KROK_W_PRZOD
stan = Stan(nastepnik.stan.kierunek, nastepnik.stan.poleStartoweGorne)
if stan.kierunek == Kierunek.POLNOC:
stan.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
elif stan.kierunek == Kierunek.POLUDNIE:
stan.poleStartoweGorne.wiersz += 1
elif stan.kierunek == Kierunek.ZACHOD:
stan.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
elif stan.kierunek == Kierunek.WSCHOD:
stan.poleStartoweGorne.kolumna += 1
return Nastepnik(akcja, stan, nastepnik)
def pole_w_granicach_kraty(pole: PoleKraty):
if pole.wiersz not in range(0, pole.krata.liczbaPolPionowo):
return False
elif pole.kolumna not in range(0, pole.krata.liczbaPolPoziomo):
return False
else:
return True
def pole_puste(pole: PoleKraty):
if pole.krata.krata[pole.wiersz][pole.kolumna] in (ZawartoscPola.PUSTE, ZawartoscPola.CEL):
return True
else:
return False
def mozna_zrobic_krok_w_przod(nastepnik: Nastepnik):
nastepnik = nastepnik_kroku_w_przod(nastepnik)
if pole_w_granicach_kraty(nastepnik.stan.poleStartoweGorne) and pole_puste(nastepnik.stan.poleStartoweGorne):
return True
else:
return False
def succ(nastepnik: Nastepnik):
wynik = []
pom = nastepnik.skopiuj()
wynik.append(nastepnik_obrotu_w_lewo(pom))
pom = nastepnik.skopiuj()
wynik.append(nastepnik_obrotu_w_prawo(pom))
pom = nastepnik.skopiuj()
if mozna_zrobic_krok_w_przod(pom):
pom = nastepnik.skopiuj()
wynik.append(nastepnik_kroku_w_przod(pom))
return wynik
def goaltest(stan: Stan, cel: Stan):
if stan.poleStartoweGorne.wiersz != cel.poleStartoweGorne.wiersz:
return False
elif stan.poleStartoweGorne.kolumna != cel.poleStartoweGorne.kolumna:
return False
else:
return True
def stan_w_liscie_nastepnikow(stan: Stan, lista_nastepnikow):
for i in lista_nastepnikow:
if i.stan.kierunek != stan.kierunek:
continue
elif i.stan.poleStartoweGorne.wiersz != stan.poleStartoweGorne.wiersz:
continue
elif i.stan.poleStartoweGorne.kolumna != stan.poleStartoweGorne.kolumna:
continue
else:
return True
return False
def stos_akcji(stan_koncowy: Nastepnik):
stos = deque()
while stan_koncowy.poprzednik is not None:
stos.append(stan_koncowy.akcja)
stan_koncowy = stan_koncowy.poprzednik
return stos
def graphsearch(istate: Stan, cel: Stan):
fringe = deque()
explored = []
fringe.append(Nastepnik(None, istate, None))
while fringe:
# for i in fringe:
# print("F",i.stan.kierunek,i.stan.poleStartoweGorne.wiersz,i.stan.poleStartoweGorne.kolumna,end=" ")
# print()
element: Nastepnik = fringe.popleft()
if goaltest(element.stan, cel):
return stos_akcji(element)
explored.append(element)
for nastepnik in succ(element):
if not stan_w_liscie_nastepnikow(nastepnik.stan, fringe) and not stan_w_liscie_nastepnikow(nastepnik.stan,
explored):
fringe.append(nastepnik)
return False

View File

@ -4,18 +4,40 @@ from stale import *
class Kierunek(Enum):
GORA = 0
DOL = 1
LEWO = 2
PRAWO = 3
POLNOC = 0
POLUDNIE = 1
ZACHOD = 2
WSCHOD = 3
def kierunekNaLewo(self):
if self == Kierunek.POLNOC:
return Kierunek.ZACHOD
elif self == Kierunek.POLUDNIE:
return Kierunek.WSCHOD
elif self == Kierunek.ZACHOD:
return Kierunek.POLUDNIE
elif self == Kierunek.WSCHOD:
return Kierunek.POLNOC
def kierunekNaPrawo(self):
if self == Kierunek.POLNOC:
return Kierunek.WSCHOD
elif self == Kierunek.POLUDNIE:
return Kierunek.ZACHOD
elif self == Kierunek.ZACHOD:
return Kierunek.POLNOC
elif self == Kierunek.WSCHOD:
return Kierunek.POLUDNIE
class ZawartoscPola(Enum):
PUSTE = 0
SCIANA = 1
CEL = 2
ZawartoscPolaNaKolorPola = {
ZawartoscPola.PUSTE: BIALY,
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1,
ZawartoscPola.CEL: ZIELONY1
}

View File

@ -1,7 +1,7 @@
class Etykieta:
def __init__(self,nazwa_paczki,producent,numer_paczki,cecha_paczki,data_wysylki):
def __init__(self, nazwa_paczki, producent, numer_paczki, cecha_paczki, data_wysylki):
self.nazwa_paczki = nazwa_paczki
self.producent=producent
self.producent = producent
self.numer_paczki = numer_paczki
self.cecha_paczki = cecha_paczki
self.data_wysylki = data_wysylki

View File

@ -36,6 +36,9 @@ class PoleKraty:
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
def skopiuj(self):
return PoleKraty(self.krata, self.wiersz, self.kolumna)
class Krata:
def __init__(self, okno):
@ -65,7 +68,7 @@ class Krata:
def wyswietlKrate(self):
self.narysujKrate()
# self.narysujKrateAlternatywnie()
self.narysujAgenta()
# self.narysujAgenta()
pygame.display.update()
def narysujKrate(self):
@ -90,7 +93,7 @@ class Krata:
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
def narysujAgenta(self):
if self.agent is not None:
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
self.agent.ruszSie()
# def narysujAgenta(self):
# if self.agent is not None:
# self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
# self.agent.ruszSie()

69
main.py
View File

@ -1,49 +1,62 @@
import os
import ctypes
from agent import *
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
from bfs import *
#aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
#ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Krata = Krata(Okno)
Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
def dodaj_agenta():
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, 0, 0)
pom = 'traktor_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
# zawsze na poczatku polnoc
Krata.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1):
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
szafka = Szafka(numerSzafki,wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
poczatek_kolumna, Krata)
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
def losowy_cel():
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
wiersz = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPionowo - 1)
kolumna = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPoziomo - 1)
Krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
return Stan(kierunek, PoleKraty(Krata, wiersz, kolumna))
def main():
dodaj_szafke("A", 2, 7, "P", 0, 0)
dodaj_szafke("B", 2, 7, "L", 0, 3)
dodaj_szafke("C", 2, 7, "P", 0, 4)
dodaj_szafke("D", 2, 7, "L", 0, 7)
dodaj_szafke("E", 2, 7, "P", 0, 8)
dodaj_szafke("F", 2, 7, "L", 0, 11)
dodaj_szafke("G", 2, 7, "P", 0, 12)
dodaj_szafke("H", 2, 7, "L", 0, 15)
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 0, 16)
dodaj_szafke("J", 2, 7, "L", 0, 19)
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
dodaj_szafke("G", 2, 10, "P", 5, 29)
dodaj_agenta()
# cel to pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp
cel = PoleKraty(Krata, 1, 14)
# start to pole startowe agenta, == pole_lewe_gorne
start = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
bfsList = bfs(Krata, start, cel)
# Krata.wyswietlKrate()
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
@ -53,7 +66,15 @@ def main():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
Krata.wyswietlKrate()
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
if Krata.agent.cel is None:
Krata.agent.cel = losowy_cel()
Krata.krata[Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.CEL
print("CEL:", Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
Krata.agent.idzDoCelu(klatkaz)
pygame.quit()

View File

@ -1,10 +1,8 @@
class Miejsce:
def __init__(self, name, polka, miejsceNaPolce):
self.numer = name
#self.rozmiar = rozmiar
self.polka=polka
self.miejsceNaPolce=miejsceNaPolce
# self.rozmiar = rozmiar
self.polka = polka
self.miejsceNaPolce = miejsceNaPolce
self.status = 'wolne'
self.numerUmieszczonejPaczki=''
self.numerUmieszczonejPaczki = ''

View File

@ -1,5 +1,3 @@
from enumy_i_slowniki import *
from stale import *
from krata import *
@ -44,14 +42,14 @@ class WarunkiPowietrza:
self.wilgotnosc = wilgotnosc
class Miejsce: #wcześniej półka
class Miejsce: # wcześniej półka
def __init__(self, numer, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi):
self.numer=numer
self.numer = numer
self.wymiary = wymiary
self.udzwig = udzwig
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
#self.status = 'wolne'
self.dostep=[]
# self.status = 'wolne'
self.dostep = []
self.zajmowanePola = []
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
@ -62,15 +60,17 @@ class Miejsce: #wcześniej półka
class Szafka:
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
self.numerSzafki=numerSzafki
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
self.numerSzafki = numerSzafki
self.wymiary = wymiary
self.iloscPolek = iloscPolek
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
self.dostepZeStrony=dostepZeStrony
self.dostepZeStrony = dostepZeStrony
self.Miejsca = []
self.zajmowanePola = []
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki,iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1,Krata)
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna,
poczatek_wiersz1, Krata)
def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
self.Miejsca.append(miejsce)
@ -78,28 +78,32 @@ class Szafka:
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
self.zajmowanePola.append(pole)
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostępZeStrony, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz1,
poczatek_kolumna, Krata: Krata):
for i in range(iloscPolek):
for j in range(iloscMiejscNaPolce):
wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
numerMiejsca = self.numerSzafki + "/" + str(i) + "/" + str(j)
miejsce = Miejsce(numerMiejsca,wymiar_miejsca, 0, 0)
#wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
miejsce = Miejsce(numerMiejsca, wymiar_miejsca, 0, 0)
# wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * DUZA_SZAFA + m
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna+n)
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n)
miejsce.dodajPole(pole)
self.dodajPole(pole)
if dostępZeStrony=="L":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
if dostepZeStrony == "L":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z lewej strony
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
elif dostępZeStrony == "P":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
elif dostepZeStrony == "P":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz,
poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
self.dodajMiejsce(miejsce)
class Pomieszczenie:
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):
self.warunkiPowietrza = warunkiPowietrza
@ -113,26 +117,30 @@ class Pomieszczenie:
def dodajPole(self, pole: PoleMapy):
self.zajmowanePola.append(pole)
class Etykieta:
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, id, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie, uwagaSzklo):
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, iD, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie,
uwagaSzklo):
# realistyczne? informacje na paczce
# kategoryzowanie towaru może odbywać się na podstawie jego nazwy
self.nazwaTowaru = nazwaTowaru
self.nazwaNadawcy = nazwaNadawcy
self.dataZapakowania = dataZapakowania
self.id = id
self.id = iD
# nalepki na paczce - być może nie będą na etykiecie, a trzeba je będzie rozpoznać na obrazie
self.niePietrowac = niePietrowac
self.zachowacSuchosc = zachowacSuchosc
self.ostroznie = ostroznie
self.uwagaSzklo = uwagaSzklo
class Paczka:
def __init__(self,wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
def __init__(self, wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
self.wymiary = wymiary
self.waga = waga
self.etykieta = etykieta
class Paleta:
def __init__(self):
self.Paczki = []
@ -140,18 +148,20 @@ class Paleta:
def dodajPaczke(self, paczka: Paczka):
self.Paczki.append(paczka)
class Nadawca:
def __init__(self,nazwa, id):
def __init__(self, nazwa, iD):
self.nazwa = nazwa
self.id = id
self.id = iD
# plus dodatkowe informacje mogące wpływać na priorytet rozpakowania transportu / miejsce składowania paczek?
class Transport:
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, id):
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, iD):
Palety = []
self.dataPrzyjecia = dataPrzyjecia
self.nadawca = nadawca
self.id = id
self.id = iD
# wyliczanie priorytetu rozpakowania transportu ?
# def okrescPriorytet(self):

View File

@ -3,8 +3,8 @@ FPS = 5
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
# WYSOKOSC_OKNA = 750
#
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 20
LICZBA_POL_W_PIONIE = 12
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 30
LICZBA_POL_W_PIONIE = 15
BOK_POLA = 45
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
@ -13,7 +13,7 @@ WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
#
DUZA_SZAFA=1
DUZA_SZAFA = 1
#
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)

View File

@ -1,37 +1,35 @@
import miejsce
class Szafka:
def __init__(self, numerSzafki, rozmiar, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce):
self.numer = numerSzafki
# np. A
self.rozmiarMiejsc=rozmiar
#średni, duży, mały
#self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
self.iloscPolek=iloscPolek
self.iloscMiejscNaPolce=iloscMiejscNaPolce
self.listaMiejsc=[]
self.listaWolnychMiejsc=[]
self.rozmiarMiejsc = rozmiar
# średni, duży, mały
# self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
self.iloscPolek = iloscPolek
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
self.listaMiejsc = []
self.listaWolnychMiejsc = []
self.stworzMiejsca()
def stworzMiejsca(self):
j=0 #półka
k=0
while j<self.iloscPolek:
name=self.numer+"/"+str(j)+"/"+str(k)
nowe_miejsce= miejsce.Miejsce(name,j, k)
j = 0 # półka
k = 0
while j < self.iloscPolek:
name = self.numer + "/" + str(j) + "/" + str(k)
nowe_miejsce = miejsce.Miejsce(name, j, k)
self.listaMiejsc.append(nowe_miejsce)
k=k+1
if k>self.iloscMiejscNaPolce-1:
j=j+1
k=0
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
k = k + 1
if k > self.iloscMiejscNaPolce - 1:
j = j + 1
k = 0
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
def polozPaczke(self, numerPaczki):
if len(self.listaWolnychMiejsc)!=0:
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki=numerPaczki
self.listaWolnychMiejsc[0].status="zajęte"
if len(self.listaWolnychMiejsc) != 0:
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki = numerPaczki
self.listaWolnychMiejsc[0].status = "zajęte"
self.listaWolnychMiejsc.pop(0)