trzecia próba scalenia kratownicy1 z masterem #6
117
agent.py
117
agent.py
@ -1,117 +0,0 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
Krata.agent = self
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.droga <= 0:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.droga -= 1
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
if self.wyszedlemPozaKrate():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku()
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
|
||||
def okreslPolozenie(self):
|
||||
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
||||
self.okreslHitbox()
|
||||
|
||||
def okreslHitbox(self):
|
||||
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
|
||||
|
||||
def okreslPoleKoncoweDolne(self):
|
||||
wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1
|
||||
kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1
|
||||
self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna)
|
||||
|
||||
def wyszedlemPozaKrate(self):
|
||||
if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1:
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|
||||
|
||||
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
|
||||
|
||||
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
|
||||
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
||||
|
||||
def idzWDol(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
|
||||
|
||||
def idzWLewo(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
58
stale.py
58
stale.py
@ -1,20 +1,38 @@
|
||||
FPS = 10
|
||||
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 30
|
||||
BOK_POLA = 20
|
||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 2
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
|
||||
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 3
|
||||
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||
FPS = 10
|
||||
#
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 30
|
||||
BOK_POLA = 20
|
||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 2
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
|
||||
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 3
|
||||
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||
|
||||
GREY =(150,150,150)
|
||||
RED =(255,0,0)
|
||||
BLUE=(55,55,255)
|
||||
BLACK =(0,0,0)
|
||||
GREEN =(0,200,0)
|
||||
DARKGREY=(150,150,150)
|
||||
UGLY_PINK=(255,0,255)
|
||||
BROWN=(153,76,0)
|
||||
GOLD=(153,153,0)
|
||||
DARKGREEN=(0,102,0)
|
||||
DARKORANGE=(255,128,0)
|
||||
NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8
|
||||
NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8
|
||||
BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH)
|
||||
BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE)
|
||||
MAPFILE="map.txt"
|
||||
TITLE ="Gierka"
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user