Added task 7 and make this document readable.

This commit is contained in:
Jakub Henyk 2023-03-23 19:09:31 +01:00
parent 0406ab314e
commit 5223aa05b5

View File

@ -1,179 +1,183 @@
## Wymagania do systemu:
* rozpoczęcie zakupów,
* informowanie o promocjach/sugerowanie dostępnych promocji,
* finalizacja zakupów,
* anulowanie złożonego zamówienia,
* dodawanie i usuwanie przedmiotów do koszyka,
* proponowanie podobnych produktów (jeśli nie ma danego produktu w ofercie),
* obsługa bonów/karty rabatowej,
* zapisywanie listy zakupów na później,
* wczytywanie listy zakupów,
* zwrot produktu.
## Zadanie 1: Rozpoczęcie zakupów.
Wymagania do systemu: > **system:** Witamy w systemie zakupów sieci sklepów spożywczych *"Galaktyczny Skład"*, co chcesz dzisiaj zamówić? \
*rozpoczęcie zakupów **user:** Chciałbym zamówić parówki z serem *"Jupiterki"*, makaron świderki, oraz czteropak piwa *"Galaktatra"*. \
*informowanie o promocjach/sugerowanie dostępnych promocji **system:** Do koszyka zostały dodane: parówki z serem, makaron świderki oraz 4-pak piwa *"Tatra"*. Czy chcesz coś dodać jeszcze? ***W promocji mamy czipsy "Lejs" o smaku SURIMI***. \
*finalizacja zakupów **user:** To będzie wszystko. \
*anulowanie złożonego zamówienia **system:** Dziękujemy, złożone zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
*dodawanie & usuwanie przedmiotów do koszyka
*proponowanie podobnych produktów (jeśli nie ma danego produktu w ofercie)
*obsługa bonów/karty rabatowej
*zapisywanie listy zakupów na później
*wczytywanie listy zakupów
*zwrot produktu
## Zadanie 2: Informowanie o promocjach/sugerowanie dostępnych promocji.
> **user:** Dodaj do koszyka masło 82% *"Galaktyczna dolina"*. \
**system:** Do koszyka dodano: masło 82% *"Galaktyczna dolina"*. ***Obecnie mamy promocje 3+1 dla masła 82% "Galaktylos", czy chciałbyś/chciałabyś skorzystać z promocji?*** \
**user:** Ile bejmów na to wydam? \
**system:** ***Przy zakupie masła "Galaktylos" w promocji 3+1 zapłacisz 20 cebulionów! TANIO JAK W 2021 ROKU!*** Czy chcesz wymienić produkt masło 82% *"Galaktyczna dolina"* na masło *"Galaktylos"* w promocji 3+1? \
**user:** Nie. \
**system:** Dobrze, czy chcesz kupić coś jeszcze? \
**...**
Zadanie 1: rozpoczęcie zakupów ## Zadanie 3: Finalizacja zakupów.
system: Witamy w systemie zakupów sieci sklepów spożywczych "Galaktyczny Skład", co chcesz dzisiaj zamówić? > **...** \
user: chciałbym zamówić parówki z serem "Jupiterki", makaron świderki, oraz czteropak piwa "Galaktatra" **user:** To będzie wszystko. \
system: do koszyka zostały dodane: parówki z serem, makaron świderki oraz 4-pak piwa "Tatra". Czy chcesz coś dodać jeszcze? *W promocji mamy czipsy Lejs o smaku SURIMI* **system:** Chcesz przejśc do płatności? \
user: to będzie wszystko **user:** Tak. \
system: Dziękujemy, złożone zamówienie zostało przyjęte do realizacji. **system:** Koszyk, zapisany, czy chcesz abym przeczytał wszystkie artykuły w koszyku? \
**user:** Nie. \
**system:** Suma płatności - 420 cebulionów już ze zniżką *"0 VAT"* od partii rządzącej! Chwała wielkiej partii! Czy posiadasz kartę klienta? \
**user:** Tak. \
**system:** Poprosze numer karty lub numer telefonu, jeśli był podany przy rejestracji. \
**user:** 420-213-769. \
**system:** Dodatkowe zniżki zostały naliczone. Suma zniżek: 0 cebulionów. Suma płatności ze zniżkami - 420 cebulionów. Czy chcesz zakończyć zakupy? \
**user:** Tak. \
**system:** Dobrze, zamówienie zostało przyjęte ro realizacji, z twojego konta zostanie pobrane 420 cebulionów. \
**system(optional):** Łaczenie z bankiem. \
**system(optional):** Autoryzacja płatności. \
**system:** Zakupy zostały opłacone, dziękujemy za korzystanie z usług sklepu *"Galaktyczny Skład"*.
Zadanie 2: informowanie o promocjach/sugerowanie dostępnych promocji ## Zadanie 4: Anulowanie złożonego zamówienia.
user: dodaj do koszyka masło 82% "Galaktyczna dolina" > **user:** Chciałbym anulować ostatnie zamówienie. \
system: do koszyka dodano: masło 82% "Galaktyczna dolina. *Obecnie mamy promocje 3+1 dla masła 82% "Galaktylos", czy chciałbyś/chciałabyś skorzystać z promocji?* **system:** Podaj numer karty klienta lub numer telefonu. \
user: ile bejmów na to wydam? **user:** 420-213-769. \
system: *przy zakupie masła "Galaktylos" w promocji 3+1 zapłacisz 20 cebulionów! TANIO JAK W 2021 ROKU!* Czy chcesz wymienić produkt masło 82% "Galaktyczna dolina" na masło "Galaktylos" w promocji 3+1? **system:** Chcesz anulować zamówienie numer 1, 2 czy 3. \
user: nie **user:** Zamówienie numer 2. \
system: dobrze, czy chcesz kupić coś jeszcze? **system:** Czy potwierdzasz anulowanie zamówienia numer 2? \
... **user:** Tak, anuluj zamówienie. \
**system:** Zamówienie anulowano. \
\
***lub*** \
\
**system:** Chcesz anulować zamówienie numer 1, 2 czy 3? \
**user:** Zamówienie numer 1. \
**system:** Zamówienie numer 1 jest już w realizacji. Za anulowanie tego zamówienia nie otrzymasz zwrotu gotówki. Czy potwierdzasz anulowanie zamówienia numer 1? \
**user:** Nie. \
**system:** Zamówienie nie zostało anulowane. Czy coś jeszcze mogę dla Ciebie zrobić?
Zadanie 3: finalizacja zakupów ## Zadanie 5: Dodawanie przedmiotów do koszyka oraz ich usuwanie.
... > **user:** Prosze dodać parówki *"Jupiterki"*. \
user: to będzie wszystko **system:** Parówki *"Jupiterki"*: Classic" zostały dodane do twojego koszyka. Kontynuować? \
system: chcesz przejśc do płatności? **user:** Dodaj do tego wódkę *"Marsówka"*. \
user: tak **system:** Wódka *"Marsówka"* została dodana to twojego koszyka. \
system: koszyk, zapisany, czy chcesz abym przeczytał wszystkie artykuły w koszyku? **user:** Co mam w koszyku? \
user: nie **system:** Zawartość koszyka:
system: suma płatności - 420 cebulionów już ze zniżką "0 VAT" od partii rządzącej! Chwała wielkiej partii! * napój gazowany *"Cosmic Coke"*,
Czy posiadasz kartę klienta? * awokado,
user: tak * zamrożona pizza *"Hawajska: Dla wszyskich"* marki *"Kosmiczna Flota"*,
system: poprosze numer karty lub numer telefonu, jeśli był podany przy rejestracji * ciasto w kostce *"Czarna dziura"*,
user: 420-213-769 * parówki *"Jupiterki: Classic"*,
system: dodatkowe zniżki zostały naliczone. Suma zniżek: 0 cebulionów. Suma płatności ze zniżkami - 420 cebulionów. Czy chcesz zakończyć zakupy? * wódka *"Marsówka"*.
user: tak > **user:** Proszę usunąć awokado. \
system: Dobrze, zamówienie zostało przyjęte ro realizacji, z twojego konta zostanie pobrane 420 cebulionów **system:** Awokado zostało usunięte. \
system(optional): Łaczenie z bankiem **user:** A może nie, niech awokado zostanie. \
system(optional): Autoryzacja płatności **system:** Awokado zostało przywrócone do twojego koszyka. Chcesz kontynuować zakupy? \
system: zakupy zostały opłacone, dziekujemy za korzystanie z usług sklepu "Galaktyczny Skład" **user:** Nie. \
**system:** Chcesz przejść do płatności? \
**user:** Tak. \
**system:** Suma zakupów łącznie wyniesie 2137 cebulionów. \
**user:** Proszę jednak usunąć awokado. \
**system:** Wracam do trybu edycji koszyka. Awokado zostało usunięte. Czy chcesz kontynuować zakupy? \
**user:** Nie, chcę zapłacić. \
**system:** Suma zakupów łącznie wyniesie 69 cebulionów. \
**...**
## Zadanie 6: Proponowanie podobnych produktów w przypadku braku oczekiwanego.
Zadanie 4: Anulowanie złożonego zamówienia > **user:** Proszę dodać do koszyka batonik *"Mars"*. \
user: chciałbym anulować ostatnie zamówienie **system:** Aktualnie batonik *"Mars"* jest niedostępny, proponuję batoniki: *"Bounty"*, *"Twix"*, *"Lion"*. \
system: podaj numer karty klienta lub numer telefonu **user:** Dobrze, poproszę *"Lion"*. \
user: 420-213-769 **system:** Batonik *"Lion"* został dodany do koszyka. \
system: chcesz anulować zamówienie numer 1, 2 czy 3 **...**
user: zamówienie numer 2
system: czy potwierdzasz anulowanie zamównienia nr 2?
user: tak, anuluj zamówienie
system: zamówienie anulowano
lub: ## Zadanie 7: Obsługa bonów/karty rabatowej.
system: chcesz anulować zamówienie numer 1, 2 czy 3
user: zamówienie numer 1
system: zamówienie numer 1 jest już w realizacji. Za anulowanie tego zamówienia nie otrzymasz zwrotu gotówki. Czy potwierdzasz anulowanie zamówienia numer 1?
user: nie
system: zamówienie nie zostało anulowane. Czy coś jeszcze mogę dla Ciebie zrobić?
> **system:** Czy posiadasz bon lub kartę rabatową? \
**user:** Tak. \
**system:** Proszę o podanie numeru bonu lub karty. \
**user:** JB21C3C7. \
**system:** Dziękuję. Twój rabat został naliczony. \
**...** \
\
***lub*** \
\
**system:** Czy posiadasz bon lub kartę rabatową? \
**user:** Nie. \
**...**
Zadanie 5: Dodawanie przedmiotów do koszyka oraz ich usuwanie ## Zadanie 8: Zapisywanie listy zakupów na później/wczytywanie listy zakupów.
user: prosze dodać parówki "Jupiterki" > **user:** Prosze dodać parówki *"Jupiterki"*. \
system: parówki "Jupiterki: Classic" zostały dodane do twojego koszyka. Kontynuować? **system:** Parówki *"Jupiterki: Classic"* zostały dodane do twojego koszyka. Kontynuować? \
user: dodaj do tego wódkę "Marsówka" **user:** Dodaj do tego wódkę *"Marsówka"*. \
system: wódka "Marsówka" została dodana to twojego koszyka **system:** Wódka *"Marsówka"* została dodana to twojego koszyka. \
user: co mam w koszyku **user:** Co mam w koszyku? \
system: zawartość koszyka: **system:** Zawartość koszyka:
- napój gazowany "Cosmic Coke" * napój gazowany *"Cosmic Coke"*,
- awokado * awokado,
- zamrożona pizza "Hawajska: Dla wszyskich" marki "Kosmiczna Flota" * zamrożona pizza *"Hawajska: Dla wszyskich"* marki *"Kosmiczna Flota"*,
- ciasto w kostce "Czarna dziura" * ciasto w kostce *"Czarna dziura"*,
- parówki "Jupiterki: Classic" * parówki *"Jupiterki: Classic"*,
- wódka "Marsówka" * wódka *"Marsówka"*.
> **user:** Proszę usunąć awokado. \
**system:** Awokado zostało usunięte. \
**user:** A może nie, niech awokado zostanie. \
**system:** Awokado zostało przywrócone do twojego koszyka. Chcesz kontynuować zakupy? \
**user:** Nie. \
**system:** Chcesz przejść do płatności? \
**user:** Nie. zapisz mój koszyk. \
**system:** Do konta o numerze 420-213-769 zapisuje zawartość koszyka z numerem 5:
* napój gazowany *"Cosmic Coke"*,
* awokado,
* zamrożona pizza *"Hawajska: Dla wszyskich"* marki *"Kosmiczna Flota"*,
* ciasto w kostce *"Czarna dziura"*,
* parówki *"Jupiterki: Classic"*,
* wódka *"Marsówka"*.
> **user:** To pa. \
**...** \
**user:** Chce zreazlizować zapisany koszyk. \
**system:** Podaj numer konta lub numer telefonu. \
**user:** 420-213-769. \
**system:** Dla tego konta mam zapisane trzy koszyki: 5, 7, 11. który koszyk chcesz zrealizować? \
**user:** Ten z avokado. \
**system:** Avokado znajduje się w 5 i 11 koszyku. Który koszyk chcesz zrealizować? \
**user:** Co znajduje się w koszyku 5? \
**system:**
* napój gazowany *"Cosmic Coke"*,
* awokado,
* zamrożona pizza *"Hawajska: Dla wszyskich"* marki *"Kosmiczna Flota"*,
* ciasto w kostce *"Czarna dziura"*,
* parówki *"Jupiterki: Classic"*,
* wódka *"Marsówka"*.
> **user:** Chce zrealizować ten koszyk. \
**system:** Przechodzę do płatności za koszyk numer 5. \
**...**
user: proszę usunąć awokado ## Zadanie 9: Zwrot produktu.
system: awokado zostało usunięte
user: a może nie, niech awokado zostanie
system: awokado zostało przywrócone do twojego koszyka. Chcesz kontynuować zakupy?
user: nie
system: chcesz przejść do płatności?
user: tak
system: suma zakupów łącznie wyniesie 2137 cebulionów
user: proszę jednak usunąć awokado
system: wracam do trybu edycji koszyka. Awokado zostało usunięte. Czy chcesz kontynuować zakupy?
user: nie, chcę zapłacić
system: suma zakupów łącznie wyniesie 69 cebulionów
....
Zadanie 6: Proponowanie podobnych produktów w przypadku braku oczekiwanego > **user:** Dzień dobry, ser *"Gouda"*, który niedawno zakupiłem u Państwa w sklepie okazał się spleśniały. \
**system:** Dzień dobry, w takiej sytuacji możliwy jest zwrot pieniędzy lub wybór innego produktu w podobnej cenie. \
user: proszę dodać do koszyka batonik "Mars" **user:** Dobrze, poproszę o wymiane produktu na ser *"Cheddar"* lub ser *"Edamski"*. \
system: Aktualnie batonik "Mars" jest niedostępny, proponuję batoniki: "Bounty", "Twix", "Lion" **system:** Dostępne są oba sery, proszę o wybór jednego. \
user: dobrze, poproszę "Lion" **user:** Niech będzie ser *"Cheddar"*. \
system: Batonik "Lion" został dodany do koszyka **system:** Proszę o podanie numeru zamówienia (**optional:** oraz dowodu wadliwego produktu, który zostanie sprawdzony przez pracownika sklepu/innego bota). \
.... **user:** XYZ (**optional:** gouda.jpg). \
**...** \
Zadanie 7: obsługa bonów/karty rabatowej **system:** Reklamacja została przyjęta. \
**...**
Zadanie 8:zapisywanie listy zakupów na później/wczytywanie listy zakupów
user: prosze dodać parówki "Jupiterki"
system: parówki "Jupiterki: Classic" zostały dodane do twojego koszyka. Kontynuować?
user: dodaj do tego wódkę "Marsówka"
system: wódka "Marsówka" została dodana to twojego koszyka
user: co mam w koszyku
system: zawartość koszyka:
- napój gazowany "Cosmic Coke"
- awokado
- zamrożona pizza "Hawajska: Dla wszyskich" marki "Kosmiczna Flota"
- ciasto w kostce "Czarna dziura"
- parówki "Jupiterki: Classic"
- wódka "Marsówka"
user: proszę usunąć awokado
system: awokado zostało usunięte
user: a może nie, niech awokado zostanie
system: awokado zostało przywrócone do twojego koszyka. Chcesz kontynuować zakupy?
user: nie
system: chcesz przejść do płatności?
user: nie. zapisz mój koszyk
system: do konta o numerze 420-213-769 zapisuje zawartość koszyka z numerem 5:
- napój gazowany "Cosmic Coke"
- awokado
- zamrożona pizza "Hawajska: Dla wszyskich" marki "Kosmiczna Flota"
- ciasto w kostce "Czarna dziura"
- parówki "Jupiterki: Classic"
- wódka "Marsówka"
user: to pa
....
user: chce zreazlizować zapisany koszyk
system: podaj numer konta lub numer telefonu
user: 420-213-769
system: dla tego konta mam zapisane trzy koszyki: 5,7, 11. który koszyk chcesz zrealizować?
user: ten z avokado
system: avokado znajduje się w 5 i 11 koszyku. Który koszyk chcesz zrealizować?
user: co znajduje się w koszyku 5?
system: - napój gazowany "Cosmic Coke"
- awokado
- zamrożona pizza "Hawajska: Dla wszyskich" marki "Kosmiczna Flota"
- ciasto w kostce "Czarna dziura"
- parówki "Jupiterki: Classic"
- wódka "Marsówka"
user: chce zrealizować ten koszyk
system: przechodzę do płatności za koszyk numer 5
...
Zadanie 9: Zwrot produktu
user: dzień dobry, ser "Gouda", który niedawno zakupiłem u Państwa w sklepie okazał się spleśniały
system: Dzień dobry, w takiej sytuacji możliwy jest zwrot pieniędzy lub wybór innego produktu w podobnej cenie
user: dobrze, poproszę o wymiane produktu na ser "Cheddar" lub ser "Edamski"
system: Dostępne są oba sery, proszę o wybór jednego
user: niech będzie ser "Cheddar"
system: Proszę o podanie numeru zamówienia (optional: oraz dowodu wadliwego produktu, który zostanie sprawdzony przez pracownika sklepu/innego bota)
user: XYZ (optional: gouda.jpg)
...
system: reklamacja została przyjęta
...