diff --git a/Ikony/forklift.png b/Ikony/forklift.png new file mode 100644 index 0000000..0ac059f Binary files /dev/null and b/Ikony/forklift.png differ diff --git a/Ikony/wozek.png b/Ikony/wozek.png new file mode 100644 index 0000000..6d84ef2 Binary files /dev/null and b/Ikony/wozek.png differ diff --git a/Ikony/wozek_ze_skrzynka.png b/Ikony/wozek_ze_skrzynka.png new file mode 100644 index 0000000..b868131 Binary files /dev/null and b/Ikony/wozek_ze_skrzynka.png differ diff --git a/main.py b/main.py index c8536ae..1228ded 100644 --- a/main.py +++ b/main.py @@ -1,27 +1,69 @@ +import math import os +import random import pygame -FPS = 60 -SZEROKOSC_OKNA = 800 -WYSOKOSC_OKNA = 600 +FPS = 1 + +SZEROKOSC_OKNA = 1280 +WYSOKOSC_OKNA = 960 + +LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8 +LICZBA_POL_W_PIONIE = 6 + +Krata = [] +for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): + Krata.append([]) + for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): + Krata[rzad].append(random.randint(0, 9)) + +bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE)) +odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola)) +bok_pola -= odstep_miedzy_polami + BIALY = (255, 255, 255) +JASNOSZARY1 = (180, 180, 180) OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) pygame.display.set_caption("Okno1") TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500)) TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100)) +wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')), + (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami)) +wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png')) def wyswietl_okno(): - OKNO.fill((150, 200, 150)) - OKNO.blit(TEST1_IKONA, - (SZEROKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_width() / 2, WYSOKOSC_OKNA / 2 - TEST1_IKONA.get_height() / 2)) - OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, 0)) - OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), 0)) - OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (SZEROKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_width(), WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height())) - OKNO.blit(TRAKTOR_IKONA, (0, WYSOKOSC_OKNA - TRAKTOR_IKONA.get_height())) + OKNO.fill(JASNOSZARY1) + + for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): + for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): + pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami, + (odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami, + bok_pola, bok_pola]) + pygame.display.update() + + +def wyswietl_wozek(): + for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): + for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): + pom = Krata[rzad][kolumna] + if pom == 0: + pom = wozek_ikona + elif pom == 1: + pom = wozek_ze_skrzynka_ikona + elif pom == 2: + pom = TRAKTOR_IKONA + else: + pom = None + if pom != None: + pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami)) + OKNO.blit(pom, ((( + odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2, + (( + odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2)) pygame.display.update() @@ -35,5 +77,14 @@ while warunek_dzialania: break wyswietl_okno() + wyswietl_wozek() + + pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1] + for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1): + for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1): + Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)] + Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1] + Krata[0][0] = pom + print(Krata) pygame.quit()