This commit is contained in:
Konrad 2021-10-27 11:26:44 +02:00
commit bbcdff8fb2
3 changed files with 212 additions and 107 deletions

View File

@ -1,43 +1,54 @@
Use Case 2: Zakup posiłku
===================
**Aktor podstawowy:** <!-- np. Klient -->
**Aktor podstawowy:** Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Odbiorca1: oczekiwania ...
- Klient: Oczekuje zamówionego posiłku, który został poprawnie przygotowany
w warunkach, które spełniają normy sanitarne.
- Odbiorca2: oczekiwania ...
- Magazyn: Oczekuje informacji na temat stanu liczebności danego posiłku po każdym zakupe.
- Odbiorca3: oczekiwania ...
- Serwisant: Oczekuje informacji o stanie urządzenia przygotowującego posiłki po każdym
wykonanym posiłku.
Warunki wstępne:
----------------
...
Automat posiada posiłek na stanie i urządzenie wydawania posiłku spełnia normy sanitarne (stan jest akceptowalny)
Warunki końcowe:
----------------
...
Automat wydaje poprawie przygotowany posiłek, stan magazynu jest zaktualizowany, informacja
o stanie urządzenia jest u serwisanta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. <!-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -->
2. Krok 2 scenariusza głównego. <!-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -->
3. Krok 3 scenariusza głównego. <!-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -->
4. ....
1. Klient wybiera posiłek
2. Automat wyświetla cenę do zapłaty Brutto
3. Klient wybiera metode płatności
4. Klient płaci
5. Automat wyświetla informacje o przygotowywaniu posiłku
6. Automat przygotowywuje posiłek
7. Automat wydaje posiłek
8. Klient odbiera posiłek
9. Automat wysyła informacje o stanie ilości posiłku, który właśnie został zakupiony, do magazynu
10. Automat sprawdza stan urządenia przygotowywującego posiłki
11. Automat wysyła informacje o stanie urządzenia do serwisanta
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. nazwa rozszerzenia <!-- rozszerzenie *a może wystąpić w dowolnym kroku -->
*a: Zawieszenie systemu:
- 1. Automat wyświetla informacje o błędzie.
1. krok pierwszy rozszerzenia *a
2. krok drugi rozszerzenia *a
2. krok pierwszy rozszerzenia *a
3. krok drugi rozszerzenia *a
3a. nazwa rozszerzenia <!-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -->

94
use-case-4.md Normal file
View File

@ -0,0 +1,94 @@
Use Case 4 Płatność gotówką
=====================
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu
-----------------------------------------------
- Odbiorca1 oczekiwania ...
- Odbiorca2 oczekiwania ...
- Odbiorca3 oczekiwania ...
Warunki wstępne
----------------
...
Warunki końcowe
----------------
...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)
---------------------------------------
1. Krok 1 scenariusza głównego. !-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. --
2. Krok 2 scenariusza głównego. !-- np. 2. System prosi o podanie pinu. --
3. Krok 3 scenariusza głównego. !-- np. 3. Klient wprowadza pin.) --
4. ....
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne)
------------------------------------
a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenie a może wystąpić w dowolnym kroku --
1. krok pierwszy rozszerzenia a
2. krok drugi rozszerzenia a
3a. nazwa rozszerzenia !-- np. 3a. Nieprawidłowy pin --
1. krok pierwszy rozszerzenia 3a
2. krok drugi rozszerzenia 3a
2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. Krok drugi.
3. ...
2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a
1. Krok pierwszy.
2. ...
3. krok trzeci rozszerzenia 3a
4. krok czwarty rozszerzenia 3a
3b. nazwa rozszerzenia
1. krok pierwszy rozszerzenia 3b
2. krok drugi rozszerzenia 3b
3. ...
3-4a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 --
Wymagania specjalne
--------------------
- ... !--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. --
- ...
- ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane
---------------------------------------------------------------
2a. ...
2b. ...
3a. ... !-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. --
Kwestie otwarte
----------------
- ... !-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy--
- ...
- ...