110 lines
3.9 KiB
Python
110 lines
3.9 KiB
Python
import os
|
|
|
|
import pygame.transform
|
|
|
|
from agent import *
|
|
from okno import *
|
|
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
|
|
|
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
|
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
|
|
|
okno_pygame = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
|
krata_magazynu = Krata(okno_pygame)
|
|
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
|
|
|
|
|
|
def dodaj_agenta():
|
|
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
|
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
|
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
|
|
pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0)
|
|
pom = 'test2_ikona.png'
|
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
|
Agent(krata_magazynu, pole_lewe_gorne, ikona)
|
|
# zawsze na poczatku polnoc
|
|
krata_magazynu.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
|
|
|
|
|
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
|
|
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
|
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
|
|
poczatek_kolumna, krata_magazynu)
|
|
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
|
|
|
|
|
def losowy_cel():
|
|
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
|
wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1)
|
|
kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1)
|
|
return Stan(kierunek, PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna))
|
|
|
|
|
|
def zaznacz_cel_na_mapie(cel: Stan):
|
|
wiersz = cel.poleStartoweGorne.wiersz
|
|
kolumna = cel.poleStartoweGorne.kolumna
|
|
if krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.PUSTE:
|
|
krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
|
|
|
|
|
def nadaj_cel_agentowi(agent: Agent):
|
|
agent.cel = losowy_cel()
|
|
zaznacz_cel_na_mapie(agent.cel)
|
|
print("CEL:", agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
|
|
|
|
|
|
def main():
|
|
# dla kraty 30 x 15
|
|
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
|
|
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
|
|
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
|
|
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
|
|
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
|
|
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
|
|
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
|
|
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
|
|
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
|
|
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
|
|
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
|
|
dodaj_szafke("G", 2, 9, "P", 5, 28)
|
|
|
|
# # dla kraty 10 x 10
|
|
# dodaj_szafke("A", 1, 8, "P", 1, 1)
|
|
# dodaj_szafke("B", 1, 8, "L", 1, 4)
|
|
# dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 6)
|
|
# dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 8)
|
|
|
|
# # dla kraty 5 x 5
|
|
# dodaj_szafke("A", 1, 3, "P", 1, 1)
|
|
# dodaj_szafke("B", 1, 3, "L", 1, 3)
|
|
|
|
for i in (
|
|
(1, 10), (1, 3), (3, 23), (2, 23), (5, 15), (4, 15), (9, 12), (11, 20), (11, 27), (11, 26), (14, 19),
|
|
(14, 18),
|
|
(14, 20), (8, 29), (9, 29)):
|
|
krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.DYWAN
|
|
for i in (
|
|
(0, 10), (13, 20), (13, 6), (13, 14), (14, 13), (9, 26), (9, 16), (9, 15), (9, 27), (9, 16), (9, 26),
|
|
(5, 8),
|
|
(5, 9), (7, 9), (7, 10)):
|
|
krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.KALUZA
|
|
|
|
dodaj_agenta()
|
|
|
|
okno1 = Okno(krata_magazynu, krata_magazynu.agent)
|
|
okno1.wyswietlOkno()
|
|
|
|
while True:
|
|
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
|
|
if krata_magazynu.agent.cel is None:
|
|
nadaj_cel_agentowi(krata_magazynu.agent)
|
|
krata_magazynu.agent.idzDoCelu()
|
|
|
|
|
|
try:
|
|
main()
|
|
except pygame.error:
|
|
pygame.quit()
|