Sztuczna_Inteligencja_Gr16/agenci.py

110 lines
3.6 KiB
Python

import random
import pygame
from enumy import *
from stale import *
class Agent1:
bok = BOK_AGENTA1
bok_w_polach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
Agenci = []
def __init__(self, pole_lewe_gorne, tekstura, kierunek, droga):
self.pole_lewe_gorne = pole_lewe_gorne
self.hitbox = pygame.Rect(self.pole_lewe_gorne.x_lewego_boku, self.pole_lewe_gorne.y_gory, self.bok, self.bok)
self.tekstura = tekstura
self.kierunek = kierunek
self.droga = droga
Agent1.Agenci.append(self)
def obierzNowyKierunek(self):
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
def okreslDlugoscDrogi(self):
losowa_droga = None
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y)
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x)
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
def idzWGore(self):
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWDol(self):
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWLewo(self):
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWPrawo(self):
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self):
for a in self.Agenci:
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
return True
return False
def ruszSie(self):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.idzWLewo()
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.idzWPrawo()
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta():
self.cofnijSie()
self.zawroc()
self.okreslDlugoscDrogi()
# self.ruszSie(Agenci)
def cofnijSie(self):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.idzWPrawo()
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.idzWLewo()
def zawroc(self):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
def zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(self, Krata):
for wiersz in range(self.pole_lewe_gorne.wiersz, self.pole_lewe_gorne.wiersz + self.bok_w_polach):
for kolumna in range(self.pole_lewe_gorne.kolumna, self.pole_lewe_gorne.kolumna + self.bok_w_polach):
Krata.krata[wiersz][kolumna] = POLE.AGENT