import math import os import random import pygame FPS = 1 SZEROKOSC_OKNA = 1280 WYSOKOSC_OKNA = 960 LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8 LICZBA_POL_W_PIONIE = 6 Krata = [] for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): Krata.append([]) for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): Krata[rzad].append(random.randint(0, 9)) bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE)) odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola)) bok_pola -= odstep_miedzy_polami BIALY = (255, 255, 255) JASNOSZARY1 = (180, 180, 180) OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) pygame.display.set_caption("Okno1") TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500)) TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100)) wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')), (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami)) wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png')) def wyswietl_okno(): OKNO.fill(JASNOSZARY1) for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami, (odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami, bok_pola, bok_pola]) pygame.display.update() def wyswietl_wozek(): for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE): pom = Krata[rzad][kolumna] if pom == 0: pom = wozek_ikona elif pom == 1: pom = wozek_ze_skrzynka_ikona elif pom == 2: pom = TRAKTOR_IKONA else: pom = None if pom != None: pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami)) OKNO.blit(pom, ((( odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2, (( odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2)) pygame.display.update() klatkaz = pygame.time.Clock() warunek_dzialania = True while warunek_dzialania: klatkaz.tick(FPS) for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: warunek_dzialania = False break wyswietl_okno() wyswietl_wozek() pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1] for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1): for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1): Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)] Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1] Krata[0][0] = pom print(Krata) pygame.quit()