APO-ATM/use-case-2.md

3.7 KiB

Use Case 2: Wpłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwości dokonania wpłaty gotówki, braku błędów oraz potwierdzenia dokonania transakcji

  • Bank: oczekuje poprawnie zrealizowanych transakcji i zadowolenia klienta

Warunki wstępne:

Klient posiada konto bankowe oraz kartę bankomatową.

Warunki końcowe:

Zdeponowane środki zostały prawidłowo podliczone. Wpłacone środki zostają dodane do konta klienta. Karta została odebrana przez klienta.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
  2. System prosi o podanie pin-u.
  3. Klient wprowadza pin.
  4. System prosi o wybranie operacji.
  5. Klient wybiera opcję wpłaty gotówki.
  6. System prosi o umieszczenie banknotów w bankomacie.
  7. Klient umieszcza banknoty w bankomacie.
  8. System przelicza ilość zdeponowanych środków.
  9. System informuje o ilości przeliczonych środków.
  10. System prosi klienta o potwierdzenie transakcji.
  11. Klient zatwierdza transakcję.
  12. System pyta o chęć wydrukowania potwierdzenia transakcji.
  13. Klient wybiera opcję wydruku potwierdzenia transakcji.
  14. Bankomat wysuwa kartę.
  15. Klient odbiera kartę.
  16. Bankomat drukuje potwierdzenie transakcji.
  17. Klient odbiera potwierdzenie transakcji.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

3a. Klient wprowadza nieprawidłowy pin

  1. System wyświetla informację o podaniu nieprawidłowego pin-u.
  2. System wyświetla informację o pozostaniu 2 możliwych prób wprowadzenia pin-u.
  3. Klient wprowadza pin
 2a. Klient wprowadza nieprawidłowy pin

   1. System wyświetla informację o podaniu nieprawidłowego pin-u.
   2. System wyświetla informację o pozostaniu 1 możliwyej próby wprowadzenia pin-u.
   3. Klient wprowadza pin.

    3a. Klient wprowadza nieprawidłowy pin
      1. System wyświetla informację o podaniu nieprawidłowego pin-u.
      2. System wyświetla informację o zablokowaniu karty bankomatowej.
      3. Bankomat wysuwa kartę.
      4. Klient odbiera kartę.
    
    3b. Klient wprowadza prawidłowy pin

      1. Przejście do punktu 4 scenariusza głównego.

 2b. Klient wprowadza prawidłowy pin

   1. Przejście do punktu 4 scenariusza głównego.

7a. Klient nie umieszcza banknotów w bankomacie przez 60 sekund

  1. System wyświetla komunikat o przekroczeniu czasu dopuszczalnej nieaktywności.
  2. Bankomat wysuwa kartę.
  3. Klient odbiera kartę.

11a. Klient nie zatwierdza transakcji

  1. System wyświetla informację o przerwaniu transakcji.
  2. Bankomat wysuwa kartę.
  3. Klient odbiera kartę.
  4. Bankomat zwraca wprowadzone przez klienta banknoty.

13a. Klient nie wybiera opcji wydruku potwierdzenia transakcji

  1. Bankomat wysuwa kartę.
  2. Klient odbiera kartę.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.

  • Ekran dotykowy na dużym płaskim monitorze

  • Klawiatura numeryczna

  • Kieszeń bankomatu umożliwiająca wprowadzenie gotówki

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

1a. Karta jest nie uszkodzoną, poprawnie działającą kartą bankomatową.

3a. Pin składa się z 4 cyfr.

7a. Banknoty są banknotami o nominałach 20zł, 50zł, 100zł lub 200zł.

Kwestie otwarte:

  • Czy dopuszczamy autoryzację biometryczną?

  • Czy bankomat powinien akceptować banknoty innych walut?