3.7 KiB
Use Case 3: Wykonanie przelewu
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: Chce przelać określoną kwotę pieniędzy na konto o podanym numerze.
-
Bank: Chce poprawnie realizowanych przelewów i zadowolenia Klienta.
-
Odbiorca przelewu: Chce otrzymać określoną kwotę pieniędzy na swoje konto.
Warunki wstępne:
ATM wyświetla ekran startowy i czeka na interakcje z Klientem. Klient posiada konto bankowe oraz ma przy sobie swoją kartę bankową. Odbiorca posiada konto bankowe
Warunki końcowe:
Kwota wprowadzona przez klienta została przelana na konto odbiorcy. Klient otrzymuje potwierdzenie wykonania przelewu. Karta została zwrócona Klientowi.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wkłada kartę do bankomatu.
- System prosi o podanie pinu.
- Klient wprowadza pin.
- System wyświetla menu wyboru.
- Klient wybiera opcje "Wykonaj przelew".
- System prosi o podanie numeru konta odbiorcy.
- Klient wprowadza numer konto odbiorcy.
- System prosi o podanie kwoty przelewu.
- Klient wprowadza określoną kwotę.
- System weryfikuje czy numer konta odbiorcy jest poprawny oraz czy Klient posiada wystarczającą ilość pieniędzy.
- System wyświetla ekran podsumowania.
- Klient potwierdza wykonanie przelewu.
- System realizuje tranzakcje i przesyła informacje do Banku o wykonanym przelewie.
- System wyświetla ekran podsumowania, drukuje potwierdzenie i zwraca kartę.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się
- Bankomat anuluje aktualną operację.
- Bankomat informuje klienta o anulowniu operacji i wydaje kartę.
- Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii.
3a. Nieprawidłowy pin
- System prosi o ponowne podanie pinu.
- Klient wprowadza pin
2a. Wprowadzono niepoprawny pin 3 razy.
1. System przerywa operację i zwraca kartę.
2b. Klient wprowadza prwidłowy pin
1. System przechodi do punktu 4 głównego scenariusza.
7a. Nieprawidłowy numer konta odbiorcy.
- System prosi o ponowne wprowadzenie numeru konta.
- Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
2a. Klient nie pamięta numeru konta odbiorcy.
1. Klient wybiera opcję przerwania operacji.
2. System przerywa operację i zwraca kartę.
- System przechodzi do kroku 8 scenariusza głównego
10a. Klient nie posiada wystarczającej ilościi pieniędzy
- System informuje że wprowadzona kwota przekracza aktualny stan konta.
- System prosi o ponowne podanie kwoty.
2a. Klient podaje kwotę nieprzekraczającą stanu konta.
1. system przechodzi do kroku 11 scenariusza głównego.
2b. Klient przerywa operację.
1. System przerywa operację i wydaje kartę.
12a. Klient anuluje przelew.
- System przerywa operację i informuje o anulowaniu transakcji.
- System zwraca kartę.
Wymagania specjalne:
-
Interfejs użytkownika musi być w języku polskim, angielskim, niemieckim.
-
Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
*a. Bankomat ma możliwość wykrycia czy się zawiesił.
3a. Pin składa się z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
-
Czy klient ma wybierać czy otrzymać drukowane potwierdzenie
-
Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu
-
Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji oprócz karty + pin