finished use-case-4

This commit is contained in:
s452635 2021-11-03 10:49:20 +01:00
parent 24331fdee7
commit b2ef45e167

View File

@ -0,0 +1,81 @@
Use Case 4: Śledzenie statusu zamówienia
========================================
**Aktor podstawowy:** Kelner
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Kelner:
- chce mieć wgląd w status zamówień, które obsługuje,
- chce zmieniać status zamówień, by wiedzieć, które czynności już wykonał.
- Klient:
- oczekuje szybkiej obsługi.
- Właściciel restauracji:
- oczekuje wydajnej obsługi, aby budować reputację i móc obsłużyć jak najwięcej klientów.
- Kucharz:
- chce wiedzieć, którymi zamówieniami powinien się zająć - czy nie są już przygotowywane
przez innych kucharzy albo, czy nie zostały już zaserwowane,
- chce, żeby zamówienia gotowe były szybko odbierane i serwowane - żeby nie stygły i nie
zajmowały miejsca w kuchni.
- Kasjer:
- chce mieć możliwość zakończania zamówień.
Warunki wstępne:
----------------
- Kelner jest zalogowany do systemu.
Warunki końcowe:
----------------
- Obsługa zamówień przebiegła bez niepotrzebnego czekania.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Kelner przyjął zamówienie. Zostało dodane do listy zamówień ze statusem 'w kolejce'.
2. Kucharz zaczął przygotowywać zamówienie. Status zamówienia na liście zmienił się
na 'w kuchni'. Kelner powinien widzieć ten status na swojej liście.
3. Kucharz przygotował zamówienie. Zmienił jego status na 'gotowe'. Kelner może je odebrać.
4. Kelner odebrał i zaserwował zamówienie. Zmienił jego status na 'oddane'.
5. Klient opłacił zamówienie. Status zmienia się na 'opłacone' (równoznaczne z zakończone).
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. TK zawiesi się. <br>
Aby system działał prawidłowo i nie stwarzał niedogodności klientom,
wszystkie informacje zapisywane są w bazie danych na bieżąco.
1. Kelner resetuje lub bierze inny terminal. Przechodzi przez proces autoryzacji.
2. Terminal łączy się z systemem i pobiera dane.
3. Kelner odzyskuje listę zamówień, którymi się zajmuje. Może także kontynuować ewentualne
przyjmowanie zamówienia.
*b. Kelner albo Kucharz błędnie zmienił stan zamówienia.
1. Należy cofnąć zmianę stanu zamówienia jak najszybciej.
4a. Zamówienie nie zostało zaakceptowane przez klienta.
1. Kelner może zwrócić zamówienie do kuchni. Wtedy jego status zmienia się na 'w kuchni'.
2. Po poprawie zamówienia, kucharz zmienia jego stan na 'gotowe'.
3. Kelner odnosi klientowi zamówienie, zmienia jego stan na 'oddane'.
5a. Klient nie opłacił zamówienia i opuścił restaurację.
1. Można zmienić status zamówienia na 'nieopłacone' (zakończone).
Wymagania specjalne:
--------------------
- Zmiany stanów zamówień trwają bardzo krótko.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
- brak
Kwestie otwarte:
----------------
- Czy zamówienie może zostać anulowane?