Sztuczna_Inteligencja_Gr16/krata.py

97 lines
3.7 KiB
Python

import pygame
from enumy_i_slowniki import *
from stale import *
class PoleKraty:
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
self.krata = Krata
self.bok = self.krata.bokPola
self._wiersz = wiersz
self._kolumna = kolumna
self.okreslGore()
self.okreslStart()
def okreslGore(self):
self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami
def okreslStart(self):
self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami
def getWiersz(self):
return self._wiersz
def setWiersz(self, x):
self._wiersz = x
self.okreslGore()
def getKolumna(self):
return self._kolumna
def setKolumna(self, x):
self._kolumna = x
self.okreslStart()
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
class Krata:
def __init__(self, okno):
self.okno = okno
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
self.bokPola = BOK_POLA
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
self.utworzPustaKrate()
self.agent = None
def utworzPustaKrate(self):
self.krata = []
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
self.krata.append([])
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
# ZROBIC sciany
# if wiersz in (0, self.liczbaPolPionowo - 1) or kolumna in (0, self.liczbaPolPoziomo - 1):
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
# if wiersz in range(6,18) and kolumna in (5,15,25,35):
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
# if wiersz in (4,22) and kolumna in range (10,35):
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
self.krata[wiersz].append(zawartosc_pola)
def wyswietlKrate(self):
self.narysujKrate()
# self.narysujKrateAlternatywnie()
self.narysujAgenta()
pygame.display.update()
def narysujKrate(self):
self.okno.fill(SZARY1)
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * wiersz + self.odstepMiedzyPolami
kolor_pola = ZawartoscPolaNaKolorPola[self.krata[wiersz][kolumna]]
pygame.draw.rect(self.okno, kolor_pola, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
def narysujKrateAlternatywnie(self):
self.okno.fill(SZARY1)
# for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
# new_height = round(i * BLOCK_HEIGHT)
# new_width = round(i * BLOCK_HEIGHT)
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), 2)
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), 2)
for i in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE + 1):
new_height = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
new_width = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
def narysujAgenta(self):
if self.agent is not None:
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
self.agent.ruszSie()