Prześlij pliki do ''

This commit is contained in:
Aniela Walczak 2022-03-19 15:11:07 +01:00
parent 88a5f17440
commit b88ac20618
3 changed files with 207 additions and 0 deletions

95
agenci.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,95 @@
import random
from stale import *
class Agent1:
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
self.hitbox = hitbox
self.tekstura = tekstura
self.kierunek = kierunek
self.droga = droga
def obierzNowyKierunek(self):
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
def okreslDlugoscDrogi(self):
losowa_droga = None
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y)
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x)
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
def idzWGore(self):
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWDol(self):
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWLewo(self):
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def idzWPrawo(self):
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
self.droga -= KROK_AGENTA1
else:
self.droga = 0
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
for a in Agenci:
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
return True
return False
def ruszSie(self, Agenci):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.idzWLewo()
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.idzWPrawo()
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
self.cofnijSie()
self.zawroc()
self.okreslDlugoscDrogi()
# self.ruszSie(Agenci)
def cofnijSie(self):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.idzWPrawo()
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.idzWLewo()
def zawroc(self):
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO

79
main2.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,79 @@
import os
import pygame
from agenci import *
from stale import *
import stale
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Agenci1 = []
def kratka(surface):
for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT)
new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT)
pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2)
pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2)
def wyswietl_okno():
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
for a in Agenci1:
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
if a.droga == 0:
a.obierzNowyKierunek()
a.okreslDlugoscDrogi()
a.ruszSie(Agenci1)
kratka(OKNO)
pygame.display.update()
def dodaj_agenta1():
los = None
if len(Agenci1) in range(0, 1):
los = random.randint(1, 15)
if los != None:
pom = None
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
pom = 'wozek.png'
elif los in (3, 4):
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
pom = 'traktor_ikona.png'
if pom != None:
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
warunek = True
for a in Agenci1:
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
warunek = False
break
if warunek:
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
def dodaj_agenta2():
los = None
if len(Agenci1) in range(0, 1):
los = random.randint(1, 15)
pom = 'wozek.png'
if pom != None:
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
def main():
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
wyswietl_okno()
dodaj_agenta1()
pygame.quit()
main()

33
stale.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,33 @@
from enum import Enum
FPS = 120
KROK_AGENTA1 = 2
SZEROKOSC_OKNA = 1080
WYSOKOSC_OKNA = 760
BOK_AGENTA1 = 100
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
GREY =(150,150,150)
RED =(255,0,0)
BLUE=(55,55,255)
BLACK =(0,0,0)
GREEN =(0,200,0)
DARKGREY=(150,150,150)
UGLY_PINK=(255,0,255)
BROWN=(153,76,0)
GOLD=(153,153,0)
DARKGREEN=(0,102,0)
DARKORANGE=(255,128,0)
NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8
NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8
BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH)
BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE)
MAPFILE="map.txt"
TITLE ="Gierka"
class KIERUNEK(Enum):
GORA = 0
DOL = 1
LEWO = 2
PRAWO = 3