APO-ATM/use-case-3.md

3.7 KiB

Use Case 3: Wykonanie przelewu

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Chce przelać określoną kwotę pieniędzy na konto o podanym numerze.

  • Bank: Chce poprawnie realizowanych przelewów i zadowolenia Klienta.

  • Odbiorca przelewu: Chce otrzymać określoną kwotę pieniędzy na swoje konto.

Warunki wstępne:

ATM wyświetla ekran startowy i czeka na interakcje z Klientem. Klient posiada konto bankowe oraz ma przy sobie swoją kartę bankową. Odbiorca posiada konto bankowe

Warunki końcowe:

Kwota wprowadzona przez klienta została przelana na konto odbiorcy. Klient otrzymuje potwierdzenie wykonania przelewu. Karta została zwrócona Klientowi.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
  2. System prosi o podanie pinu.
  3. Klient wprowadza pin.
  4. System wyświetla menu wyboru.
  5. Klient wybiera opcje "Wykonaj przelew".
  6. System prosi o podanie numeru konta odbiorcy.
  7. Klient wprowadza numer konto odbiorcy.
  8. System prosi o podanie kwoty przelewu.
  9. Klient wprowadza określoną kwotę.
  10. System weryfikuje czy numer konta odbiorcy jest poprawny oraz czy Klient posiada wystarczającą ilość pieniędzy.
  11. System wyświetla ekran podsumowania.
  12. Klient potwierdza wykonanie przelewu.
  13. System realizuje tranzakcje i przesyła informacje do Banku o wykonanym przelewie.
  14. System wyświetla ekran podsumowania, drukuje potwierdzenie i zwraca kartę.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Bankomat zawiesza się

  1. Bankomat anuluje aktualną operację.
  2. Bankomat informuje klienta o anulowniu operacji i wydaje kartę.
  3. Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii.

3a. Nieprawidłowy pin

  1. System prosi o ponowne podanie pinu.
  2. Klient wprowadza pin

2a. Wprowadzono niepoprawny pin 3 razy.

  1. System przerywa operację i zwraca kartę.

2b. Klient wprowadza prwidłowy pin

  1. System przechodi do punktu 4 głównego scenariusza.

7a. Nieprawidłowy numer konta odbiorcy.

  1. System prosi o ponowne wprowadzenie numeru konta.
  2. Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
2a. Klient nie pamięta numeru konta odbiorcy.

  1. Klient wybiera opcję przerwania operacji.
  2. System przerywa operację i zwraca kartę.
  1. System przechodzi do kroku 8 scenariusza głównego

10a. Klient nie posiada wystarczającej ilościi pieniędzy

  1. System informuje że wprowadzona kwota przekracza aktualny stan konta.
  2. System prosi o ponowne podanie kwoty.
2a. Klient podaje kwotę nieprzekraczającą stanu konta.

  1. system przechodzi do kroku 11 scenariusza głównego.

2b. Klient przerywa operację.

  1. System przerywa operację i wydaje kartę.

12a. Klient anuluje przelew.

  1. System przerywa operację i informuje o anulowaniu transakcji.
  2. System zwraca kartę.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być w języku polskim, angielskim, niemieckim.

  • Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

*a. Bankomat ma możliwość wykrycia czy się zawiesił.

3a. Pin składa się z 4 cyfr.

Kwestie otwarte:

  • Czy klient ma wybierać czy otrzymać drukowane potwierdzenie

  • Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu

  • Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji oprócz karty + pin