69 lines
2.1 KiB
Python
69 lines
2.1 KiB
Python
import pygame
|
|
|
|
from enumy import *
|
|
from stale import *
|
|
|
|
|
|
class PoleKraty:
|
|
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
|
|
self.krata = Krata
|
|
self.bok = self.krata.bokPola
|
|
self._wiersz = wiersz
|
|
self._kolumna = kolumna
|
|
self.okreslGore()
|
|
self.okreslStart()
|
|
|
|
def okreslGore(self):
|
|
self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami
|
|
|
|
def okreslStart(self):
|
|
self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami
|
|
|
|
def getWiersz(self):
|
|
return self._wiersz
|
|
|
|
def setWiersz(self, x):
|
|
self._wiersz = x
|
|
self.okreslGore()
|
|
|
|
def getKolumna(self):
|
|
return self._kolumna
|
|
|
|
def setKolumna(self, x):
|
|
self._kolumna = x
|
|
self.okreslStart()
|
|
|
|
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
|
|
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
|
|
|
|
|
|
class Krata:
|
|
def __init__(self, okno):
|
|
self.okno = okno
|
|
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
|
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
|
self.bokPola = BOK_POLA
|
|
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
|
self.krata = self.utworzPustaKrate()
|
|
self.agent = None
|
|
|
|
def utworzPustaKrate(self):
|
|
self.krata = []
|
|
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
|
|
self.krata.append([])
|
|
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
|
self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE)
|
|
|
|
def wyswietlKrate(self):
|
|
self.okno.fill(SZARY1)
|
|
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
|
|
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
|
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
|
|
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami
|
|
pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
|
|
pygame.display.update()
|
|
|
|
def wyswietlAgenta(self):
|
|
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
|
pygame.display.update()
|