GRK/cw 2/src/main_2_1b.cpp
secret_dude a7bd7ecb75 master
2022-01-12 16:07:16 +01:00

86 lines
2.0 KiB
C++

#include "glew.h"
#include "freeglut.h"
#include "glm.hpp"
#include "ext.hpp"
#include <iostream>
#include <cmath>
#include "Shader_Loader.h"
#include "Render_Utils.h"
#include "Box.cpp"
float points[] = {
0.0f,1.0f,0.f,1.f,
0.7818314824680298f,0.6234898018587336f,0.f,1.f,
0.9749279121818236f,-0.22252093395631434f,0.f,1.f,
0.43388373911755823f,-0.900968867902419f,0.f,1.f,
-0.433883739117558f,-0.9009688679024191f,0.f,1.f,
-0.9749279121818236f,-0.2225209339563146f,0.f,1.f,
-0.7818314824680299f,0.6234898018587334f,0.f,1.f,
};
float hues[] = {
0.0, 0.7142857142857143, 0.42857142857142855, 0.14285714285714285, 0.8571428571428571, 0.5714285714285714, 0.2857142857142857
};
GLuint program;
Core::Shader_Loader shaderLoader;
unsigned int VAO;
void renderScene()
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glClearColor(0.0f, 0.3f, 0.3f, 1.0f);
// ZADANIE: Powyżej w tablicy points znajdują się wierzchołki 7-kąta foremnego, zadanie polega na narysowaniu gwiazdy siedmioramiennej jak na obrazku zad1b.jpg. Do shadera należy przesłać pozycje wierzchołków i ich odcienie z tablicy hues podobnie jak w zadaniu 1a.
// Idealnie rozwiązane zadanie wymaga użycia indeksowania z użyciem Element Buffer Objects oraz trybu rysowania GL_LINE_STRIP
// (dodatkowe) Jedna krawędź przechodzi przez wszystkie odcienie zamiast z czerwonego do magenty. Co to powoduje? W jaki sposób byś to naprawił?
glUseProgram(program);
glUseProgram(0);
glutSwapBuffers();
}
void init()
{
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
program = shaderLoader.CreateProgram("shaders/shader_2_1b.vert", "shaders/shader_2_1b.frag");
}
void shutdown()
{
shaderLoader.DeleteProgram(program);
}
void idle()
{
glutPostRedisplay();
}
int main(int argc, char ** argv)
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA);
glutInitWindowPosition(200, 200);
glutInitWindowSize(600, 600);
glutCreateWindow("OpenGL Pierwszy Program");
glewInit();
init();
glutDisplayFunc(renderScene);
glutIdleFunc(idle);
glutMainLoop();
shutdown();
return 0;
}