diff --git a/use-case-8.md b/use-case-8.md
index 7e448fd..54f133f 100644
--- a/use-case-8.md
+++ b/use-case-8.md
@@ -1 +1,117 @@
-# first line
\ No newline at end of file
+Use Case 8: Przyjęcie płatości
+=====================
+
+**Aktor podstawowy:** Kasjer
+
+
+Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
+-----------------------------------------------
+
+ - Klient:
+ - chce poświęcić jak najmniej czasu na opłacanie zamówienia
+ - oczekuje poprawnie działającego, godnego zaufania systemu
+ - oczekuje fizycznego dowodu dokonanej płatności
+
+ - Kasjer:
+ - chce w prosty sposób wprowadzać konieczne dane do systemu
+ - oczekuje sprawnych odpowiedzi od systemu oraz braku błędów, aby nie irytować klienta
+
+ - Urząd skarbowy:
+ - chce otrzymać podatek od każdej dokonanej sprzedaży
+ - oczekuje przejrzystej historii transakcji
+
+ - Właściciel restauracji:
+ - oczekuje maksymalnej niezawodności systemu, aby ograniczyć straty finansowe
+ - zależy mu na satysfakcji Klienta
+
+ - Agencje Autoryzacji Płatności
+ - oczekują komunikacji zgodnej z dokumentacją, aby poprawnie obsługiwać zapytania
+ - oczekują poprawnego działania systemu
+
+Warunki wstępne:
+----------------
+
+Kasjer jest zalogowany do systemu. Klient poprawnie złożył zamówienie, które zostało odpowiednio przygotowane i dostarczone do Klienta. Klient zakończył konsumpcję i podszedł do Kasy, aby zrealizować płatność.
+
+Warunki końcowe:
+----------------
+
+Sprzedaż jest bezpieczna i została zrealizowana na prawidłową kwotę. Sprzedaż została zapisana w systemie, a kwota zaksięgowana. Podatki zostały prawidłowo obliczone. Klient otrzymał fizyczne potwierdzenie dokonanej płatności.
+
+Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
+---------------------------------------
+
+ 1. Klient przekazuje Kasjerowi informację o numerze stolika, przy którym siedział.
+ 2. Kasjer wprowadza numer stolika poprzez terminal.
+ 3. System odnajduje odpowiednie zamówienie na podstawie numeru stolika i wyświetla należną kwotę wraz ze szczegółami zamówienia.
+ 4. Kasjer upewnia się, że zawartość wyświetlanego zamówienia jest zgodna z doświadczeniem Klienta oraz informuje o należnej kwocie.
+ 5. Klient wybiera jeden z dostępnych sposobów płatności.
+ 6. Klient dokonuje płatności, którą system przetwarza i weryfikuje, komunikując się w razie potrzeby z odpowiednimi Agencjami Autoryzacji Płatności.
+ 7. System zapisuje i księguje dokonaną płatność.
+ 8. System drukuje paragon.
+ 9. Klient odbiera paragon i odchodzi od Kasy.
+
+Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
+------------------------------------
+
+ *a. W dowolnym czasie, system napotyka błąd uniemożliwiający kontynuowanie płatności
+
System na bieżąco zapisuje aktualny stan transakcji
+
+ 1. Kasjer restartuje terminal, autoryzuje się.
+ 2. System odtwarza stan sprzed awarii na podstawie zapisanych postępów
+
+ 2a. Nieprawidłowy numer stolika
+
+ 1. System wyświetla informację o błędzie i umożliwia ponowne wpisanie numeru stolika
+
+
+ 4a. Zawartość zamówienia nie jest zgodna z doświadczeniem Klienta
+
+ 1. Kasjer pyta Klienta, czy wprowadzony numer stolika jest poprawny
+ 2. Klient zwraca uwagę na błąd i podaje inny, poprawny numer stolika
+
+ 2a. Wprowadzony numer stolika był poprawny
+ 1. Kasjer wzywa managera, aby wyjaśnić nieprawidłowości
+ 2. Sytuacja jest rozwiązywana poza systemem w sposób dostosowany do okoliczności
+
+ 3. Kasjer anuluje realizację płatności dla błędnego stolika
+ 4. Kasjer wprowadza poprzez terminal prawidłowy numer stolika
+
+ 6a. Płatość gotówką
+
+ 1. Kasjer wprowadza kwotę otrzymaną w gotówce od Klienta
+ 2. System informuje o wysokości reszty, którą Kasjer wyjmuje z Kasy i przekazuje Klientowi
+
+ 6b. Płatność kartą
+
+ 1. Należna kwota wyświelta się na zewnętrznym terminalu płatniczym
+ 2. Klient używa karty płatniczej, aby opłacić zamówienie
+ 3. System komunikuje się z odpowiednią Agencją Autoryzacji Płatności i otrzymuje od niej potwierdzenie zapłaty
+
+ 3a. System napotyka błąd podczas komunikacji z Agencją Autoryzacji Płatności
+ 1. System wyświetla informację o błędzie
+ 2. Kasjer informuje klienta o awarii
+ 3. Klient wybiera inną formę zapłaty
+
+ 3b. System otrzymuje informację o odrzuceniu płatności
+ 1. System wyświetla informację o błędzie oraz drukuje fizyczne potwierdzenie nieudanej transakcji
+ 2. Kasjer informuje Klienta o błędzie i przekazuje fizyczne potwierdzenie
+ 3. Klient wybiera inną formę zapłaty
+
+
+Wymagania specjalne:
+--------------------
+
+ - Terminal Kasjera obsługiwany jest przez ekran dotykowy
+ - Informacja o powodzeniu lub niepowodzeniu płatności musi nastąpić w ciągu 30 sekund
+
+Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
+---------------------------------------------------------------
+
+ 1. Numer stolika jest jego unikalnym identyfikatorem, tabliczka informująca o numerze jest przytwierdzona do blatu każdego stolika w restauracji.
+
+Kwestie otwarte:
+----------------
+
+ - Czy dopuszczamy możliwość wykorzystania kodów rabatowych np. dla stałych klientów?
+ - Czy istnieje możliwość realizacji płatności poprzez bony podarunkowe?
\ No newline at end of file
diff --git a/use-cases.md b/use-cases.md
index 2d4097a..f2403c4 100644
--- a/use-cases.md
+++ b/use-cases.md
@@ -9,7 +9,7 @@ Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel
-------------------|------------------------------
Kelner |