Merge branch 'master' of https://git.wmi.amu.edu.pl/s452684/Projekt_APO-Automat_spozywczy
This commit is contained in:
commit
7389fe9e9d
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
Use Case 1: Nazwa ...
|
||||
Use Case 3: Płatność kartą
|
||||
=====================
|
||||
|
||||
**Aktor podstawowy:** Klient
|
||||
@ -7,9 +7,11 @@ Use Case 1: Nazwa ...
|
||||
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
||||
-----------------------------------------------
|
||||
|
||||
- Klient: oczekuje mozliwości płatności zprzy pomocy karty.
|
||||
- Agencja autoryzacji płatności: chce otrzymać zapytania o potwierdzenie zapłaty w poprawnym protokole transmisji danych. Chcą poprawnej obsługi transakcji realizowanej przez automat.
|
||||
- Klient: oczekuje dowodu zakupu.
|
||||
- Klient: oczekuje mozliwości płatności przy pomocy karty.
|
||||
- Agencja autoryzacji płatności: chce otrzymać zapytanie o potwierdzenie zapłaty w poprawnym protokole transmisji
|
||||
danych. Chce poprawnej obsługi transakcji realizowanej przez automat.
|
||||
- Klient: chce wybrać czy automat ma drukować potwierdzenie transakcji.
|
||||
- Klient: oczekuje wydrukowanego rachunku.
|
||||
|
||||
Warunki wstępne:
|
||||
----------------
|
||||
@ -24,56 +26,68 @@ Płatność przebiegła pomyślnie. Rachunek jest wydrukowany.
|
||||
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
||||
---------------------------------------
|
||||
|
||||
1. Klient przykłada kartę do terminala
|
||||
2. System wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Autoryzacji i żąda potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji.
|
||||
3. System otrzymuje zgodę na realizację transakcji.
|
||||
4. System zachowuje informację o zrealizowaniu zapłaty przy pomocy karty oraz informację o potwierdzeniu realizacji transakcji
|
||||
5. System przsyła informację do automatu o poprawnym wykonaniu transakcji.
|
||||
|
||||
1. Klient przykłada kartę do terminala.
|
||||
2. Automat wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Autoryzacji i żąda potwierdzenia możliwości
|
||||
zrealizowania transakcji.
|
||||
3. Automat otrzymuje zgodę na realizację transakcji.
|
||||
4. Automat zachowuje informację o zrealizowaniu zapłaty przy pomocy karty oraz informację o potwierdzeniu realizacji
|
||||
transakcji.
|
||||
5. Klient wybiera czy automat ma drukować potwierdzenie płatności.
|
||||
6. Automat drukuje paragon i potwierdzenie płatności.
|
||||
|
||||
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
||||
------------------------------------
|
||||
|
||||
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy automat zawiesza się:
|
||||
Aby zapewnić poprawne księgowanie, niezbędne jest aby wszystkie kluczowe dane dotyczące transakcji mogły zostać odtworzone w dowolnym momencie ścieżki podstawowej
|
||||
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
|
||||
2. krok drugi rozszerzenia *a
|
||||
Aby zapewnić poprawne księgowanie, niezbędne jest aby wszystkie kluczowe dane dotyczące transakcji mogły zostać
|
||||
odtworzone w dowolnym momencie ścieżki podstawowej
|
||||
|
||||
1a. Klient nie posiada możliwości płatności zbliżeniowej <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->
|
||||
1. Automat restartuje się i próbuje odtworzyć stan przed zawieszeniem się systemu.
|
||||
1. Automat odtwarza stan przed zawieszeniem się.
|
||||
1. Automat wykrywa błędy.
|
||||
1. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się.
|
||||
2. Automat rozpoczyna nową sprzedaż.
|
||||
|
||||
1a. Klient nie posiada możliwości płatności zbliżeniowej
|
||||
|
||||
1. Klient wkłada kartę płatniczą do terminala.
|
||||
2. krok drugi rozszerzenia 3a
|
||||
|
||||
2a. Automat wykrywa błąd współpracy z systemem zewnętrznym
|
||||
|
||||
1. Automat prosi Klienta o alternatywną formę zapłaty.
|
||||
1. Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty.
|
||||
|
||||
2b. System zewnętrzny żąda numeru PIN do autoryzacji transakcji.
|
||||
|
||||
3-4a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -->
|
||||
1. Klient podaje numer PIN.
|
||||
|
||||
1a. Klient podał nieprawidłowy PIN.
|
||||
1. Automat wyświetla prośbę o ponowne wpisanie numeru PIN.
|
||||
|
||||
3a. System nie otrzymuje zgody na realizację transakcji.
|
||||
|
||||
1. Powrót do ekranu wyboru sposobu transakcji.
|
||||
|
||||
6a. Automat nie może wydrukować paragonu
|
||||
|
||||
1. Wezwanie obsługi serwisowej.
|
||||
2. Wyświetlenie komunikatu o problemie oraz o wezwaniu obsługi serwisowej.
|
||||
|
||||
6b. Klient wybrał, że nie chce aby automat drukował potwierdzenie płatności.
|
||||
|
||||
1. Automat drukuje tylko paragon.
|
||||
|
||||
Wymagania specjalne:
|
||||
--------------------
|
||||
|
||||
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i niemieckim.
|
||||
|
||||
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
||||
---------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
2a. długość pinu
|
||||
2a. Pin składa się z 4 cyfr.
|
||||
|
||||
2b. ...
|
||||
[comment]: <> (Kwestie otwarte:)
|
||||
|
||||
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
||||
[comment]: <> (----------------)
|
||||
|
||||
Kwestie otwarte:
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
||||
|
||||
- czy dopuszczamy autoryzacje przy pomocy odcisku palca
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
[comment]: <> (- )
|
||||
|
@ -7,88 +7,70 @@ Aktor podstawowy: Klient
|
||||
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu
|
||||
-----------------------------------------------
|
||||
|
||||
- Odbiorca1 oczekiwania ...
|
||||
- Klient: oczekuje informacji o kwocie do zapłaty i możliwości zapłacenia
|
||||
|
||||
- Odbiorca2 oczekiwania ...
|
||||
|
||||
- Odbiorca3 oczekiwania ...
|
||||
- Klient: oczekuje wydania kupionego produktu
|
||||
|
||||
Warunki wstępne
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
...
|
||||
Klient wybrał dany produkt. Przy wyborze płatności wybrał opcję płatność gotówką.
|
||||
|
||||
Warunki końcowe
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
...
|
||||
Automat akceptuje gotówkę od klienta i wydaje żądany produkt.
|
||||
|
||||
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)
|
||||
---------------------------------------
|
||||
|
||||
1. Krok 1 scenariusza głównego. !-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. --
|
||||
2. Krok 2 scenariusza głównego. !-- np. 2. System prosi o podanie pinu. --
|
||||
3. Krok 3 scenariusza głównego. !-- np. 3. Klient wprowadza pin.) --
|
||||
4. ....
|
||||
1. Po wyborze danego produktu, klient wybiera płatność gotówką.
|
||||
2. Automat wyświetla kwotę do zapłaty.
|
||||
3. Klient wrzuca monety/banknoty do pobieracza.
|
||||
4. Automat sprawdza gotówkę i informuje klienta o zaakceptowaniu płatności.
|
||||
5. Automat wydaje żądany produkt.
|
||||
|
||||
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne)
|
||||
------------------------------------
|
||||
|
||||
a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenie a może wystąpić w dowolnym kroku --
|
||||
a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się:
|
||||
|
||||
1. krok pierwszy rozszerzenia a
|
||||
2. krok drugi rozszerzenia a
|
||||
1. Automat restartuje się i próbuje odtworzyć stan przed zawieszeniem się systemu.
|
||||
|
||||
3a. nazwa rozszerzenia !-- np. 3a. Nieprawidłowy pin --
|
||||
1. Automat odtwarza stan przed zawieszeniem się.
|
||||
2. Automat wykrywa błędy.
|
||||
|
||||
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
|
||||
2. krok drugi rozszerzenia 3a
|
||||
i. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się.
|
||||
|
||||
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||
ii. Automat rozpoczyna nową sprzedaż.
|
||||
|
||||
1. Krok pierwszy.
|
||||
2. Krok drugi.
|
||||
3. ...
|
||||
1a. Wybranego produktu nie ma na stanie automatu.
|
||||
|
||||
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
|
||||
1. Automat cofa transakcję i prosi o wybranie innego produktu.
|
||||
|
||||
1. Krok pierwszy.
|
||||
2. ...
|
||||
3a. Automat zawiesza się podczas wrzucania gotówki
|
||||
|
||||
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
|
||||
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
|
||||
1. Klient wybiera inną formę płatności za produkt.
|
||||
|
||||
3b. nazwa rozszerzenia
|
||||
4a. Automat wykrywa nieprawidłowości we wrzuconej gotówce od klienta.
|
||||
|
||||
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
|
||||
2. krok drugi rozszerzenia 3b
|
||||
3. ...
|
||||
1. Klient wrzuca za małą ilość gotówki.
|
||||
|
||||
3-4a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 --
|
||||
i. Automat wyświetla informację z prośbą o uzupełnienie brakującej gotówki.
|
||||
2. Klient wrzuca za dużą ilość gotówki.
|
||||
|
||||
i. Automat po zakończonej transakcji zwraca resztę gotówki klientowi.
|
||||
3. Klient wrzuca zniszczone banknoty.
|
||||
|
||||
i. Automat zwraca zniszczony banknot i wyświetla informację o odrzuceniu gotówki.
|
||||
|
||||
Wymagania specjalne
|
||||
--------------------
|
||||
|
||||
- ... !--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. --
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane
|
||||
---------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
2a. ...
|
||||
|
||||
2b. ...
|
||||
|
||||
3a. ... !-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. --
|
||||
- możliwość wybrania języka: polski, angielski, niemiecki
|
||||
- ekran musi być dotykowy
|
||||
|
||||
Kwestie otwarte
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
- ... !-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy--
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
- Czy dopuszczamy możliwość płacenia obcymi walutami, np: EURO, DOLAR
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user