Opis skrócony przypadków użycia
===============================
Aktorzy procesu i ich cele
--------------------------
Aktor | Cel
-------------------|------------------------------
Kelner |
- zarządzanie zamówieniami
- dodanie niestandardowej potrawy do zamówienia
- sprawdzenie możliwości przygotowania potrawy (czy wystarczy na nią składników)
- śledzenie statusu zamówienia
Kasjer |
Kucharz | - przyjmowanie i wydawanie zamówień
- wgląd w zamówienia
Pracownik Spiżarni | - aktualizacja stanu spiżarni
Słownik
-------
Hasło |Opis
-----------------------|-----------------------------
Kasa | Terminal przyjmujący zapłaty.
TK | Terminal Kelnera.
Kuchnia | Terminal w kuchni.
Spiżarnia | Terminal w spiżarni.
Zamówienie | Lista potraw zamówionych przez klienta
Potrawa | Danie z konkretną listą składników oraz dostępnymi dodatkami.
Potrawa Niestandardowa | Potrawa ze zmodyfikowanymi składnikami.
Dodatek | Coś, co możesz dodać do potrawy.
Przypadki użycia
----------------
### Use case 1: Zarządzanie zamówieniami
Klient wymienia potrawy, jakie pragnie zamówić z
menu restauracji. Kelner, korzystając z TK, tworzy
nowe zamówienie i dodaje do niego potrawy wymienione
przez klienta. Po złożeniu zamówienia, kelner może
(na życzenie klienta) dodawać nowe potrawy oraz
modyfikować lub usuwać wybrane istniejące w zamówieniu
potrawy. Nowe potrawy można dodawać do momentu zapłaty
za zamówienie. Usuwać lub modyfikować daną potrawę
z zamówienia można do momentu, aż nie rozpocznie
się przyrządzanie tej konkretnej potrawy w kuchni.
Potrawy zawarte w zamówieniu są serwowane. Po posiłku
klient płaci za potrawy, jakie znajdują się w zamówieniu
i opuszcza restaurację.
### Use case 2: Dodanie potrawy niestandardowej
Klient opisuje niestandardową potrawę, jaką chce
zamówić. Po kolei podaje składniki i dodatki, z
jakich chce, aby ta potrawa się składała. Kelner
za pomocą TK tworzy potrawę niestandardową i
dodaje do niej wszystkie składniki i dodatki które,
wymienił klient. Koszt potrawy jest określony na
podstawie składników i dodatków, z jakich ta potrawa
się składa. Kelner zatwierdza dodanie potrawy
niestandardowej i staje się ona częścią zamówienia.
### Use case 3: Sprawdzanie możliwości przygotowania potrawy
Kelner przyjmuje zamówienie od klienta. W TK przy każdej potrawie kelner ma informacje na temat dostępności składników
potrawy. Kelner zapisuje tylko dania, które są dostępne (mają wszystkie potrzebne składniki w spiżarni) i tylko je
przekazuje do kuchni.
### Use case 4: Śledzenie statusu zamówienia
Kelner przez cały proces obsługi klienta może sprawdzić stan jego zamówienia w TK. Zamówienia mają swoje stany,
które opisują, jaki jest etap realizacji zamówienia klienta. Po przyjęciu zamówienia i przekazaniu go do kuchni
TK wyświetla informacje o zrealizowaniu danego zamówienia. Kelner może odebrać gotowe zamówienie z kuchni
i zanieść je klientowi.
### Use case 5: Przyjmowanie i wydawanie zamówień
Kucharz zaczyna przygotowywać zamówienie. Zmienia jego status na 'przyjęte' poprzez terminal w kuchni.
Kucharz kończy przygotowywać zamówienie. Zmienia jego status na 'gotowe', tym samym wydając zamówienie.
### Use case 6: Wgląd w zamówienia
Kucharz ma na terminalu w kuchni listę zamówień. Klikając w dowolny jej element, może zapoznać się ze składem
danego zamówienia — t.j. listą potraw.
### Use case 7: Aktualizacja stanu spiżarni
Nowa dostawa produktów spożywczych trafia do spiżarni. Pracownik spiżarni weryfikuje zgodność faktury z zawartością dostawy.
Za pomocą terminala, wprowadza do systemu dostarczoną ilość każdego z przyjętych produktów.
System dodaje te wartości do aktualnego stanu spiżarni i zapisuje go.
### Use case 8: Przyjęcie płatności
Klient podchodzi do kasy w celu opłacenia spożytego wcześniej zamówienia. Informuje kasjera o numerze stolika, przy którym siedział.
Kasjer, za pomocą terminala, wprowadza numer stolika do systemu. Na tej podstawie system identyfikuje zamówienie oraz wyświetla należną kwotę.
Klient wybiera jeden z dostępnych sposobów realizowania płatności. System weryfikuje i zapisuje płatność,
komunikując się w razie potrzeby z odpowiednimi systemami zewnętrznymi. Klient otrzymuje paragon i odchodzi od kasy.