From 56bc2df129ef703fc3011f74778cb83dd555bfb3 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Cezary Adamczak Date: Wed, 27 Oct 2021 11:21:02 +0200 Subject: [PATCH] Dodanie 'use-cases.md' --- use-cases.md | 54 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 1 file changed, 54 insertions(+) create mode 100644 use-cases.md diff --git a/use-cases.md b/use-cases.md new file mode 100644 index 0000000..a48dddd --- /dev/null +++ b/use-cases.md @@ -0,0 +1,54 @@ +## Use Case 1: Wypłata gotówki + +### Aktor podstawowy (Primary actor): +**Klient** + +### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: +**Klient**: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
+**Przedsiębiorstwa** bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
+**Właściciel bankomatu**: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
+ +### Warunki wstępne: +Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie. + +### Warunki końcowe: +Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności. + +### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): + +1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze +2. Klient wkłada kartę do bankomatu +3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową +4. Bankomat prosi Klienta o PIN +5. Klient podaje poprawny PIN +6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki” +7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić +8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją +9. Bankomat wydaje banknoty +10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności +11. Bankomat wydaje kartę + +### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): +*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny:
+  Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu
+   1. Trwające transakcje zostają przerwane
+   2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
+   3. Wydawana jest karta Klienta
+    3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
+     1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
+3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową:
+  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę.
+5a. Podany PIN jest nieprawidłowy:
+  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do stanu 4*
+   1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN:
+    1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona.
+ + + + +### Wymagania specjalne: + +### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: + +### Kwestie otwarte: +