diff --git a/use-case-4.md b/use-case-4.md index 7643a0e..8504dc5 100644 --- a/use-case-4.md +++ b/use-case-4.md @@ -1,94 +1,76 @@ -Use Case 4 Płatność gotówką -===================== - -Aktor podstawowy: Klient - - -Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu ------------------------------------------------ - - - Odbiorca1 oczekiwania ... - - - Odbiorca2 oczekiwania ... - - - Odbiorca3 oczekiwania ... - -Warunki wstępne ----------------- - -... - -Warunki końcowe ----------------- - -... - -Scenariusz główny (ścieżka podstawowa) ---------------------------------------- - - 1. Krok 1 scenariusza głównego. !-- np. 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. -- - 2. Krok 2 scenariusza głównego. !-- np. 2. System prosi o podanie pinu. -- - 3. Krok 3 scenariusza głównego. !-- np. 3. Klient wprowadza pin.) -- - 4. .... - -Rozszerzenia (ścieżki alternatywne) ------------------------------------- - - a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenie a może wystąpić w dowolnym kroku -- - - 1. krok pierwszy rozszerzenia a - 2. krok drugi rozszerzenia a - - 3a. nazwa rozszerzenia !-- np. 3a. Nieprawidłowy pin -- - - 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a - 2. krok drugi rozszerzenia 3a - - 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a - - 1. Krok pierwszy. - 2. Krok drugi. - 3. ... - - 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a - - 1. Krok pierwszy. - 2. ... - - 3. krok trzeci rozszerzenia 3a - 4. krok czwarty rozszerzenia 3a - - 3b. nazwa rozszerzenia - - 1. krok pierwszy rozszerzenia 3b - 2. krok drugi rozszerzenia 3b - 3. ... - - 3-4a. nazwa rozszerzenia !-- rozszerzenia 3-4a. może wystąpić w kroku 3 lub 4 -- - -Wymagania specjalne --------------------- - - - ... !--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -- - - - ... - - - ... - -Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane ---------------------------------------------------------------- - - 2a. ... - - 2b. ... - - 3a. ... !-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -- - -Kwestie otwarte ----------------- - - - ... !-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy-- - - - ... - - - ... +Use Case 4 Płatność gotówką +===================== + +Aktor podstawowy: Klient + + +Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu +----------------------------------------------- + + - Klient: oczekuje informacji o kwocie do zapłaty i możliwości zapłacenia + + - Klient: oczekuje wydania kupionego produktu + +Warunki wstępne +---------------- + +Klient wybrał dany produkt. Przy wyborze płatności wybrał opcję płatność gotówką. + +Warunki końcowe +---------------- + +Automat akceptuje gotówkę od klienta i wydaje żądany produkt. + +Scenariusz główny (ścieżka podstawowa) +--------------------------------------- + + 1. Po wyborze danego produktu, klient wybiera płatność gotówką. + 2. Automat wyświetla kwotę do zapłaty. + 3. Klient wrzuca monety/banknoty do pobieracza. + 4. Automat sprawdza gotówkę i informuje klienta o zaakceptowaniu płatności. + 5. Automat wydaje żądany produkt. + +Rozszerzenia (ścieżki alternatywne) +------------------------------------ + + a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się: + + 1. Automat restartuje się i próbuje odtworzyć stan przed zawieszeniem się systemu. + + 1. Automat odtwarza stan przed zawieszeniem się. + 2. Automat wykrywa błędy. + + i. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się. + + ii. Automat rozpoczyna nową sprzedaż. + + 1a. Wybranego produktu nie ma na stanie automatu. + + 1. Automat cofa transakcję i prosi o wybranie innego produktu. + + 3a. Automat zawiesza się podczas wrzucania gotówki + + 1. Klient wybiera inną formę płatności za produkt. + + 4a. Automat wykrywa nieprawidłowości we wrzuconej gotówce od klienta. + + 1. Klient wrzuca za małą ilość gotówki. + + i. Automat wyświetla informację z prośbą o uzupełnienie brakującej gotówki. + 2. Klient wrzuca za dużą ilość gotówki. + + i. Automat po zakończonej transakcji zwraca resztę gotówki klientowi. + 3. Klient wrzuca zniszczone banknoty. + + i. Automat zwraca zniszczony banknot i wyświetla informację o odrzuceniu gotówki. + +Wymagania specjalne +-------------------- + + - możliwość wybrania języka: polski, angielski, niemiecki + - ekran musi być dotykowy + +Kwestie otwarte +---------------- + + - Czy dopuszczamy możliwość płacenia obcymi walutami, np: EURO, DOLAR