From a40fb0a8e31bcce55321f94d0aff0ee79329b903 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Dominik Jagosz Date: Tue, 22 Mar 2022 13:26:51 +0100 Subject: [PATCH] Zaktualizuj 'main.py' --- main2.py => main.py | 158 ++++++++++++++++++++++---------------------- 1 file changed, 79 insertions(+), 79 deletions(-) rename main2.py => main.py (96%) diff --git a/main2.py b/main.py similarity index 96% rename from main2.py rename to main.py index 7544f98..f880f93 100644 --- a/main2.py +++ b/main.py @@ -1,79 +1,79 @@ -import os - -import pygame -from agenci import * -from stale import * -import stale - -OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) -pygame.display.set_caption("Okno1") -Agenci1 = [] - -def kratka(surface): - for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE): - new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT) - new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT) - pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2) - pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2) - -def wyswietl_okno(): - OKNO.fill(JASNOSZARY1) - for a in Agenci1: - OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y)) - if a.droga == 0: - a.obierzNowyKierunek() - a.okreslDlugoscDrogi() - a.ruszSie(Agenci1) - kratka(OKNO) - pygame.display.update() - - -def dodaj_agenta1(): - los = None - if len(Agenci1) in range(0, 1): - los = random.randint(1, 15) - if los != None: - pom = None - if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0: - pom = 'wozek.png' - elif los in (3, 4): - pom = 'wozek_ze_skrzynka.png' - elif los == 5 and len(Agenci1) > 6: - pom = 'traktor_ikona.png' - if pom != None: - x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) - hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) - warunek = True - for a in Agenci1: - if a.hitbox.colliderect(hitbox): - warunek = False - break - if warunek: - ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), - (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) - Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)) - -def dodaj_agenta2(): - los = None - if len(Agenci1) in range(0, 1): - los = random.randint(1, 15) - pom = 'wozek.png' - if pom != None: - x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) - hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) - -def main(): - klatkaz = pygame.time.Clock() - warunek_dzialania = True - while warunek_dzialania: - klatkaz.tick(FPS) - for event in pygame.event.get(): - if event.type == pygame.QUIT: - warunek_dzialania = False - break - wyswietl_okno() - dodaj_agenta1() - pygame.quit() - - -main() +import os + +import pygame +from agent import * +from stale import * +import stale + +OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) +pygame.display.set_caption("Okno1") +Agenci1 = [] + +def kratka(surface): + for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE): + new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT) + new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT) + pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2) + pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2) + +def wyswietl_okno(): + OKNO.fill(JASNOSZARY1) + for a in Agenci1: + OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y)) + if a.droga == 0: + a.obierzNowyKierunek() + a.okreslDlugoscDrogi() + a.ruszSie(Agenci1) + kratka(OKNO) + pygame.display.update() + + +def dodaj_agenta1(): + los = None + if len(Agenci1) in range(0, 1): + los = random.randint(1, 15) + if los != None: + pom = None + if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0: + pom = 'wozek.png' + elif los in (3, 4): + pom = 'wozek_ze_skrzynka.png' + elif los == 5 and len(Agenci1) > 6: + pom = 'traktor_ikona.png' + if pom != None: + x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) + hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) + warunek = True + for a in Agenci1: + if a.hitbox.colliderect(hitbox): + warunek = False + break + if warunek: + ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), + (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) + Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)) + +def dodaj_agenta2(): + los = None + if len(Agenci1) in range(0, 1): + los = random.randint(1, 15) + pom = 'wozek.png' + if pom != None: + x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) + hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) + +def main(): + klatkaz = pygame.time.Clock() + warunek_dzialania = True + while warunek_dzialania: + klatkaz.tick(FPS) + for event in pygame.event.get(): + if event.type == pygame.QUIT: + warunek_dzialania = False + break + wyswietl_okno() + dodaj_agenta1() + pygame.quit() + + +main()