From 365495d51a66b944ccd9e65e9241c8c7ff763bf8 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Cezary Adamczak Date: Wed, 3 Nov 2021 10:10:11 +0100 Subject: [PATCH] Zaktualizuj 'use-case-2.md' --- use-case-2.md | 103 ++++++++++++++++++++++++++++---------------------- 1 file changed, 58 insertions(+), 45 deletions(-) diff --git a/use-case-2.md b/use-case-2.md index 9faadbd..6bfb16a 100644 --- a/use-case-2.md +++ b/use-case-2.md @@ -1,45 +1,58 @@ -## Use Case 1: Wypłata gotówki - -### Aktor podstawowy (Primary actor): -Klient - -### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: -- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa -- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji. -- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji - -### Warunki wstępne: -Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie. - -### Warunki końcowe: -Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności. - -### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): - -1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze -2. Klient wkłada kartę do bankomatu -3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową -4. Bankomat prosi Klienta o PIN -5. Klient podaje poprawny PIN -6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki” -7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić -8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją -9. Bankomat wydaje banknoty -10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności -11. Bankomat wydaje kartę - -### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): -*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny:
-  Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu
-   1. Trwające transakcje zostają przerwane
-   2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
-   3. Wydawana jest karta Klienta
-    3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
-     1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
- -### Wymagania specjalne: - -### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: - -### Kwestie otwarte: - +## Use Case 1: Wypłata gotówki + +### Aktor podstawowy (Primary actor): +Klient + +### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: +- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa +- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji. +- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji + +### Warunki wstępne: +Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie. + +### Warunki końcowe: +Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności. + +### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): + +1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze +2. Klient wkłada kartę do bankomatu +3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową +4. Bankomat prosi Klienta o PIN +5. Klient podaje poprawny PIN +6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki” +7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić +8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją +9. Bankomat wydaje banknoty +10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności +11. Bankomat wydaje kartę + +### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): +*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny:
+  1. Trwające transakcje zostają przerwane
+  2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
+  3. Wydawana jest karta Klienta
+   3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
+    1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
+3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową:
+  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę.
+5a. Podany PIN jest nieprawidłowy:
+  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do stanu 4*
+   1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN:
+    1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona.
+7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10:
+  1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie
+  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do stanu 7*
+7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów: +  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków +  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do stanu 7*
+ + + +### Wymagania specjalne: + +### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: + +### Kwestie otwarte: +