import ctypes import os import threading import pygame.transform from agent import * from okno import * from ramy_czyli_wiedza_agenta import * from rescue import * from neural_network import * # aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu # ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1) okno_pygame = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) pygame.display.set_caption("Okno1") krata_magazynu = Krata(okno_pygame) Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0) def dodaj_agenta(): # pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH), # random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH)) # pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2)) pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0) pom = 'wozek_widlowy.png' ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) Agent(krata_magazynu, pole_lewe_gorne, ikona) # zawsze na poczatku polnoc krata_magazynu.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna): wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0) szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna, krata_magazynu) Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka) def losowy_cel(): kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3)) wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1) kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1) return Stan(kierunek, PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna)) def zaznacz_cel_na_mapie(cel: Stan): wiersz = cel.poleStartoweGorne.wiersz kolumna = cel.poleStartoweGorne.kolumna if krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.PUSTE: krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL def nadaj_cel_agentowi(agent: Agent): agent.cel = losowy_cel() zaznacz_cel_na_mapie(agent.cel) print("CEL:", agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna) def zdarzenie_osoba(): global flaga1 flaga1=1 def losowa_osoba(): wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1) kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1) osoba = PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna) return osoba def main(): # dla kraty 30 x 15 dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2) dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3) dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6) dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7) dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6) dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7) dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11) dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13) dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18) dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23) dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25) dodaj_szafke("G", 2, 9, "P", 5, 28) # # dla kraty 10 x 10 # dodaj_szafke("A", 1, 8, "P", 1, 1) # dodaj_szafke("B", 1, 8, "L", 1, 4) # dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 6) # dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 8) # # dla kraty 5 x 5 # dodaj_szafke("A", 1, 3, "P", 1, 1) # dodaj_szafke("B", 1, 3, "L", 1, 3) for i in ( (1, 10), (1, 3), (3, 23), (2, 23), (5, 15), (4, 15), (9, 12), (11, 20), (11, 27), (11, 26), (14, 19), (14, 18), (14, 20), (8, 29), (9, 29)): krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.DYWAN for i in ( (0, 10), (13, 20), (13, 6), (13, 14), (14, 13), (9, 26), (9, 16), (9, 15), (9, 27), (9, 16), (9, 26), (5, 8), (5, 9), (7, 9), (7, 10)): krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.KALUZA for i in range(LICZBA_POL_W_PIONIE): krata_magazynu.krata[i][21] = ZawartoscPola.SCIANA2 krata_magazynu.krata[0][21]=ZawartoscPola.PUSTE krata_magazynu.krata[7][21] = ZawartoscPola.PUSTE krata_magazynu.krata[14][21] = ZawartoscPola.PUSTE dodaj_agenta() okno1 = Okno(krata_magazynu, krata_magazynu.agent) okno1.wyswietlOkno() t = threading.Timer(5.0, zdarzenie_osoba).start() osoba = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0) clf=drzewo_decyzyjne() global flaga1 flaga1 = 0 while True: # cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny) if krata_magazynu.agent.cel is None: nadaj_cel_agentowi(krata_magazynu.agent) krata_magazynu.agent.idzDoCelu() if flaga1 == 1: osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE okno1.wyswietlOkno() osoba = losowa_osoba() while osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] != ZawartoscPola.PUSTE: osoba = losowa_osoba() osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.OSOBA okno1.wyswietlOkno() pygame.time.wait(1000) answer = decyzja_osoba(osoba, clf) if answer == 1: osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE okno1.wyswietlOkno() bieg = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'bieg.png')), (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) okno_pygame.blit(bieg, (osoba.kolumna * (BOK_POLA + 1) + 1, osoba.wiersz * (BOK_POLA + 1) + 1)) pygame.display.flip() pygame.time.wait(1500) flaga1 = 0 t = threading.Timer(5.0, zdarzenie_osoba).start() recognition() try: main() except pygame.error: pygame.quit()