APO-ATM/use-case-1.md

3.0 KiB

Use Case 1: Wypłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzenia danych oraz szybkiego i poprawnego wykonania operacji.

  • Właściciel bankomatu: oczekuje poprawnego wykonania operacji i zadowolenia klienta.

  • Bank: oczekuje poprawnego zaksięgowania operacji dokonywanych przez klientów.

Warunki wstępne:

Bankomat działa, ma połączenie z siecią oraz zasilanie.

Warunki końcowe:

Klient otrzymał z bankomatu wpisaną kwotę w gotówce, została mu zwrócona jego karta bankowa i potwierdzenie operacji, jeśli wybrał taką opcję.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
  2. System prosi o podanie PINu.
  3. Klient wprowadza PIN.
  4. System wyświetla opcje możliwe do wykonania w bankomacie.
  5. Klient wybiera opcję wypłaty gotówki.
  6. System prosi o podanie żądanej kwoty do wypłaty.
  7. Klient wprowadza kwotę, jaką chce wypłacić i zatwierdza ją.
  8. System sprawdza czy tyle środków znajduje się na koncie.
  9. System sprawdza czy tyle banknotów znajduje się w bankomacie.
  10. System sprawdza czy ma wystarczająco dużo papieru, by wydrukować potwierdzenie operacji.
  11. System wydaje klientowi banknoty.
  12. System zapisuje informację o wykonanej operacji i wysyła ją do banku w celu jej zaksięgowania.
  13. System pyta czy klient chce otrzymać potwierdzenie wykonanej operacji.
  14. Klient wybiera opcję dot. potwierdzenia.
  15. System drukuje potwierdzenie operacji.
  16. System oddaje klientowi jego kartę bankową.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie systemu

1a. Klient wprowadza kartę złą storną.

3a. Nieprawidłowy PIN.

5a. Klient wybrał inną opcję.

8a. Na koncie bankowym jest za mało środków.

9a. W bankomacie jest za mało banknotów, by wypłacić żądaną kwotę.

10a. W bankomacie nie ma wystarczająco dużo papieru, by wydrukować potwierdzenie operacji.

11a. Banknot utkwił w bankomacie.

14a. Klient wybrał opcję z potwierdzeniem.

14b. Klient wybrał opcję bez potwierdzenia.

Wymagania specjalne:

  • Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.

  • Interfejs dotykowy i klawiatura numeryczna.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

1a. Karta jest poprawną kartą bankową.

3a. Pin składa się z 4 cyfr.

7a. Kwota jest liczbą całkowitą większą lub równą 10 i mniejszą bądź równą 5000.

12a. Połączenie z bankiem jest bezpieczne.

Kwestie otwarte:

  • Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?