Zaktualizuj 'use-case-5.md'

This commit is contained in:
Łukasz Śliwiński 2021-10-27 11:28:08 +02:00
parent d17761df3c
commit 20c49e47d0

View File

@ -1,94 +1,96 @@
Use Case 3: Sprawdzenie stanu konta
Use Case 5: Sprawdzenie stanu konta
=====================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient -->
**Aktor podstawowy:** Klient banku
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Odbiorca1: oczekiwania ...
- Klient banku: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych, braku błędów oprogramowania i uzyskania aktualnych inforamcji o stanie konta
- Odbiorca2: oczekiwania ...
- Przedsiębiorstwo bankowe: chce poprawnie realizowanej wymiany informacji z bankomatem, zadowolenia klienta i tolerancji oprogramowania na możliwe opóźnienia w przesyle danych
- Konserwator: oczekuje otrzymywania wezwań do konkretnej maszyny i tylko wtedy, gdy jest ona uszkodzona
- Odbiorca3: oczekiwania ...
Warunki wstępne:
----------------
...
Klient posiada pewne elementy, którymi zamierza zidentyfikować się i uwierzytelnić w programie bankomatu.
Warunki końcowe:
----------------
...
Podane inforamcje są bezpieczne i aktualne.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
4. ....
1. Klient podchodzi do bankomatu i identyfikuje swoją tożsamość
2. Po zaakceptowaniu tożsamości przez bankomat klient uwierzytelnia się
3. Bankomat wyświetla listę dostępnych dla klienta opcji
4. Klient wybiera opcję sprawdzenia stanu konta
5. Bankomat wyświetla aktualny stan konta wraz z historią ostatnich płatności i przyciskiem do jej rozwinięcia
6. Klient wybiera opcję zakończenia podglądu stanu konta
7. Bankomat powraca do widoku listy dostępny opcji
8. Klient wybiera opcję zakończenia sesji
9. Bankomat wydaje klientowi dowód tożsamości i identyfikator, jeżeli elementy te są zwracalne
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji awarii osprzętu bankomatu lub zawieszenia się systemu:
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
2. krok drugi rozszerzenia *a
1. Bankomat próbuje wydać klientowi dowód tożsamości i uwierzytelnienia, jeżeli elementy te są zwracalne
2. Bankomat przechodzi w stan awaryjny uniemożliwiając jego używanie dla klientów
3. Na miejsce zdarzenia wzywany jest konserwator
4. Przed rozpoczęciem naprawy konserwator prowadza bankomat w stan serwisowy
5. Po skutecznej naprawie konserwator przywraca bankomat do stanu normalnego
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->
1a. Błąd podczas identyfikacji użytkownika:
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a
1. Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu identyfikacji i zwraca dowód tożsamości, jeżeli jest on zwracalny
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
2a. Błąd podczas uwierzytelniania klienta:
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
1. Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu uwierzytelnienia i zwraca dowód uwierzytelniający, jeżeli jest on zwracalny
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
3a. Brak opcji wyświetlenia stanu konta
1. Krok pierwszy.
2. ...
1. Jeżeli użytkownik nie ma uprawnień do wyświetlenia stanu konta, opcja ta nie zostaje wyświetlona na ekranie
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
5a. Wybór przycisku do rozwinięcia historii transakcji:
3b. nazwa rozszerzenia
1. Bankomat wyświetla przewijalną listę transakcji wraz z możliwością sortowania
2. Po przeczytaniu interesujących informacji klient wybiera przycisk wyjścia z podglądu historii
3. Bankomat powraca do wyświetlania aktualnego stanu konta ze skróconą historią
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
2. krok drugi rozszerzenia 3b
3. ...
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
Wymagania specjalne:
--------------------
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
- Tekst na ekranie dotykowym powinien być duży i dobrze widoczny, a za razem ciężki do odczytania stojąc z boku automatu
- ...
- Bankomat powinien posiadać interfejs wielojęzyczny możliwy do zmienienia na życzenie przedsiębiorstwa bankowego
- ...
- Wyświetlanie stanu konta powinno nastąpić w przeciągu około 2 sekund od wybrania tej opcji w bankomacie
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
2a. ...
1a. Identyfikacja zachodzi za pośrednictwem karty
2b. ...
2a. Uwierzytelnianie zachodzi za pośrednictwem wpisania na klawiaturze bankomatu numeru PIN
2b. Pin składa się z 4 cyfr i jest wyświetlany na oddzielnym ekranie bankomatu
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
Kwestie otwarte:
----------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
- Czy oprogramowanie bankomatu ma mieć możliwość odgrywania dźwięków?
- ...
- Jak różnorodne formy identyfikacji i autoryzacji mogą być obsługiwane?
- ...
- W jaki sposób bankomat powinien informować konserwatora o awarii?