Use Case 2: Dodawanie potrawy niestandardowej ===================== **Aktor podstawowy: Kelner** Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Kelner: - Chce dodawać i edytować potrawy niestandardowe. - Oczekuje, że utworzona potrawa niestandardowa zostanie dopisana do zamówienia. - Chce mieć wgląd w szczegóły potrawy niestandardowej. - Klient: - Chce zamówić niestandardową potrawę jako część swojego zamówienia. - Oczekuje sprawnej obsługi i dodania potrawy zgodnej z jego oczekiwaniami. - Kucharz: - Chce otrzymać w zamówieniu pełny opis potrawy niestandardowej, aby ją przygotować. Warunki wstępne: ---------------- Kelner zbiera informacje od klienta na temat zamówienia. Terminal kelnera działa poprawnie. Warunki końcowe: ---------------- Potrawa jest dodana do listy zamówień. Jest traktowana jak każda inna potrawa. Przechowywane są pełne informacje o jej składnikach. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient prosi o zamówienie potrawy niestandardowej. 2. Kelner wybiera opcje dodania potrawy niestandardowej. 3. Klient podaje szczegółowe informacje na temat potrawy — klient wybiera bazową potrawę, którą będzie chciał zmodyfikować lub podaje pełną listę składników i dodatków dania. 4. Kelner edytuje składniki i dodatki zgodnie z oczekiwaniami klienta. 5. Kelner zatwierdza potrawę. 6. System dodaje potrawę do listy zamówienia. Dostępny jest podgląd szczegółowy potrawy. 7. Klient może zamówić kolejną potrawę niestandardową — powtarzane są kroki 1-6. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. W przypadku zawieszenia się systemu: 1. Kelner resetuje system, prosi o odtworzenie stanu przed zawieszeniem. 2. System odtwarza stan zamówienia i potraw niestandardowych. 3a. Brak podanych składników w spiżarni: 1. Kelner informuje klienta o braku składników na potrawę. 2. Klient kontynuuje tworzenie niestandardowego zamówienia. 2a. Klient ze względu na brak składników rezygnuje z opcji zamówienia niestandardowej potrawy. 1. Kelner anuluje tworzenie niestandardowej potrawy. 2. Kelner kontynuuje zbieranie informacji na temat innych potraw zamawianych od klienta. 2-5a. Klient zmienia zdanie i prosi kelnera o odrzucenie potrawy niestandardowej w trakcie jej tworzenia: 1. Kelner wybiera opcję anulowania tworzenia niestandardowej potrawy. 2. System nie dodaje do zamówienia anulowanej potrawy niestandardowej. 5a. Potrawa nie jest poprawna (np. jest pusta): 1. System informuje o błędzie. 2. Kelner informuje klienta o zaistniałej sytuacji. 3. System nie zapisuje informacji o niepoprawnej potrafie. 4. Kontynuowany jest proces zbierania zamówienia od klienta. Wymagania specjalne: -------------------- - Terminal kelnera działa na ekranie dotykowym. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 5a. Potrawa niestandardowa składa się z conajmniej jednego składnika, dodatki są opcjonalne. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy niestandardowa potrawa może składać się z jakichkolwiek składnikow ze spiżarni? - Jakie są ograniczenia dla klienta w wyborze składników i dodatków?