Prześlij pliki do ''
This commit is contained in:
parent
88a5f17440
commit
b88ac20618
95
agenci.py
Normal file
95
agenci.py
Normal file
@ -0,0 +1,95 @@
|
|||||||
|
import random
|
||||||
|
|
||||||
|
from stale import *
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class Agent1:
|
||||||
|
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
||||||
|
self.hitbox = hitbox
|
||||||
|
self.tekstura = tekstura
|
||||||
|
self.kierunek = kierunek
|
||||||
|
self.droga = droga
|
||||||
|
|
||||||
|
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||||
|
|
||||||
|
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||||
|
losowa_droga = None
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y)
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x)
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
|
||||||
|
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
|
||||||
|
|
||||||
|
def idzWGore(self):
|
||||||
|
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||||
|
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
self.droga = 0
|
||||||
|
|
||||||
|
def idzWDol(self):
|
||||||
|
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
|
||||||
|
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
|
||||||
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
self.droga = 0
|
||||||
|
|
||||||
|
def idzWLewo(self):
|
||||||
|
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||||
|
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
self.droga = 0
|
||||||
|
|
||||||
|
def idzWPrawo(self):
|
||||||
|
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
|
||||||
|
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
|
||||||
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
self.droga = 0
|
||||||
|
|
||||||
|
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
|
||||||
|
for a in Agenci:
|
||||||
|
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
|
||||||
|
return True
|
||||||
|
return False
|
||||||
|
|
||||||
|
def ruszSie(self, Agenci):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.idzWGore()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.idzWDol()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.idzWLewo()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.idzWPrawo()
|
||||||
|
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
|
||||||
|
self.cofnijSie()
|
||||||
|
self.zawroc()
|
||||||
|
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
|
# self.ruszSie(Agenci)
|
||||||
|
|
||||||
|
def cofnijSie(self):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.idzWDol()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.idzWGore()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.idzWPrawo()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.idzWLewo()
|
||||||
|
|
||||||
|
def zawroc(self):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
79
main2.py
Normal file
79
main2.py
Normal file
@ -0,0 +1,79 @@
|
|||||||
|
import os
|
||||||
|
|
||||||
|
import pygame
|
||||||
|
from agenci import *
|
||||||
|
from stale import *
|
||||||
|
import stale
|
||||||
|
|
||||||
|
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||||
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||||
|
Agenci1 = []
|
||||||
|
|
||||||
|
def kratka(surface):
|
||||||
|
for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
|
||||||
|
new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT)
|
||||||
|
new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT)
|
||||||
|
pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2)
|
||||||
|
pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2)
|
||||||
|
|
||||||
|
def wyswietl_okno():
|
||||||
|
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
||||||
|
for a in Agenci1:
|
||||||
|
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
||||||
|
if a.droga == 0:
|
||||||
|
a.obierzNowyKierunek()
|
||||||
|
a.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
|
a.ruszSie(Agenci1)
|
||||||
|
kratka(OKNO)
|
||||||
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def dodaj_agenta1():
|
||||||
|
los = None
|
||||||
|
if len(Agenci1) in range(0, 1):
|
||||||
|
los = random.randint(1, 15)
|
||||||
|
if los != None:
|
||||||
|
pom = None
|
||||||
|
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
|
||||||
|
pom = 'wozek.png'
|
||||||
|
elif los in (3, 4):
|
||||||
|
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
||||||
|
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
|
||||||
|
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||||
|
if pom != None:
|
||||||
|
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
|
||||||
|
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
|
||||||
|
warunek = True
|
||||||
|
for a in Agenci1:
|
||||||
|
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
|
||||||
|
warunek = False
|
||||||
|
break
|
||||||
|
if warunek:
|
||||||
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||||
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||||
|
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
|
||||||
|
|
||||||
|
def dodaj_agenta2():
|
||||||
|
los = None
|
||||||
|
if len(Agenci1) in range(0, 1):
|
||||||
|
los = random.randint(1, 15)
|
||||||
|
pom = 'wozek.png'
|
||||||
|
if pom != None:
|
||||||
|
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
|
||||||
|
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
|
||||||
|
|
||||||
|
def main():
|
||||||
|
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||||
|
warunek_dzialania = True
|
||||||
|
while warunek_dzialania:
|
||||||
|
klatkaz.tick(FPS)
|
||||||
|
for event in pygame.event.get():
|
||||||
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||||
|
warunek_dzialania = False
|
||||||
|
break
|
||||||
|
wyswietl_okno()
|
||||||
|
dodaj_agenta1()
|
||||||
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
main()
|
33
stale.py
Normal file
33
stale.py
Normal file
@ -0,0 +1,33 @@
|
|||||||
|
from enum import Enum
|
||||||
|
|
||||||
|
FPS = 120
|
||||||
|
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||||
|
SZEROKOSC_OKNA = 1080
|
||||||
|
WYSOKOSC_OKNA = 760
|
||||||
|
BOK_AGENTA1 = 100
|
||||||
|
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||||
|
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||||
|
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||||
|
GREY =(150,150,150)
|
||||||
|
RED =(255,0,0)
|
||||||
|
BLUE=(55,55,255)
|
||||||
|
BLACK =(0,0,0)
|
||||||
|
GREEN =(0,200,0)
|
||||||
|
DARKGREY=(150,150,150)
|
||||||
|
UGLY_PINK=(255,0,255)
|
||||||
|
BROWN=(153,76,0)
|
||||||
|
GOLD=(153,153,0)
|
||||||
|
DARKGREEN=(0,102,0)
|
||||||
|
DARKORANGE=(255,128,0)
|
||||||
|
NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8
|
||||||
|
NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8
|
||||||
|
BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH)
|
||||||
|
BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE)
|
||||||
|
MAPFILE="map.txt"
|
||||||
|
TITLE ="Gierka"
|
||||||
|
|
||||||
|
class KIERUNEK(Enum):
|
||||||
|
GORA = 0
|
||||||
|
DOL = 1
|
||||||
|
LEWO = 2
|
||||||
|
PRAWO = 3
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user