Use Case 3: Płatność kartą ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje mozliwości płatności przy pomocy karty. - Agencja autoryzacji płatności: chce otrzymać zapytanie o potwierdzenie zapłaty w poprawnym protokole transmisji danych. Chce poprawnej obsługi transakcji realizowanej przez automat. - Klient: oczekuje dowodu zakupu. Warunki wstępne: ---------------- Klient wybrał produkty, które chce kupić oraz płatność kartą jako formę płatności. Warunki końcowe: ---------------- Płatność przebiegła pomyślnie. Rachunek jest wydrukowany. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient przykłada kartę do terminala. 2. System wysyła zapytanie o autoryzację transakcji do Systemu Autoryzacji i żąda potwierdzenia możliwości zrealizowania transakcji. 3. System otrzymuje zgodę na realizację transakcji. 4. System zachowuje informację o zrealizowaniu zapłaty przy pomocy karty oraz informację o potwierdzeniu realizacji transakcji. 5. System przsyła informację do automatu o poprawnym wykonaniu transakcji. 6. Automat drukuje paragon. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy automat zawiesza się: Aby zapewnić poprawne księgowanie, niezbędne jest aby wszystkie kluczowe dane dotyczące transakcji mogły zostać odtworzone w dowolnym momencie ścieżki podstawowej 1. Automat restartuje się i próbuje odtworzyć stan przed zawieszeniem się systemu. 1. Automat odtwarza stan przed zawieszeniem się. 1. Automat wykrywa błędy. 1. Automat przesyła informację o błędzie do obsługi serwisowej, zapisuje błąd i resetuje się. 2. Automat rozpoczyna nową sprzedaż. 1a. Klient nie posiada możliwości płatności zbliżeniowej 1. Klient wkłada kartę płatniczą do terminala. 2a. Automat wykrywa błąd współpracy z systemem zewnętrznym 1. Automat prosi klienta o alternatywną formę zapłaty. 2b. System zewnętrzny żąda numeru PIN do autoryzacji transakcji. 1. Klient podaje numer PIN. 1a. Klient podał nieprawidłowy PIN. 1. Automat wyświetla prośbę o ponowne wpisanie numeru PIN. 3a. System nie otrzymuje zgody na realizację transakcji. 1. Powrót do ekranu wyboru sposobu transakcji. 6a. Automat nie może wydrukować paragonu 1. Wezwanie obsługi serwisowej. 2. Wyświetlenie komunikatu o problemie oraz o wezwaniu obsługi serwisowej. Wymagania specjalne: -------------------- - Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i niemieckim. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. Pin składa się z 4 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- -