## Use Case 1: Wypłata gotówki ### Aktor podstawowy (Primary actor): Klient ### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: - Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa - Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji. - Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji ### Warunki wstępne: *brak* ### Warunki końcowe: Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie wypłaty. ### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): 1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze 2. Klient wkłada kartę do bankomatu 3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową 4. Bankomat prosi Klienta o PIN 5. Klient podaje poprawny PIN 6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki” 7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić 8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją 9. Bankomat wydaje banknoty 10. Bankomat wydaje potwierdzenie wypłaty 11. Bankomat wydaje kartę ### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): *a. W dowolnym momencie, bankomat nie jest sprawny:
  1. Trwające transakcje zostają przerwane
  2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
  3. Wydawana jest karta Klienta
   3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
    1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty
3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową:
  1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę.
5a. Podany PIN jest nieprawidłowy:
  1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu   *powrót do punktu 4*
   1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN:
    1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona.
7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10:
  1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do punktu 7*
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów:
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości banknotów
  2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty   *powrót do punktu 7*
8b. Na koncie Klienta nie ma wystarczającej ilości środków:
  1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków na koncie
  2. Bankomat zwraca kartę
### Wymagania specjalne: - Przy braku wykonanych akcji przez 30s trwające transakcje powinny zostać przerwane a karta zwrócona. - Wielojęzyczny interfejs ### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: ### Kwestie otwarte: - Czy możliwa jest zmiana prowizji