Stworzenie kraty (prawdziwej, z polami). Losowanie na nią agentów zajmujących nxn pól.

This commit is contained in:
Dominik Jagosz 2022-03-10 19:41:05 +01:00
parent 61c8f63437
commit 9ca4f821e1
6 changed files with 87 additions and 22 deletions

View File

@ -4,7 +4,7 @@
<content url="file://$MODULE_DIR$">
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
</content>
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (sztucznosc)" jdkType="Python SDK" />
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
</component>
</module>

View File

@ -1,4 +1,4 @@
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (sztucznosc)" project-jdk-type="Python SDK" />
</project>

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 1.0 KiB

View File

@ -1,11 +1,17 @@
import random
import pygame
from stale import *
class Agent1:
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
self.hitbox = hitbox
bok = BOK_AGENTA1
bok_w_polach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
def __init__(self, pole_lewe_gorne, tekstura, kierunek, droga):
self.pole_lewe_gorne = pole_lewe_gorne
self.hitbox = pygame.Rect(self.pole_lewe_gorne.x_lewego_boku, self.pole_lewe_gorne.y_gory, self.bok, self.bok)
self.tekstura = tekstura
self.kierunek = kierunek
self.droga = droga
@ -93,3 +99,8 @@ class Agent1:
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
def zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(self, Krata):
for wiersz in range(self.pole_lewe_gorne.wiersz, self.pole_lewe_gorne.wiersz + self.bok_w_polach):
for kolumna in range(self.pole_lewe_gorne.kolumna, self.pole_lewe_gorne.kolumna + self.bok_w_polach):
Krata[wiersz][kolumna] = POLE.AGENT

56
main.py
View File

@ -1,7 +1,5 @@
import os
import pygame
from agenci import *
from stale import *
@ -9,18 +7,44 @@ OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Agenci1 = []
Krata = []
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
Krata.append([])
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
Krata[rzad].append(POLE.PUSTE)
def wyswietl_okno():
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
def wyswietl_krate():
OKNO.fill(SZARY1)
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
(ODSTEP_MIEDZY_POLAMI + BOK_POLA) * rzad + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI,
BOK_POLA, BOK_POLA])
def wyswietl_agentow():
for a in Agenci1:
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
if a.droga == 0:
a.obierzNowyKierunek()
a.okreslDlugoscDrogi()
a.ruszSie(Agenci1)
# a.ruszSie(Agenci1)
pygame.display.update()
def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
wynik = True
for wiersz in range(pole_lewe_gorne.wiersz, pole_lewe_gorne.wiersz + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
for kolumna in range(pole_lewe_gorne.kolumna, pole_lewe_gorne.kolumna + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
if Krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE:
wynik = False
break
if wynik == False:
break
return wynik
def dodaj_agenta1():
los = None
if len(Agenci1) in range(0, 40):
@ -36,17 +60,18 @@ def dodaj_agenta1():
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
pom = 'traktor_ikona.png'
if pom != None:
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
warunek = True
for a in Agenci1:
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
warunek = False
break
if warunek:
pole_lewe_gorne = Pole(random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
if len(Agenci1) == 0:
pole_lewe_gorne = Pole(0, 0)
if czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
pom='test1_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
nowy_agent = Agent1(pole_lewe_gorne, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)
nowy_agent.zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(Krata)
Agenci1.append(nowy_agent)
# print(Krata)
def main():
@ -58,7 +83,8 @@ def main():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
wyswietl_okno()
wyswietl_krate()
wyswietl_agentow()
dodaj_agenta1()
pygame.quit()

View File

@ -1,12 +1,24 @@
from enum import Enum
FPS = 120
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
# WYSOKOSC_OKNA = 750
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
LICZBA_POL_W_PIONIE = 30
BOK_POLA = 20
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 5
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 3
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
KROK_AGENTA1 = 2
SZEROKOSC_OKNA = 1280
WYSOKOSC_OKNA = 960
BOK_AGENTA1 = 100
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
SZARY1 = (150, 150, 150)
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
@ -15,3 +27,19 @@ class KIERUNEK(Enum):
DOL = 1
LEWO = 2
PRAWO = 3
class POLE(Enum):
PUSTE = 0
AGENT = 1
LAWA = 2
class Pole():
bok = BOK_POLA
def __init__(self, wiersz, kolumna):
self.wiersz = wiersz
self.kolumna = kolumna
self.x_lewego_boku = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * kolumna + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
self.y_gory = (Pole.bok + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) * wiersz + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI