3.3 KiB
Opis skrócony przypadków użycia
Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel |
---|---|
Klient | Wypłata gotówki |
Klient | Wpłata gotówki |
Klient | Wykonanie przelewu |
Klient | Sprawdzenie stanu konta |
Klient | Zakup kodu do telefonii pre-paidowej |
Serwisant | Wymiana papieru |
Serwisant | Wymiana kaset |
Słownik
Hasło | Opis |
---|---|
ATM | Bankomat |
System | System obsługi bankomatu |
Przypadki użycia
Use case 1: Wypłata gotówki
Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową, System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi opcję, z których klient wybiera opcję wypłaty gotówki. System prosi o podanie kwoty, którą ma wypłacić, użytkowik wprowadza kwotę. System sprawdza czy tyle środków znajduje się na koncie oraz w bankomacie, po czym wypłaca użytkownikowi gotówkę oraz oddaje wprowadzoną kartę bankową.
Use case 2: Wpłata gotówki
Klient banku podchodzi do ATM. Klient wprowadza kartę bankomatową do ATM. System prosi klienta o podanie PINu. Klient wprowadza PIN. Klient wybiera opcję wpłaty gotówki. Klient wkłada odliczoną ilość pieniędzy do ATM. Klient zatwierdza operację wpłaty. Klient wyciąga kartę z ATM. Klient odbiera potwierdzenie transakcji.
Use case 3: Wykonanie przelewu
Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową. System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi dostępne opcje, z których klient wybiera wykonanie przelewu. Użytkownik wprowadza numer konta osoby, do której wykonuje przelew oraz kwotę. System sprawdza, czy użytkownik posiada określoną kwotę na koncie, realizuje transakcję i oddaje wprowadzoną kartę bankową.
Use case 4: Sprawdzenie stanu konta
Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową. System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi opcje, z których klient wybiera sprawdzenie stanu konta. System wyświetla saldo konta. Po zatwierdzeniu przez użytkownika, system oddaje wprowadzoną kartę bankową.
Use case 5: Zakup kodu do telefonii pre-paidowej
Klient banku podchodzi do ATM. Klient wprowadza kartę bankomatową do ATM. System prosi klient o podanie PINu. Klient wprowadza PIN. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii. Klient wybiera operatora telefonii. Klient wybiera kwotę doładowania. Klient zatwierdza operację zakupu kodu do telefonii. Klient wyciąga kartę z ATM. Klient odbiera druk z kodem doładowania. Klient odbiera potwierdzenie transakcji.
Use case 6: Wymiana papieru
Serwisant podchodzi do ATM i loguje się specjalną kartą i PIN'em. Wybiera opcje wymiany papieru. Otwiera się odpowiednie miejsce, gdzie serwisant wymienia rolkę z papierem. Serwisant kończy operację poprzez wybranie odpowiedniej opcji, System zamyka miejsce na rolkę papieru i oddaje Serwisantowi jego kartę.
Use case 7: Wymiana kaset
Serwisant podchodzi do ATM i loguje się specjalną kartą i PIN'em. Wybiera opcje wymiany kaset na gotówkę. Otwiera się miejsce z kasetami, które powinny być wymienione. Serwisant wymienia odpowiednie kasety. Serwisant kończy operację poprzez wybranie odpowiedniej opcji, System zamyka miejsce na kasety i oddaje Serwisantowi jego kartę.