APO-ATM/use-cases.md

2.6 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient Wypłata gotówki
Klient Wpłata gotówki
Klient Wykonanie przelewu
Klient Sprawdzenie stanu konta
Klient Zakup kodu do telefonii pre-paidowej
Serwisant Wymiana papieru
Serwisant Wymiana kaset

Słownik

Hasło Opis
ATM Bankomat
System System obsługi bankomatu

Przypadki użycia

Use case 1: Wypłata gotówki

Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową, System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi opcję, z których klient wybiera opcję wypłaty gotówki. System prosi o podanie kwoty, którą ma wypłacić, użytkowik wprowadza kwotę. System sprawdza czy tyle środków znajduje się na koncie oraz w bankomacie, po czym wypłaca użytkownikowi gotówkę oraz oddaje wprowadzoną kartę bankową.

Use case 2: Wpłata gotówki

Klient banku podchodzi do ATM. Klient wprowadza kartę bankomatową do ATM. System prosi klienta o podanie PINu. Klient wprowadza PIN. Klient wybiera opcję wpłaty gotówki. Klient wkłada odliczoną ilość pieniędzy do ATM. Klient zatwierdza operację wpłaty. Klient wyciąga kartę z ATM. Klient odbiera potwierdzenie transakcji.

Use case 3: Wykonanie przelewu

Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową. System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi dostępne opcje, z których klient wybiera wykonanie przelewu. Użytkownik wprowadza numer konta osoby, do której wykonuje przelew oraz kwotę. System sprawdza, czy użytkownik posiada określoną kwotę na koncie, realizuje transakcję i oddaje wprowadzoną kartę bankową.

Use case 4: Sprawdzenie stanu konta

Klient banku podchodzi do ATM i wprowadza swoją kartę bankową. System prosi o podanie PINu przez klienta, użytkownik wprowadza PIN. System wyświetla użytkownikowi opcje, z których klient wybiera sprawdzenie stanu konta. System wyświetla saldo konta. Po zatwierdzeniu przez użytkownika, system oddaje wprowadzoną kartę bankową.

Use case 5: Zakup kodu do telefonii pre-paidowej

Klient banku podchodzi do ATM. Klient wprowadza kartę bankomatową do ATM. System prosi klient o podanie PINu. Klient wprowadza PIN. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii. Klient wybiera operatora telefonii. Klient wybiera kwotę doładowania. Klient zatwierdza operację zakupu kodu do telefonii. Klient wyciąga kartę z ATM. Klient odbiera druk z kodem doładowania. Klient odbiera potwierdzenie transakcji.