diff --git a/agenci.py b/agenci.py deleted file mode 100644 index 5e9f3ac..0000000 --- a/agenci.py +++ /dev/null @@ -1,95 +0,0 @@ -import random - -from stale import * - - -class Agent1: - def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga): - self.hitbox = hitbox - self.tekstura = tekstura - self.kierunek = kierunek - self.droga = droga - - def obierzNowyKierunek(self): - self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3)) - - def okreslDlugoscDrogi(self): - losowa_droga = None - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y) - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y) - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x) - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x) - self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1 - - def idzWGore(self): - if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0: - self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWDol(self): - if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height: - self.hitbox.y += KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWLewo(self): - if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0: - self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWPrawo(self): - if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width: - self.hitbox.x += KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci): - for a in Agenci: - if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self: - return True - return False - - def ruszSie(self, Agenci): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.idzWGore() - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.idzWDol() - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.idzWLewo() - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.idzWPrawo() - if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci): - self.cofnijSie() - self.zawroc() - self.okreslDlugoscDrogi() - # self.ruszSie(Agenci) - - def cofnijSie(self): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.idzWDol() - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.idzWGore() - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.idzWPrawo() - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.idzWLewo() - - def zawroc(self): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.kierunek = KIERUNEK.DOL - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.kierunek = KIERUNEK.GORA - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.kierunek = KIERUNEK.LEWO diff --git a/agent.py b/agent.py new file mode 100644 index 0000000..ec82f44 --- /dev/null +++ b/agent.py @@ -0,0 +1,117 @@ +import random + +from krata import * + + +class Agent: + bok = BOK_AGENTA1 + bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH + + def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura): + self.krata = Krata + self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne + self.tekstura = tekstura + self.okreslPolozenie() + self.obierzNowyKierunek() + self.okreslDlugoscDrogi() + Krata.agent = self + + def ruszSie(self): + if self.droga <= 0: + self.obierzNowyKierunek() + self.okreslDlugoscDrogi() + self.zrobKrokWMoimKierunku() + self.droga -= 1 + self.okreslPolozenie() + if self.wyszedlemPozaKrate(): + self.cofnijSie() + self.zawroc() + self.okreslDlugoscDrogi() + + def obierzNowyKierunek(self): + self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3)) + if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1: + self.obierzNowyKierunek() + + def okreslDlugoscDrogi(self): + self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku()) + + def cofnijSie(self): + self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku() + self.okreslPolozenie() + + def okreslPolozenie(self): + self.okreslPoleKoncoweDolne() + self.okreslHitbox() + + def okreslHitbox(self): + self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok) + + def okreslPoleKoncoweDolne(self): + wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1 + kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1 + self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna) + + def wyszedlemPozaKrate(self): + if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0: + return True + elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1: + return True + elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0: + return True + elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1: + return True + else: + return False + + def zawroc(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.kierunek = Kierunek.DOL + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.kierunek = Kierunek.GORA + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.kierunek = Kierunek.PRAWO + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.kierunek = Kierunek.LEWO + + def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + return self.poleStartoweGorne.wiersz + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1 + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + return self.poleStartoweGorne.kolumna + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1 + + def zrobKrokWMoimKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.idzWLewo() + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.idzWPrawo() + + def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.idzWPrawo() + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.idzWLewo() + + def idzWGore(self): + self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1 + + def idzWDol(self): + self.poleStartoweGorne.wiersz += 1 + + def idzWLewo(self): + self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1 + + def idzWPrawo(self): + self.poleStartoweGorne.kolumna += 1 diff --git a/enumy.py b/enumy.py new file mode 100644 index 0000000..7c52fa5 --- /dev/null +++ b/enumy.py @@ -0,0 +1,14 @@ +from enum import Enum + + +class Kierunek(Enum): + GORA = 0 + DOL = 1 + LEWO = 2 + PRAWO = 3 + + +class ZawartoscPola(Enum): + PUSTE = 0 + AGENT = 1 + LAWA = 2 diff --git a/etykieta.py b/etykieta.py new file mode 100644 index 0000000..fe67a4c --- /dev/null +++ b/etykieta.py @@ -0,0 +1,5 @@ +nazwa_paczki ="" +producent ="" +numer_paczki=int +cecha_paczki ="" +data_wysylki= "" diff --git a/krata.py b/krata.py new file mode 100644 index 0000000..ba69cfd --- /dev/null +++ b/krata.py @@ -0,0 +1,73 @@ +import pygame + +from enumy import * +from stale import * + + +class PoleKraty: + def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna): + self.krata = Krata + self.bok = self.krata.bokPola + self._wiersz = wiersz + self._kolumna = kolumna + self.okreslGore() + self.okreslStart() + + def okreslGore(self): + self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami + + def okreslStart(self): + self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami + + def getWiersz(self): + return self._wiersz + + def setWiersz(self, x): + self._wiersz = x + self.okreslGore() + + def getKolumna(self): + return self._kolumna + + def setKolumna(self, x): + self._kolumna = x + self.okreslStart() + + wiersz = property(getWiersz, setWiersz) + kolumna = property(getKolumna, setKolumna) + + +class Krata: + def __init__(self, okno): + self.okno = okno + self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE + self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE + self.bokPola = BOK_POLA + self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + self.krata = self.utworzPustaKrate() + self.agent = None + + def utworzPustaKrate(self): + self.krata = [] + for rzad in range(self.liczbaPolPionowo): + self.krata.append([]) + for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo): + self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE) + + def wyswietlKrate(self): + self.narysujKrate() + self.narysujAgenta() + pygame.display.update() + + def narysujKrate(self): + self.okno.fill(SZARY1) + for rzad in range(self.liczbaPolPionowo): + for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo): + start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami + gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami + pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola]) + + def narysujAgenta(self): + if self.agent is not None: + self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y)) + self.agent.ruszSie() diff --git a/main.py b/main.py new file mode 100644 index 0000000..9649589 --- /dev/null +++ b/main.py @@ -0,0 +1,35 @@ +import os + +from agent import * +import etykieta + +Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) +pygame.display.set_caption("Okno1") +Krata = Krata(Okno) + + +# +def dodaj_agenta(): + pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH), + random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH)) + pom = 'test1_ikona.png' + ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), + (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) + Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona) + + +def main(): + dodaj_agenta() + klatkaz = pygame.time.Clock() + warunek_dzialania = True + while warunek_dzialania: + klatkaz.tick(FPS) + for event in pygame.event.get(): + if event.type == pygame.QUIT: + warunek_dzialania = False + break + Krata.wyswietlKrate() + pygame.quit() + + +main() diff --git a/main2.py b/main2.py deleted file mode 100644 index 7544f98..0000000 --- a/main2.py +++ /dev/null @@ -1,79 +0,0 @@ -import os - -import pygame -from agenci import * -from stale import * -import stale - -OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) -pygame.display.set_caption("Okno1") -Agenci1 = [] - -def kratka(surface): - for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE): - new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT) - new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT) - pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2) - pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2) - -def wyswietl_okno(): - OKNO.fill(JASNOSZARY1) - for a in Agenci1: - OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y)) - if a.droga == 0: - a.obierzNowyKierunek() - a.okreslDlugoscDrogi() - a.ruszSie(Agenci1) - kratka(OKNO) - pygame.display.update() - - -def dodaj_agenta1(): - los = None - if len(Agenci1) in range(0, 1): - los = random.randint(1, 15) - if los != None: - pom = None - if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0: - pom = 'wozek.png' - elif los in (3, 4): - pom = 'wozek_ze_skrzynka.png' - elif los == 5 and len(Agenci1) > 6: - pom = 'traktor_ikona.png' - if pom != None: - x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) - hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) - warunek = True - for a in Agenci1: - if a.hitbox.colliderect(hitbox): - warunek = False - break - if warunek: - ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), - (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) - Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)) - -def dodaj_agenta2(): - los = None - if len(Agenci1) in range(0, 1): - los = random.randint(1, 15) - pom = 'wozek.png' - if pom != None: - x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) - hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) - -def main(): - klatkaz = pygame.time.Clock() - warunek_dzialania = True - while warunek_dzialania: - klatkaz.tick(FPS) - for event in pygame.event.get(): - if event.type == pygame.QUIT: - warunek_dzialania = False - break - wyswietl_okno() - dodaj_agenta1() - pygame.quit() - - -main() diff --git a/stale.py b/stale.py index 9ec458f..bf83352 100644 --- a/stale.py +++ b/stale.py @@ -1,33 +1,20 @@ -from enum import Enum - -FPS = 120 -KROK_AGENTA1 = 2 -SZEROKOSC_OKNA = 1080 -WYSOKOSC_OKNA = 760 -BOK_AGENTA1 = 100 -BIALY = (255, 255, 255) -JASNOSZARY1 = (200, 200, 200) -ZIELONY1 = (26, 122, 26) -GREY =(150,150,150) -RED =(255,0,0) -BLUE=(55,55,255) -BLACK =(0,0,0) -GREEN =(0,200,0) -DARKGREY=(150,150,150) -UGLY_PINK=(255,0,255) -BROWN=(153,76,0) -GOLD=(153,153,0) -DARKGREEN=(0,102,0) -DARKORANGE=(255,128,0) -NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8 -NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8 -BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH) -BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE) -MAPFILE="map.txt" -TITLE ="Gierka" - -class KIERUNEK(Enum): - GORA = 0 - DOL = 1 - LEWO = 2 - PRAWO = 3 +FPS = 10 + +# SZEROKOSC_OKNA = 1500 +# WYSOKOSC_OKNA = 750 + +LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60 +LICZBA_POL_W_PIONIE = 20 +BOK_POLA = 20 +ODSTEP_MIEDZY_POLAMI =2 +SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI +WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + +BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1 +BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI +KROK_AGENTA1 = 2 + +BIALY = (255, 255, 255) +JASNOSZARY1 = (200, 200, 200) +SZARY1 = (150, 150, 150) +ZIELONY1 = (26, 122, 26)