JFO_lab_skrzyzowanie/main.py

155 lines
5.8 KiB
Python

import ctypes
import os
import threading
import pygame.transform
from agent import *
from okno import *
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
from rescue import *
from neural_network import *
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
okno_pygame = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
krata_magazynu = Krata(okno_pygame)
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
def dodaj_agenta():
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
pole_lewe_gorne = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0)
pom = 'wozek_widlowy.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agent(krata_magazynu, pole_lewe_gorne, ikona)
# zawsze na poczatku polnoc
krata_magazynu.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
poczatek_kolumna, krata_magazynu)
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
def losowy_cel():
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1)
kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1)
return Stan(kierunek, PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna))
def zaznacz_cel_na_mapie(cel: Stan):
wiersz = cel.poleStartoweGorne.wiersz
kolumna = cel.poleStartoweGorne.kolumna
if krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] == ZawartoscPola.PUSTE:
krata_magazynu.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
def nadaj_cel_agentowi(agent: Agent):
agent.cel = losowy_cel()
zaznacz_cel_na_mapie(agent.cel)
print("CEL:", agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
def zdarzenie_osoba():
global flaga1
flaga1=1
def losowa_osoba():
wiersz = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPionowo - 1)
kolumna = random.randint(0, krata_magazynu.liczbaPolPoziomo - 1)
osoba = PoleKraty(krata_magazynu, wiersz, kolumna)
return osoba
def main():
# dla kraty 30 x 15
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
dodaj_szafke("G", 2, 9, "P", 5, 28)
# # dla kraty 10 x 10
# dodaj_szafke("A", 1, 8, "P", 1, 1)
# dodaj_szafke("B", 1, 8, "L", 1, 4)
# dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 6)
# dodaj_szafke("C", 1, 8, "P", 1, 8)
# # dla kraty 5 x 5
# dodaj_szafke("A", 1, 3, "P", 1, 1)
# dodaj_szafke("B", 1, 3, "L", 1, 3)
for i in (
(1, 10), (1, 3), (3, 23), (2, 23), (5, 15), (4, 15), (9, 12), (11, 20), (11, 27), (11, 26), (14, 19),
(14, 18),
(14, 20), (8, 29), (9, 29)):
krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.DYWAN
for i in (
(0, 10), (13, 20), (13, 6), (13, 14), (14, 13), (9, 26), (9, 16), (9, 15), (9, 27), (9, 16), (9, 26),
(5, 8),
(5, 9), (7, 9), (7, 10)):
krata_magazynu.krata[i[0]][i[1]] = ZawartoscPola.KALUZA
for i in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
krata_magazynu.krata[i][21] = ZawartoscPola.SCIANA2
krata_magazynu.krata[0][21]=ZawartoscPola.PUSTE
krata_magazynu.krata[7][21] = ZawartoscPola.PUSTE
krata_magazynu.krata[14][21] = ZawartoscPola.PUSTE
dodaj_agenta()
okno1 = Okno(krata_magazynu, krata_magazynu.agent)
okno1.wyswietlOkno()
t = threading.Timer(5.0, zdarzenie_osoba).start()
osoba = PoleKraty(krata_magazynu, 0, 0)
clf=drzewo_decyzyjne()
global flaga1
flaga1 = 0
while True:
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
if krata_magazynu.agent.cel is None:
nadaj_cel_agentowi(krata_magazynu.agent)
krata_magazynu.agent.idzDoCelu()
if flaga1 == 1:
osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE
okno1.wyswietlOkno()
osoba = losowa_osoba()
while osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] != ZawartoscPola.PUSTE:
osoba = losowa_osoba()
osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.OSOBA
okno1.wyswietlOkno()
pygame.time.wait(1000)
answer = decyzja_osoba(osoba, clf)
if answer == 1:
osoba.krata.krata[osoba.wiersz][osoba.kolumna] = ZawartoscPola.PUSTE
okno1.wyswietlOkno()
bieg = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'bieg.png')),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
okno_pygame.blit(bieg, (osoba.kolumna * (BOK_POLA + 1) + 1, osoba.wiersz * (BOK_POLA + 1) + 1))
pygame.display.flip()
pygame.time.wait(1500)
flaga1 = 0
t = threading.Timer(5.0, zdarzenie_osoba).start()
recognition()
try:
main()
except pygame.error:
pygame.quit()